سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال تشریح کرد:

واکنش فدراسیون فوتبال به بیماری خونی ویلموتس | او گزینه نهایی ما نیست!

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال درخصوص اینکه آیا زیدان و مورینیو جز گزینه های مربیگری تیم ملی بودند؟ گفت: این بحث ها توسط مازیار ناظمی مطرح شد که از دوستان خوب ما هستند. واقعیت این است که دستمزد مربیانی چون زیدان بالاست و منطقی نیست ما در چنین فضاهایی حرکت کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ابراهیم شکوری سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال توضیحاتی درباره قرارداد ویلموتس داد.

او در مورد روند انتخاب ویلموتس به عنوان سرمربی جدید تیم ملی گفت: چند ماه است که درگیر انتخاب سرمربی برای تیم ملی هستیم. بعد از رفتن کارلوس کی روش در این باره مطالعات گسترده ای داشتیم و نقاط ضعف و قوت کار با کی روش را بررسی کردیم و اینکه کجاهای کار ایراد داشتیم. حتی برای رسیدن به یک نتیجه خوب نظرات مردم را هم گرفتیم. (اینجا بود که مجری برنامه سلام صبح بخیر وارد بحث شد و گفت به نظر می رسد که مردم به ادامه حضور کارلوس کی روش در تیم ملی راضی بودند!) ابراهیم شکوری این چنین حرف هایش را ادامه داد: بله مردم از نتایج تیم ملی در جام جهانی راضی بودند اما یک سری هم هستند که می گویند تیم ملی باید در فاز تهاجمی هم ارایه گر بازی های خوبی باشد. ما شاخصه های زیادی برای انتخاب سرمربی تیم ملی داشتیم و یکی از آنها همان طور که اشاره کردم سبک بازی ای است که مردم دوست دارند. در نهایت با بررسی فاکتورهایی که مد نظر داشتیم به مارک ویلموتس رسیدیم که به نظر من اگر قرارداد او نهایی شود می تواند به تیم ملی و فوتبال ایران کمک کند.قرارداد ویلموتس تنظیم شده  و این قرارداد ۴ ساله است.البته سرمربی بلژیکی گزینه نهایی نهایی ما نیست!

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال درخصوص اینکه آیا زیدان و مورینیو جز گزینه های مربیگری تیم ملی بودند؟ گفت: این بحث ها توسط مازیار ناظمی مطرح شد که از دوستان خوب ما هستند. واقعیت این است که دستمزد مربیانی چون زیدان بالاست و منطقی نیست ما در چنین فضاهایی حرکت کنیم. هم چنین مورینیو. اینها جز مربیان شاخص فوتبال جهان بشمار می روند و با توجه به توان مالی و شرایط اقتصادی کشور نمی توانیم دست به چنین انتخاب هایی بزنیم. زیدان دستمزدی نزدیک به ۲۶ میلیون دلار در یک فصل دارد. رفتن به این سمت و سو منطقی نبود.

ابراهیم شکوری در پاسخ به این سوال که مبلغ قرارداد مارک ولیموتس چقدر است؟ گفت: مبلغ قرارداد این مربی محرمانه است و اگر ایشان رضایت به افشای آن داشته باشند ما این کار را انجام خواهیم داد. ما در خصوص زمان و  هم چنین مبلغ قرارداد به توافق دست پیدا کردیم اما هم چنان مذاکرات بر سر برخی از جزییات از جمله مدت زمان حضور وی در کشور ادامه دارد و زمانی می توانیم حضور مارک را در تیم ملی قطعی بدانیم که امضای قرارداد صورت گیرد. در خصوص شایعه بیماری او که در بعضی رسانه ها مطرح شده باید بگویم من برای اولین بار است که چنین چیزی را می شنوم. این خبر یک شایعه است و بهتر است در این باره صحبت نکنیم. هر بازیکن و مربی خارجی که وارد کشور می شود یک سری آزمایشات پزشکی انجام می دهند و نگرانی در این باره وجود ندارد.

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال در پایان در خصوص حضور مارک ویلموتس در ایران در حالی که هنوز قرارداد او نهایی نشده بود، گفت: مارک در بازدیدی که از ایران داشت به نقطه نظرات جدیدی در مورد ایران و فوتبال ایران رسید، به این خاطر که همواره در مورد کشور ما تبلیغات منفی و ناجوانمردانه ای در آنسوی مرزها وجود دارد. ما جاهای دیدنی شهر را به او نشان دادیم. هم چنین با مردم برخوردهایی داشت و از امکانات کمپ تیم های ملی و استادیوم آزادی بازدید کرد. نقطه نظر او برای کار در تیم ملی مثبت است و بعد از بازدید از شهر تهران وهم چنین امکانات کمپ تیم های ملی برای کار در تیم ملی راغب شد. او در شرایطی به تهران آمد که هنوز قرارداد خود را امضاء نکرده است و این یک کار اخلاقی و حرفه ای بود. او به قدری از شهر تهران رضایت داشت که به نظر من ممکن است حتی در آینده خانواده خود را به تهران بیاورد. امیدوارم در نهایت یک قرارداد حرفه ای با او امضاء کنیم که دراین صورت من شک ندارم مارک مربی ای است که می تواند به فوتبال ایران کمک کند.

Share