امام جمعه آستارا:

عدم رعایت حجاب چه ربطی به گرانی دارد؟ | تخلف ۱۳ میلیارد تومانی در مسکن مهر آستارا

حافظ نیا با اشاره به اقدامات سربازان گمنام امام زمان (عج) در شهرستان گفت: یکی از مشکلات مهم شهرستان در سال‌های اخیر پروژه مسکن مهر بود که این پروژه۴۹۷ نفر مالباخته مستقیم و ۹۰۰ نفر مالباخته غیرمستقیم و ۱۳ میلیارد تومان ارزش داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به در پیش بودن عید نیمه شعبان گفت: انتظار حضرت ولیعصر (عج) از عبادات بوده و مومنان در دوره انتظار وظایفی دارند.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا اولین وظیفه مومن در دوران انتظار را معرفت دانست و گفت: به فرموده پیامبر اکرم (ص) منظور از معرفت خدا، معرفت امام زمانی بوده که خداوند اطاعتش را واجب کرده است.

وی همچنین دومین وظیفه مومن در عصر غیبت را تمسک به ریسمان ولایت اهل بیت دانست و عنوان کرد: با تمسک به ولایت اهل بیت شناخت و توجهات به امام زمان (عج) بیشتر می شود و امامت و ولایت در ادامه مسیر نبوت است.

خطیب جمعه آستارا تهذیب نفس و اصلاح فردی را از دیگر وظایف منتظران حضرت مهدی (عج) دانست و بیان کرد: انتظار فقط خواندن دعای فرج نیست و اخلاق فردی باید تغییر کند زیرا مومن در مقابل جامعه مسئولیت دارد.

حافظ نیا تفکر در اصلاح جامعه را از دیگر وظایف منتظران مهدی موعود دانست و گفت: واژه فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر باید همواره مورد توجه مومنان باشد و بی تفاوت رد شدن از کنار معضلات جامعه نتیجه اش گسترش بی اخلاقی ها است.

امام جمعه آستارا ادامه داد: تشدید بی‌حجابی را مشاهده می‌کنید؟ این‌ها همه نتیجه عدم توجه به نهی از منکر است، تعمیم اینها به گرانی‌ها یک امر غلط بوده و رعایت مسائل اخلاقی چه ربطی به گرانی دارد؟ البته دولت هم باید این مسئله را مورد توجه قرار دهد.

وی آمادگی نظامی برای ظهور را هم لازمه منتظران دانست و گفت: به تناسب هر زمانی باید آمادگی نظامی برای دوران غیبت و ظهور داشت و خداوند هم در این مسیر به مومنان کمک می کند.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم با اشاره به روز یکشنبه میلاد یگانه منجی عالم بشریت گفت: این روز همچنین روز سربازان گمنام امام زمان نیز می‌باشد، عزیزانی که همواره کارهای بزرگی را انجام داده و برکات تلاش‌های ایشان را مشاهده می کنیم.

حافظ نیا ایمان دینی را مهمترین عامل موفقیت سربازان گمنام امام زمان (عج) دانست و گفت: حضرت آقا همواره بر این نکته اشاره دارند و امروز سربازان ولایت حافظ نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و ایشان چشمان بیدار نظام و انقلاب هستند.

وی با اشاره به اقدامات سربازان گمنام امام زمان (عج) در شهرستان گفت: یکی از مشکلات مهم شهرستان در سال‌های اخیر پروژه مسکن مهر بود که این پروژه۴۹۷ نفر مالباخته مستقیم و ۹۰۰ نفر مالباخته غیرمستقیم و ۱۳ میلیارد تومان ارزش داشت اما سربازان گمنام امام زمان (عج) با ورود خودشان و دستگیری سه متهم، مصاحبه از ۱۷۰ نفر، بررسی ۲۰۰ فقره چک های رد و بدل شده، بررسی اسناد ۶ ساله بانک توسعه و تعاون و در نهایت پرونده بازرسی ۱۸ جلدی که ۲۵۰۰ برگ بوده بررسی و انجام شد که اینها نمونه ای از زحمات این عزیزان است.

امام جمعه آستارا با اشاره به سالروز تشکیل سپاه پاسداران گفت: تلاش های این نیروها در انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و دفاع از مظلومان اگر تروریستی است، اشکالی ندارد به ما تروریست بگویید، سپاه در تمام قضایا از جمله سیل و زلزله در کنار تمام نیروها حامی مردم است و امروز دشمن نفس‌های آخر را می‌کشد.

وی با اشاره به بهبود فضای کسب و کار در سال رونق تولید گفت: این فضا باید بازنگری شده و با فساد اقتصادی مقابله و مبارزه شود. دولت باید مردم و بخش خصوصی را وارد صحنه کند و نباید متصدی اصلی اقتصاد باشد.

حافظ‌نیا اصلاح گلوگاه های بانکی را نیز از مهمترین عوامل توجه در رونق تولید دانست و گفت: فروش اموال مازاد بانکها، کاهش بدهی دولت به بانکها، ادغام بانکهای ضعیف و مدیریت بازار ارز از عوامل مهم در اصلاح گلوگاه ها و مشکلات بانکی کشور بوده و با حل این موارد مشکلات اقتصادی نیز حل می‌شود.

Share