عضو فقهای شورای نگهبان در فومن:

آیت‌الله بهجت، دلواپس انقلاب اسلامی بود | ایران در دوران پهلوی آلت دست آمریکا بود

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به هشدارهای آیت‌الله بهجت نسبت به مسئله نفوذ اجانب و بیگانگان در ارکان حکومت، خاطرنشان کرد:‌ ایشان از نفوذپذیری در مقابل بیگانگان بیزار بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی یزدی،‌ عضو فقهای شورای نگهبان در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره مرجع عالی‌قدر،‌ حضرت آیت‌الله العظمی بهجت فومنی(ره) که در مسجد ولیعصر(عج) بالامحله فومن برگزار شد، با قرائت آیه «أَلَا إِنَّ أَوْلِیَاءَ اللَّهِ لَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ»، اظهار کرد:‌ بزرگداشت عالمی بزرگ و مرجعی سترگ همچون آیت‌الله بهجت بزرگداشت مقام پروردگار است.(گزارش تصویری)

وی نخستین سفر خود به گیلان و شهر فومن را قبل از انقلاب دانست و افزود:‌ تعدادی از روحانیون و علمای برجسته به خطه گیلان تبعید شده بودند و لذا تصمیم گرفتیم برای تکریم مقام این بزرگواران که در راه نهضت اسلامی و پیروی از فرمان امام خمینی(ره) تلاش می‌کردند، به فومن سفر کنیم. در آن دوران ایران تحت سیطره استبداد پهلوی قرار داشت و نشانه‌های دینی کمرنگ و مساجد خلوت بود و به واسطه نقشه‌های شوم استکبار جهانی مردم ارزش جایگاه روحانیت را از یاد برده بودند.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه امروز ارادت مردم نسبت به قرآن و اهل بیت و نظام اسلامی و مرجعیت ویژه است، یادآور شد: قبل از انقلاب دولتی دست‌نشانده، فاسد و وابسته به بیگانه بر کشور حکومت می‌کرد و عامل اجرای نیات آمریکا و انگلیس بود لذا مردم هویت و اختیار نداشتند و با مسئولان بیگانه بودند، تصمیمات مهم و سرنوشت‌ساز پشت درهای بسته و تحت اشراف سفارتخانه‌های بیگانگان توسط افراد خودفروخته اتخاذ می‌شد و استقلال سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نداشتیم.

مدرس حوزه علمیه به روایت آیت‌الله بهجت از میرزا کوچک خان جنگلی نزد امام راحل عظیم‌الشان اشاره کرد و گفت: حدود یکصد سال قبل استان گیلان توسط روس و انگلیس دست به دست می‌شد، اما میرزا کوچک خان تلاش می‌کرد گیلان و ایران را از چنگال استعمار و استکبار نجات دهد. در آن زمان سفیر انگلیس به میرزا کوچک پیشنهاد همکاری داد و قرار شد حکومت را به میرزا بسپارند، اما سردار جنگل شالوده‌های چنین حکومتی را سست و ناپایدار دانست.

وی با بیان اینکه انگلیسی‌ها فردی بی سر و پا و رذل مانند رضاخان را بر کشور مسلط کردند، متذکر شد: تمام مقدرات کشور تحت اختیار رضاشاه خودفروخته رقم می‌خورد و خون علمای زیادی توسط رژیمش بر روی زمین ریخته شد، اما سرانجام با خفت و ذلت از ایران تبعید شد و فرزند کثیفش تحت هدایت سرویس‌های جاسوسی انگلیس و آمریکا و اسرائیل بر سر کار آمد.

آیت‌الله مدرسی ایران دوران پهلوی را آلت دست آمریکا دانست و عنوان کرد:‌ امروز ایران از چنان عظمت و قدرتی برخوردار است که در صف اول مقابله با آمریکا و اسرائیل قرار گرفته و استقلال سیاسی و اجتماعی و نظامی و اقتصادی دارد.

عضو فقهای شورای نگهبان فرماندهان ارتش پهلوی را تعیین‌شده توسط بیگانگان دانست و اضافه کرد:‌ امروز فرزندان سپاه پاسداران مزدوران غربی را در خلیج فارس دستگیر می‌کنند و موشک‌های نقطه‌زن ایران هزاران کیلومتر دورتر لانه‌های فساد را در هم می‌کوبد. در گذشته صنعتی وابسته داشتیم، اما امروز تن دشمنان از دانش و فناوری هسته‌ای ما می‌لرزد لذا انقلاب اسلامی کشور را از حلقوم گرگان خوش‌آشام بیرون کشید.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی خواب شیرین نیل تا فرات اسرائیل را آشفته کرده است، ادامه داد:‌ انقلاب دست مستکبران عالم را که عادت داشتند منابع ملت‌ها را ببلعند از کشور قطع کرد و لذا می‌خواهند ایران را به حالت قبل برگردانند تا مانند عربستان سعودی به گاو شیرده آنان تبدیل شود، اما این کشور متعلق به اسلام و قرآن و اهل بیت و امام زمان و مرجعیت و رهبری بوده و ۱۰ ها هزار شهید تقدیم راهی شده که معمار کبیر انقلاب آن را ترسیم کرده است و مردم ایران عزت و اقتدار امروزشان را مرهون خون شهدا می‌دانند.

