جمالی نماینده رودبار:

حاکمیت باید به طبقه ضعیف و آسیب‌پذیر توجه کنند |باید مراعات حال یکدیگر را در شرایط سخت بکنیم

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: همه حاکمیت باید توجه ویژه‌ای به صرفه‌جویی داشته باشند و به طبقه ضعیف و آسیب‌پذیر توجه کنند و حمایت ویژه‌ای از آنها داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا منوچهر جمالی سوسفی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر سبک زندگی و پرهیز اشرافی‌گری گفت: افراد باید با شرایط متوسط به پایین جامعه یعنی گروهی که کمتر دارند و یا ندارند، احساس نزدیکی برقرار کند و ارتباط بهتری داشته باشد. اگر قرار باشد آنهایی که مسئولیت بیشتری در دولت، مجلس و دیگر قوا دارند، خود را از مردم دور کنند و نگاهشان به مسائل اقتصادی به گونه‌ای دیگر باشد و بیشتر به مسائل مادی توجه کنند، طبیعی است که مردم نیز نگاهشان نسبت به آنها عوض خواهد شد.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم از رژیم گذشته با چنین شرایطی آشنایی دارند و هر مسئولی اگر نزدیک به زندگی افرادی که کمتر دارند باشد و با آنها ارتباط و انس و الفت بیشتری داشته باشد، بیشتر در جامعه مورد پذیرش قرار می‌گیرد ضمن اینکه با این شرایط در زندگی اشرافی دنبال چه چیزی هستند. آیا بیشتر از یک خانه برای استراحت نیاز دارند و یا یک ماشین برای انتقالشان بیشتر می‌خواهند؟

باید مراعات حال یکدیگر را در شرایط سخت بکنیم

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: به هر حال انسان‌ها باید یک حد و حدودی را رعایت کنند که توصیه دین نیز به همین موضوع دلالت می‌کند که بتوانیم مراعات حال یکدیگر را بکنیم. حتما نگاه مردم به این وضعیتی که خیلی از افراد داشته‌های خود را به نمایش می‌گذارند، حرص افراد ضعیف را در می‌آورند و آنها را ناراحت می‌کنند و این نیز عاقبتی نخواهد داشت. اعتقادی به قیامت داریم و باید سعی کنیم از داشته‌های خود به دیگران کمک کنیم نه اینکه بخواهیم از آنها فاصله بگیریم.

وی تصریح کرد: یک خانواده در حدی که بتواند یک زندگی متوسط مناسبی داشته باشد کفایت می‌کند و آنهایی که وضع زندگی میلیاردی دارند نمی‌دانم که می‌خواهند با این پول‌ها و زندگی اشرافی چه کار کنند. اما لذتی که در کمک کردن به دیگرانی که ندارند وجود دارد و احساسی که آنها از این مساعدت در خفا دریافت می‌کنند و خدا نیز ناظر است، لذتش از همه چیز بیشتر است. بخشی از این ثروت را دراختیار افرادی که واقعا ندارند قرار دهند. زندگی اشرافی در جامعه با این شرایط فعلی هرگز مورد پذیرش نیست.

در شرایط بحران، توجه به قشر آسیب‌پذیر ضروری است

جمالی‌سوسفی در پاسخ به این سوال که سبک زندگی در شرایط بحران و تحریم چگونه باید باشد، تصریح کرد: هر زمانی که به دین و اعتقادات دینی نگاه کنیم، به ما می‌گوید که در هر شرایطی باید چه کار کنیم. در شرایط سخت و بحران بیشترین توجه ما باید به قشر آسیب‌پذیر باشد یعنی آن بخشی که ممکن است به نان شب محتاج باشد و نتواند مایحتاج اولیه زندگی را تامین کند و اجاره را پرداخت کند، اینها قشر آسیب‌پذیر هستند و در شرایط بحران، تحریم و جنگ دولت به معنای عام باید به فکر این قشر آسیب‌پذیر باشد و اگر کسی در این زمان دنبال ثروت‌اندوزی و سوء‌استفاده باشد، پذیرفته نیست.

آموزش و پرورش باید سبک زندگی اسلامی را فرهنگ‌سازی کند

وی اظهار داشت: دولت و  آموزش و پرورش در ترویج سبک زندگی اسلامی مستثنی از بقیه مردم نیستند. آموزش به دانش‌آموزان ضروری است چراکه این شرایط را می‌توانند برای آنها بیان کنند. باید به آنها آموزش دهند که به دنبال پولدار شدن ناگهانی و به هر طریق نباشند بلکه ضمن اینکه برای زندگی تلاش می‌کنند به دنبال علم، دانش، تلاش و پشتکار باشند و فرهنگ‌سازی کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی و آموزش مناسب و به موقع و اینکه گیرندگان آموزش چه کسانی هستند تا به تناسب آموزشی که می‌گیرند، بسیار مهم است. مسئولان و دولت به معنای عام باید ابتدا از خود شروع کنند نه اینکه فقط وزیران یا معاون رئیس جمهور باشد. همه حاکمیت باید توجه ویژه‌ای به صرفه‌جویی داشته باشند و به طبقه ضعیف و آسیب‌پذیر توجه کنند و حمایت ویژه‌ای از آنها داشته باشند و برنامه‌های ویژه‌ای برای این کار داشته باشند.

Share