آستان مقدس سید جلال الدین اشرف(ع) سند هویتی مردم گیلان است

رئیس جدید هیئت امنای آستان مقدس سید جلال الدین اشرف(ع) معرفی شد

نماینده ولی فقیه در گیلان به خلا معنوی زندگی انسان ها در دنیای امروز اشاره کرد و گفت: انسان با حضور در بقاع متبرکه به آرامش روحی می رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رسول فلاحتی در مراسم تکریم و معارفه هیئت امنا، آیین غبارروبی، بیان چشم انداز و برنامه های آستان مقدس حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف(ع) با اشاره به اینکه جابه جایی در مسئولیت ها امری طبیعی است اظهار کرد: آنچه مهم است تمام تلاش ها و اندیشه ها باید برای جلب رضای حق باشد.
وی، امامزادگان را دارای احترام ویژه ای عنوان کرد و افزود: آستان مقدس حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف(ع) سند هویتی مردم گیلان است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه وجود بقاع متبرکه موجب برکت است، تصریح کرد: امروز بشر در زندگی پیچیده و سرسام آور مادی خلا نبود معنویت را احساس می کند و انسان به دنبال پر کردن این خلا معنوی است.
آیت الله فلاحتی به وجود بحران و مسائل اجتماعی در زندگی انسان اشاره کرد و گفت: مرقد متبرکه امامزادگان نخستین مکانی است که انسان می تواند خود را از استرس روزمره آرام کند.
وی با اشاره به اینکه حضور در بقاع متبرکه موجب آرامش روحی انسان شود، بیان کرد: اگر اضطراب و استرس به انسان حادث شد باید خود را در کنار بقاع متبرکه برساند و آرام شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان  در ادامه به خاطره ای از مسلمان شدن یک زن آمریکایی اشاره کرد و یادآور شد: قرآن کتاب زندگی، سعادت و راهنمای انسان ها است.
آیت الله فلاحتی همچنین خواستار توجه بیشتر به آستان مقدس سید جلال الدین اشرف(ع) شد و بیان کرد: از بازاریان آستانه اشرفیه می خواهم متولیان امر را کمک کنند.
حجت الاسلام محمد علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز در مراسم مذکور گفت: هویت فرهنگی، دینی و انقلابی که در آستانه اشرفیه وجود دارد به برکت حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف(ع) است.
محمدحسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم مذکور اظهار کرد: بزرگانی از آستانه اشرفیه خود را وقف خدمتگزاری حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف(ع) کردند.
حسین داداشی رئیس سابق هیئت امنای حضرت سلطان سید جلاالدین اشرف(ع) نیز در مراسم مذکور گفت: خود را سرباز انقلاب می دانیم، نیامده بودیم که بمانیم و هر قدر توان داشتیم برای انجام وظیفه گذاشتیم.
حجت الاسلام طیبی امام جمعه آستانه اشرفیه نیز در مراسم مذکور با اشاره به اینکه هویت این شهرستان به وجود حضرت سلطان سید جلال الدین گره خورده است، اظهار کرد: اجرای طرح حرم تا حرم از انتظارهای مردم آستانه اشرفیه از متولیان امر است.

 لازمه اجرایی شدن طرح حرم کار جهادی مسؤولین است

نماینده مردم شهرستان آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه حرم سلطان سید جلال‌الدین اشرف دارای ظرفیت بسیار بالایی در حوزه‌های مختلف است اظهار کرد:  در این شهرستان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف از حمله حرم مطهر سلطان سید جلال‌الدین اشرف هستیم که اگر به‌درستی از این ظرفیت استفاده شود بسیاری از مشکلات ما حل می‌شود.

محمدحسین قربانی با اشاره به اینکه افتتاح طرح حرم بسیار برای مردم آستانه‌اشرفیه مهم است گفت: اجرایی شدن طرح حرم به آرزوی دیرینه مردم این شهرستان تبدیل‌شده و اگر به بهره‌برداری برسد باعث ارتقا منطقه در عرصه‌های مختلف شده که امیدوارم با تلاش مسؤولین به‌زودی افتتاح شود.

وی لازمه اجرایی شدن طرح حرم را کار جهادی مسؤولین مربوطه دانست و بیان کرد: طرح حرم دارای سه مجموعه سهامدار است و اگر هیئت‌امنا جدید برای اجرایی شدن طرح حرم کار جهادی انجام دهند این طرح به‌زودی افتتاح می‌شود‌.

نماینده مردم شهرستان آستانه‌اشرفیه در مجلس با اذعان به اینکه باید فرهنگ وقف در جامعه افزایش پیدا کند تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار فرهنگ وقف در کشور کم شده که این امر نشانه ضعف اوقاف بوده لذا از همه مسئولان مربوطه می‌خواهم تا بررسی کنند که چرا این اتفاق افتاده است.

استکبار می‌خواهد مردم را از مساجد و‌ حرم‌ امام زادگان دور کند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه سلطان سید جلال‌الدین اشرف یکی از امام زادگان قابل‌تکریم کشور است اظهار کرد: حرم مطهر سلطان سید جلال‌الدین اشرف خدمات زیادی را به این شهرستان ارائه داده که باید برای مردم بیان کرد تا با ظرفیت این امام‌زاده آشنا شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ستار علیزاده با اشاره به اینکه سید جلال‌الدین اشرف (ع) هویت فرهنگی آستانه‌اشرفیه است گفت: یک شهر برای بیان هویت خود یک نشانه دارد که سید جلال‌الدین اشرف هویت دینی، انقلابی و فرهنگی این شهرستان که به استان برکت بخشیده است.

وی با اذعان به اینکه باید خدمات حرم را برای جوانان معرفی کنیم تصریح کرد: سید جلال‌الدین اشرف (ع) باعث پیشرفت اقتصادی در آستانه‌اشرفیه و استان گیلان شده که اگر می‌خواهیم مردم با این خدمات آشنا شوند برای آن را برای مردم بازگو کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه استکبار می‌خواهد مردم را از مساجد و‌ حرم‌ امام زادگان دور کند افزود: استکبار برنامه دقیقی برای دور کردن مردم از مساجد و امامزادگان داشته و برای انجام این کار از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند ولی مردم ما با نیروی ایمان قوی خود اجازه چنین کاری را به دشمن نمی‌دهند.

علیزاده با تأکید بر تلاش مسؤولین برای ارتقا شهرستان آستانه‌اشرفیه بیان کرد: باید از ظرفیت حرم سید جلال‌الدین اشرف به‌درستی استفاده کرد تا به قله هدف یعنی ارتقا فرهنگی در آستانه برسیم لذا از همه مسؤولین استانی و‌ شهرستانی می‌خواهم از هیچ تلاشی برای انجام این کار تلاش کنند.

وی با اشاره به دلایل بزرگی سید جلال‌الدین اشرف گفت: سید جلال‌الدین اشرف دارای عظمت  بسیار زیادی است که می‌توان به خادم بودن آیت‌الله مرعشی در این حرم و به چهارمین شهر مذهبی بودن آستانه‌اشرفیه  اشاره کرد.

در مراسم مذکور، سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان به عنوان رئیس جدید هیئت امنای آستان مقدس حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف(ع) آستانه اشرفیه معرفی و از زحمات حسین داداشی تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است آقایان سید ضیاء میرهاشمی نسب، قاسم خلیق، مرتضی فخر موسوی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد طیبی به‌عنوان اعضای جدید هیئت‌امنای حرم مطهر حضرت سلطان سید جلال‌الدین اشرف معرفی شدند.

Share