آیت الله فلاحتی در تفسیر قرآن روز ششم ماه رمضان:

پوشش بعضی از زنان در خیابان‌ها شرم‌آور است| انسان می‌تواند با دست خود دنیا را بهشت کند

نماینده ولی فقیه در گیلان به پوشش ناهنجار بعضی از زنان در جامعه اشاره کرد و گفت: پوشش بعضی از زنان در خیابان ها موجب شرم می شود و لباس مردان از آنها بهتر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی امروز در جلسه تفسیر آیه ۴۹ سوره حجر قرآن با اشاره به ویژگی زندگی انسان متقی در بهشت اظهار کرد: اهل بهشت در باغ های سرسبز کنار نهرها قرار دارند.

وی به سلامت و امنیت صددرصدی متقیان در بهشت اشاره کرد و افزود: کینه در اهالی بهشت معنا ندارد و زندگی آنها در کنار همدیگر برادرانه است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه اهل بهشت دنبال عیب های دیگران نیستند، تصریح کرد: در بهشت درد و غم وجود ندارد ضمن اینکه انسان در بهشت فنا ناپذیر است.

آیت الله فلاحتی، انسان متقی و مخلص را دارای تفاوت دانست و بیان کرد: انسان متقی کسی است که واجبات را انجام می دهد و محرمات را ترک می کند.

وی حیرانی، سرگردانی و اضطراب را از ویژگی های دنیای مادی برشمرد و گفت: در روایت داریم؛ تنها خاک است که می تواند انسان را سیر کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه تربیت انسان در دنیا برای خدای متعال و پیامبر(ص) مهم است، خاطرنشان کرد: انسان عاقل از کنار هر موضوعی می گذرد از آن درس می گیرد ضمن اینکه خدا راه را به انسان نشان داده است.

آیت الله فلاحتی به پوشش ناهنجار بعضی از زنان در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: پوشش بعضی از زنان در خیابان ها موجب شرم می شود و لباس مردان از زنان بهتر است.

وی با بیان اینکه زندگی خوش، سلامتی، امنیت، نداشتن کینه و حسادت، برادرانه زندگی کردن در کنار همدیگر و اینکه انسان بداند آنچه کسب کرده از دستش نمی رود از اصول زندگی این دنیاست، اظهار کرد: انسان می تواند با دست خود دنیا را نوعی بهشت کند.

امام جمعه رشت، رعایت اصولی که در دین آمده را برای ساختن دنیای بهتر مهم عنوان کرد و افزود: یکی از ویژگی های ماه رمضان ایجاد سلامتی برای انسان است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه خدای متعال در آیه ۴۹ سوره حجر فرموده؛ پیامبر به بندگان من خبر بده همانا من خودم بخشنده و مهربانم، بیان کرد: خداوند در ادامه می فرماید؛ اما عذاب من دردناک است و این امر از ویژگی های درس تربیتی محسوب می شود.

وی بر توازن در تربیت تاکید کرد و گفت: معلم و پدر و مادر باید تشویق را در کنار تنبیه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان در پایان تصریح کرد: این انسان است که می تواند پرونده زندگی خود را درست کند.

Share