امام جمعه آستارا:

هیچ نظارتی بر بازار نیست | نامزدهای انتخابات به دنبال ریختن آبروی دیگران هستند

امام جمعه آستارا با انتقاد از نظارت ناظرین بازار گفت: این نظارت های سطحی به هیچ دردی نمی خورد، بنده احساس می‌کنم هیچ نظارتی بر بازار وجود ندارد، چرا نتوانستید قیمت گوشت و مرغ را ثابت نگه دارید؟ آیا حق مردم این است؟

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت امام جمعه شهرستان حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ نیا در مصلی این شهرستان برگزار شد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به حسابرسی انسان به نفس خود گفت: انسان باید هر روز و شب از خود حسابرسی کند، کسی که دچار معصیت شده با استغفار می‌تواند بر هوای نفس غلبه کند و قطعاً خداوند پذیرنده توبه کنندگان است.

 حافظ نیا با اشاره به فرمایش حضرت علی (ع) در باب حسابرسی از خود گفت: بنا به فرمایش ایشان کسی که از خود حسابرسی کند پی به عیب های خود برده و دنبال عیوب دیگران نمی گردد، متاسفانه عده ای در انتخابات به دنبال ریختن آبروی دیگران هستند و به عیب خودشان توجهی ندارند.

خطیب جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم با اشاره به توجه به رفتارها و اعمال انسان در یک سال اخیر گفت: خداوند تمام اعمالمان را مشاهده می کند، باید با تفکر در اعمالمان با یک رویه بهتر و سالم‌تر وارد سال جدید بشویم و از اشتباهات گذشته درس بگیریم.

وی با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری در روزهای آینده گفت: نیکوکار و به فکر نیازمندان بودن وظیفه دینی ما بوده و مردم ما امروز با مشکلات اقتصادی فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند، تهیه برخی کارها برای مردم تبدیل به یک رویا شده و در آستانه عید اغنیا باید به فکر مردم باشند.

 حافظ نیا ادامه داد: ما در شهرمان متمولین زیادی داریم و این عزیزان می توانند کاری کنند که پدران شرمنده فرزاندان خود نشوند و توصیه بنده به عزیزان برگزاری سال نو بدون تشریفات و ساده است، لزومی ندارد که در این شرایط اقتصادی با اسراف و چشم و هم چشمی به خانواده خود فشار بیاوریم، نوروز بی آلایش و بدون تشریفات قطعاً زیباتر است.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با مداحان اهل بیت و شاعران گفت: حضرت آقا در این دیدار بازگو کردن اهداف انقلاب اسلامی را با اشعار و صدای زیبا بسیار تاثیرگذار دانستند و گاه یک شعر پر نغز کار چندین کتاب را می کند، باید صف مان از صف دشمن مشخص باشد و از هیاهوی دشمن هم نباید ترسید.

وی یکی از آثار تقوا را جدا کننده حق از باطل عنوان و بیان کرد: جریان صهیونیستی برای نابودی بنیان خانواده تلاش می‌کند و باید مراقب قداست خانواده باشیم، دشمن برای از بین بردن فرهنگ ایرانی و جایگاه مادر از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند.

حافظ نیا ازدواج‌های دیرهنگام راهم دامنگیر قشر جوان دانسته و گفت: طبق فرمایش آقا ازدواج های سفید، سیاه ترین ازدواج ها است، اینها همه از تبلیغ های دشمن بوده که عفت زنان را نشانه می‌گیرد.

وی برخی مطالب را باعث امیدوار کردن دشمن دانست و گفت: کم توجهی به تاثیر فزاینده تحریم‌ها و ضعف عملکرد مسئولین در مدیریت اجرایی کشور از این موارد بوده و گاهی مشاهده می شود که بازار از دست مسئولین خارج شده است، اینها همه درد است، مگر می شود ضعف عملکردی در مسئولین وجود نداشته باشد و این گرانی ها را شاهد باشیم؟ بی توجهی مسئولین به شاخص های اقتصاد مقاومتی واقعا تاسف بار است، تعطیلی کارخانه ها، کارگاه ها، کاهش تولید و بیکاری کارگران را همه می بینیم و این نشان دهنده ضعف است.

خطیب جمعه آستارا شرطی‌سازی بهبود وضعیت اقتصادی را نسبت به FATF یک آسیب دانست و گفت: همین قضیه را در برجام هم شاهد بودیم، دشمن کاری نمی کند که اقتصاد ما بهتر شود و اتفاقاً این ها را می آورند تا ما را متعهد کرده و خودشان هر کاری دوست دارند انجام بدهند، بهانه‌های چند ماهه اروپا نمونه این کار است.

حافظ نیا با انتقاد از عدم همراهی برخی مدیران میانی و بدنه اجرایی دولت با تصمیمات کلان نظام گفت: نتیجه این کار امیدواری دشمن برای فشار بر کشور است و باید به این مورد توجه داشته باشیم.

امام جمعه آستارا با انتقاد از نظارت ناظرین بازار گفت: این نظارت های سطحی به هیچ دردی نمی خورد، بنده احساس می‌کنم هیچ نظارتی بر بازار وجود ندارد، چرا نتوانستید قیمت گوشت و مرغ را ثابت نگه دارید؟ آیا حق مردم این است؟ من هم مثل مردم هستم، بنده بارها فریاد زدم مسئولین به داد مردم برسید این حق مردمی که در ۲۲ بهمن ماه قیامت کردند نیست.

Share