رئیس پلیس‌راه گیلان خبر داد:

جاده‌های فاقد ایمنی گیلان شناسایی و به اداره راه اعلام‌ شد

رئیس پلیس‌راه استان گیلان با اشاره به وجود مشکلات ایمنی در جاده های گیلان گفت: بعضی از جاده‌های استان گیلان به لحاظ ایمنی دارای مشکلاتی هستند که این مشکلات توسط کارکنان مجموعه در پلیس‌راه شناسایی و به اداره راه و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام‌شده است تا بتوانند این مشکلات را برطرف کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حسین محمدپور با بیان اینکه طرح نوروزی پلیس‌راه استان گیلان از ۲۵ اسفند آغاز خواهد شد اظهار کرد: یکی از وظایف مهم پلیس‌راه، تأمین ایمنی جاده‌ها برای مسافران است به همین منظور طرح نوروزی پلیس از شنبه با شعار پرهیز از خطر و آرامش برای مسافر شروع و به مدت ۲۲ روز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به برنامه پلیس‌راه استان گیلان برای کاهش تصادفات در ایام نوروز گفت: متأسفانه هرساله در آغاز ایام نوروز شاهد تصادفات زیادی در جاده‌های کشور ازجمله گیلان هستیم که بعضی از این تصادفات منجر به جان‌باخته افراد می‌شود به همین منظور پلیس‌راه با داشتن برنامه‌هایی نظیر کنترل نامحسوس جاده به دنبال کاهش آمار تصادفات در جاده‌های استان است.

رئیس پلیس‌راه استان گیلان با اذعان به اینکه مشکلات جاده‌ها را ازلحاظ ایمن بودن بررسی و نتیجه حاصل‌شده را به اداره راه اعلام کرده‌ایم تصریح کرد: بعضی از جاده‌های استان گیلان به لحاظ ایمنی دارای مشکلاتی هستند که این مشکلات توسط کارکنان مجموعه در پلیس‌راه شناسایی و به اداره راه و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام‌شده است تا بتوانند این مشکلات را برطرف کنند.

محمد پور با اعلام حضور مأموران به‌صورت نامحسوس در اتوبوس‌ها افزود: طبق روال سال‌های گذشته همکاران پلیس به‌صورت نامحسوس در اتوبوس‌ها حضور پیداکرده تا در صورت مشاهده مشکلات و رعایت نکردن نکات ایمنی توسط راننده آن را بیان و مانع بروز تصادف شوند.

وی با بیان اینکه اگر رانندگان بیش از سرعت مجاز رانندگی کنند ماشین آن‌ها توقیف خواهد شد تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین علت‌های بروز تصادف در جاده‌های ایران سرعت غیرمجاز است به همین دلیل و به‌منظور کاهش آمار تصادفات تصمیم بر این شد تا اگر رانندگان بیش از سرعت مجاز اقدام به رانندگی کنند ماشین آن‌ها توسط پلیس‌راه توقیف و به مدت ۷۲ ساعت در پارکینگ خواهد ماند.

رئیس پلیس‌راه استان گیلان با اشاره به حضور فعال مأموران پلیس در جاده رودبار گفت: حجم زیادی از مسافران نوروزی از طریق ورودی رودبار وارد استان گیلان می‌شوند که برای کنترل داده و ترافیک مأموران ما در ایام نوروز در این جاده حضور بسیار فعالی دارند.

Share