آقایی خبر داد:

رفع تصرف بیش از ۴۰۰ هکتار زمین ملی در گیلان با حکم قضایی

احمد آقایی، دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال، اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری استان گیلان، گفت: ۴۹۰ هکتار زمین ملی امسال در گیلان از متصرفان پس گرفته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال، اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری استان گیلان در نشست این شورا گفت: امسال حدود ۴۹۰ هکتار از منابع طبیعی استان با حکم قضایی از متصرفان پس گرفته شد.

احمد آقایی افزود: تا زمانی که به منابع طبیعی نگاه اقتصادی می‌شود نمی‌توان در حفاظت و حمایت از آن موفق بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان هم با اشاره به لزوم حفاظت مشارکتی و مشارکت مردم در صیانت از منابع طبیعی گفت: کمبود نیرو و اعتبار مهمترین مشکل در حفاظت از منابع طبیعی استان است.

محسن یوسف پور از نمایندگان گیلان در خانه ملت خواست هر چه زودتر لایحه جامع منابع طبیعی را که از سال ۸۹ به مجلس شورای اسلامی ارایه شده تصویب کنند.

وی افزود: امسال برای نخستین بار بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار، برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان اختصاص یافت.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری گیلان با اشاره به اینکه رویکرد امسال این اداره کل مقابله با قاچاق چوب، اجرای طرح کاداستر، جمع آوری بانک اطلاعاتی سازه‌های غیر مجاز در عرصه‌های منابع طبیعی بود گفت: در ۱۱ ماه گذشته ۳۸۶ فقره پرونده تخلف تصرف اراضی ملی به مراجع قضایی ارسال شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۳ درصد کمتر است.

محسن یوسف پور با بیان اینکه در سال ۹۷، ۱۴۵ قاچاقچی چوب هنگام ارتکاب جرم بازداشت شدند افزود: در این مدت ۵۳۳ فقره پرونده تخلف قطع غیرمجاز درختان به مراجع قضایی ارسال شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۴ درصد بیشتر است.

وی به مصوبه سفر اخیر رییس جمهور برای اجرای طرح کاداستر در گیلان هم اشاره کرد و گفت: در این سفر مصوب شد ۱۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح اختصاص یابد.

قربانعلی محمدپور، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان هم گفت: امسال ۸۵ هکتار از مناطق چهار گانه حفاظت محیط زیست اعم از پارک‌های ملی، آثار ملی طبیعی، پناهگاه حیات وحش و مناطق حفاظت شده رفع تصرف شد.

Share