معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان در جمع دانشجویان خارجی؛

دانشگاه گیلان بزرگترین دانشگاه شمال کشور است| بیشترین تعداد مراکز پژوهشی بعد از البرز در گیلان است

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان گفت: مقوله بین المللی و جهانی شدن دانشگاه ها بیشتر از آنکه فرصت اقتصادی در فرایند توسعه باشد،عاملی موثر در عرصه علمی،فرهنگی و اجتماعی محسوب می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ارسلان زارع در جمع دانشجویان بین المللی شرکت کننده در اختتامیه اردوی نوروزی به میزبانی دانشگاه گیلان با گرامیداشت۱۲فروردین روز جمهوری اسلامی ایران گفت: توسعه همکاری های علمی بین المللی در دنیای امروز به خصوص در حوزه علم و فناوری، شالوده اصلی رشد و توسعه علمی در کشور است.
وی افزود: مقوله بین المللی و جهانی شدن دانشگاه ها بیشتر از آنکه فرصت اقتصادی در فرایند توسعه باشد، عاملی موثر در عرصه علمی،فرهنگی و اجتماعی محسوب می شود.
دکتر زارع خاطرنشان کرد: حضور دانشجویان با تنوع ملیتی و فرهنگی در یک کشور در راستای تجربه زیست اجتماعی بین المللی است که خود زمینه ساز درک متقابل بهتر و تقویت مولفه‌های صلح و دوستی می باشد.
وی با بیان اینکه حضور ملیت های مختلف با فرهنگ و تمدن متفاوت در واقع فرصتی برای نوآوری است، افزود همواره تنوع عاملی مهم برای بروز نوآوری و خلاقیت بوده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان تصریح کرد: از منظر ما و دانشگاه، دانشجوی بین المللی به منزله ایجاد شبکه بین المللی برای دانشجویان و اساتید است و به همین خاطر از منظر نظام های رتبه بندی بین المللی جذب دانشجوی خارجی معیاری برای کیفیت سنجی یک دانشگاه محسوب می شود.
دکتر زارع بیان داشت: از حیث رویکرد اقتصادی نیز امروز شرکت های بین المللی بسیار مهم و تاثیرگذار هستند و برای اداره این شرکت ها برخورداری از مهارت و توانمندی های بین المللی و بین فرهنگی یک ضرورت است.
وی گفت:وجود ارگان آموزشی بین فرهنگی این فرصت را برای تمرین و ممارست تنوع پذیری را فراهم می کند.
دکتر زارع با اشاره به اینکه گیلان استانی علمی،پژوهشی،آموزشی و فرهنگی است خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد مراکز پژوهشی بعد از استان البرز در گیلان است.
وی با بیان اینکه دانشگاه گیلان با ۹۷رشته در مقطع دکترا و ۱۶۵رشته در مقطع کارشناسی ارشد بزرگترین دانشگاه شمال کشور است ،گفت:در استان گیلان ۱۱۷هزار دانشجو در۹۰واحد دانشگاهی دولتی و غیردولتی تحصیل می کنند.
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان در پایان با بیان این مطلب که دانشگاه گیلان در جمع یک درصد دانشگاه های برتر دنیا قرار دارد، تصریح کرد: این دستاورد فرصت ارزشمندی برای تحصیل دانشجویان خارجی از جهت کیفیت تحصیل را فراهم کرده است.

Share