آیت‌الله مدرسی جامعیت را یکی از ویژگی‌های آیت‌الله بهجت(ره) دانست و اظهار کرد: ایشان در مسائل فقهی و عرفانی و فلسفی و معنوی جامعیت داشت و در همه زمینه‌ها بر خود مسلط بود. آیت‌الله بهجت نسبت به مسائل اجتماعی توجه کافی داشت و در عرفان موازین اسلامی را رعایت می‌کرد.

وی آیت‌الله بهجت را اهل فکر دانست که از روش مستقل در تفسیر مکاشفات و رویاهای صادقه برخوردار بود و گفت:‌ ایشان روی میزان حرکت می‌کرد و راه خداشناسی را به بندگان یاد می‌داد و در عین حال یک فقیه، یک متعبد و یک متفکر بود. این در حالی است که برخی از شدت تفکر تعبدشان آسیب می‌بیند.

مدرس حوزه علمیه عقل و شرع را معیار عمل آیت‌الله بهجت دانست و افزود:‌ ایشان در محبت اهل بیت بیشترین شباهت را به آیت‌الله محقق اصفهانی که از اساتید برجسته و کم‌نظیر فقه و اصول و فلسفه و عرفان و شهود و ذکر و تعبد بود، داشت. آیت‌الله بهجت تمام دوره فقه را استنباط کرده بود؛‌ کاری که کمتر فقیهی موفق به انجام آن می‌شود و در سال‌های پایانی عمر گهربارش دوره استفتائات را به انجام رساند.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به هشدارهای آیت‌الله بهجت نسبت به مسئله نفوذ اجانب و بیگانگان در ارکان حکومت، خاطرنشان کرد:‌ ایشان از نفوذپذیری در مقابل بیگانگان بیزار بود و به شدت از روحانیون و مراجع ساده‌اندیش در مسائل اجتماعی و سیاسی دوری می‌جست و دوستدار علمای هوشیار و آگاه بود.

وی آیت‌الله بهجت را دلواپس انقلاب دانست و یادآور شد:‌ ایشان پیام‌های معنوی به رهبر انقلاب می‌داد تا انقلاب از گزند دشمنان حفظ بماند و مقام معظم رهبری نیز نظر خاصی نسبت به مقامات و کرامات آیت‌الله بهجت داشتند.

آیت‌الله مدرسی با بیان اینکه مقام معظم رهبری شخصیتی ممتاز و دارای قدرت ایمان و توکل است، تاکید کرد:‌ انقلاب اسلامی باید حفظ شود و کسانی که به اعتقادات و منابع مالی مردم دست‌درازی می‌کنند خائن هستند و باید روز قیامت جواب دهند. امروز دشمنان با تمام قوا برای مقابله با انقلاب آماده شده‌اند و اگر در گذشته مخفیانه و فریبکارانه علیه انقلاب کار می‌کردند، اکنون آشکارا به دشمنی خود اذعان دارند و می‌خواهند انقلاب را نابود کنند.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به توصیه آیت‌الله بهجت مبنی بر لزوم حفظ وحدت بین مسلمانان و شیعیان، گفت: همانگونه که دشمنان ما اتحاد دارند، مسلمانان نیز باید برای حفظ اسلام و قرآن و احیای احکام الهی تلاش کنند، زیرا عزت دنیا و آخرت در گرو اسلام است و استقلال و آزادی کشور به برکت اسلام و قرآن و اهل بیت رقم می‌خورد؛ در غیر این صورت دشمنان ما را می‌بلعند و هستی‌مان را مصادره می‌کنند.

وی جمهوری اسلامی را نعمت بزرگ الهی دانست و تصریح کرد:‌ تحریم‌ها و تهدیدات دشمن از الطاف خفیه الهی است و مسائل و مشکلات خیر به همراه دارد لذا از دولت می‌خواهیم مدیریت خوبی داشته باشد و از همه فرصت‌ها به نفع کشور استفاده کند.

Share