فرماندار آستارا مطرح کرد:

سال ۹۸ هیچ مشکلی از نظر آب شرب و کشاورزی در آستارا نخواهیم داشت

رستم زاد اظهار کرد: ایجاد التهاب در خصوص مشکل آب هیچ معنایی ندارد و مردم صد در صد خیالشان بابت تامین مشکل آب راحت باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا با خبرنگاران این شهرستان در فرمانداری برگزار شد.

حسن رستم زاد کار رسانه را جزو مشاغل پرخطر دانست و گفت: رسانه‌ها یار شرافتمند ما بوده و حرکت بزرگ خبرنگاران در سفر ریاست محترم جمهور به استان گیلان شایسته تقدیر است.

فرماندار آستارا سهم مطبوعات و رسانه را در گسترش فرهنگ توریسم نیز غیرقابل انکار دانست و گفت: با همکاری کارگروه شورای ترافیک و ستاد خدمات سفر برنامه ریزی های مثبتی را برای استقبال از خیل عظیم گردشگران نوروزی انجام داده‌ایم، ۶۱۵ واحد اقامتی پذیرایی، مسافر کاشانه و همچنین ۱۶۹ کلاس توسط آموزش و پرورش برای اسکان گردشگران آماده سازی شده است.

رستم زاد توزیع گوشت منجمد میان شهروندان را قبل از سال جدید قطعی دانست و گفت: برنامه ریزی برای توزیع ۶ تن گوشت میان مردم برای اقشار مختلف یک حرکت تاثیرگذار برای تنظیم بازار بوده و تمام تلاشمان برای بهبود وضع زندگی مردم است.

وی با اشاره به مشکل آب کشاورزی و شرب در شهرستان آستارا گفت: بنده قول می دهم در سال ۹۸ هیچ مشکلی از نظر آب شرب و کشاورزی در آستارا نخواهیم داشت و قشر زحمتکش روستایی بدانند فعالیت های مهم عمرانی در جهت حل تمام مشکلات آب این حوزه انجام شده است.

رستم زاد ادامه داد: ایجاد التهاب در خصوص مشکل آب هیچ معنایی ندارد و مردم صد در صد خیالشان بابت تامین مشکل آب راحت باشد.

فرماندار آستارا میزان اعتبار طرح‌های عمرانی درخواستی شهرستان از رئیس جمهور را ۱۲۰۰ میلیارد تومان دانست و گفت: با همکاری شرکت آب منطقه ای گیلان انشالله با حفر چاه های جدید و همچنین تکمیل پروژه سد لاستیکی و احداث سد چلوند به سرعت در حال پیگیری بوده و پروژه مسکن محرومین، سالن آمفی تئاتر ارشاد و دیگر پروژه‌های مهم شهرستان با کمک دستگاه‌های اجرایی در آینده نزدیک حل خواهد شد.

فرماندار آستارا از افزودن کتب مختلف به کتابخانه های شهرستان نیز خبر داد و گفت: با پیگیری از کتابخانه ملی درخواست ۸ هزار کتاب جدید در تمام موضوعات کردیم که با موافقت این نهاد گام بزرگی در جهت اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی برداشته شده است.

رستم زاد با تاکید بر امنیت شغلی خبرنگاران نیز گفت: هیچ دستگاهی حق شکایت از خبرنگاران را ندارد، خبرنگار حق انتقاد سازنده داشته و اگر به چشمان بیدار جامعه اجازه نقد ندهیم هیچ پیشرفتی در امور نخواهیم داشت.

به گزارش دیارمیرزا شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منطقه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

Share