طرح مشکلات از شما؛ پیگیری آن با ما

عذرخواهی مدیرعامل آبفار گیلان از مردم ملاسرا | این روستا نیازمند حفر چاه ذخیره است

مدیرعامل آبفار گیلان با بیان اینکه روستای ملاسرا دارای ۶۰۰ مشترک دارد، افزود: برای جلوگیری از مشکل این منطقه نیاز به یک حلقه چاه ذخیره دارد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا قطع آب شرب روستایی در دهستان ملاسرای شهرستان شفت و حمل آب آشامیدنی با تانکر برای مردم طی چند روز اخیر مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

در همین راستای مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی گیلان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دیارمیرزا پیرامون مشکلات روستای ملاسرای شفت گفت: در ابتدا وظیفه دارم که بابت هر گونه ایجاد خلاء بابت خدمات رسانی آب روستایی از مردم عذرخواهی کنم.

محبعلی رنجور علت کمبود آب را در این روستا را کاهش منبع تامین آب عنوان کرد و افزود: قلب منبع تامین آب این روستا یک حلقه چاه آب است و با توجه به شرایط زمینی گیلان بیشتر چاههای استان ماسه ای هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه ماسه چاه جوشان شد و آب موجود در چاه را به ۵۰ درصد کاهش داد و همین امر منبع تامین آب را دچار نقصان کرد.

رنجور با بیان اینکه برای رفع این مشکل لوله مکش چاه و پمپ تعوض شده است، افزود: با این اقدامات نتوانستیم مشکل را برطرف کنیم و فرآیند شستشوی چاه را در سه مرحله انجام دادیم که در نهایت توانستیم چاه را احیاء کنیم.

وی ادامه داد: اما متاسفانه بعد از این که توانستیم چاه را احیا کنیم متوجه شدیم شکستگی در نقطه استثنایی که در کنار کانال آبیاری بود، اتفاق افتاده است که سعی کردیم، تا امروز آن را تعمیر کرده و ان شالله تا غروب مشکل چاه منبع آب روستای ملاسرای شفت حل خواهد شد.

مدیرعامل آبفار گیلان با بیان اینکه روستای ملاسرا دارای ۶۰۰ مشترک دارد، افزود: این منطقه نیاز به یک حلقه چاه ذخیره دارد و از آنجایی که شرکت آبفار نمی‌تواند زمین خریداری کند و اعتبارات عمرانی زیادی در این مورد ندارد، نیازمند مساعدت فرمانداری، بخشداری و دهیاری‌ها هستیم.

رنجور با اشاره به اینکه اگر چاه دیگری در این روستا حفر نشود دوباره شاهد این اتفاق در آینده خواهیم بود، گفت: برای حفر چاه ذخیره نیازمند به ۲۰۰ متر زمین هستیم که با دریافت زمین و گرفتن مجوزهای لازم چاه را حفر خواهیم کرد و تجهیز آن را در سال ۹۸ انجام می دهیم.

وی افزود: در خیلی از روستاههای گیلان منابع آب جایگزین در راستای سیاستهای پدافند غیر عامل انجام شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گیلان با بیان این مطلب که تاسیسات استان بر اساس جمعیت موجود فراهم شده است، گفت: گیلان یک استان گردشگری است و جمعیت سر ریز شده در مناطق نیمه کوهستانی کاملا مشهود است. زیرساختهای روستاها برای جمعیت همان روستا در نظر گرفته شده است که دولت باید برای این مسئله و تامین اعتبار برای جمعیت مهاجر منابع جدیدی در نظر بگیرد.

رنجور در پایان با بیان اینکه لوله‌های فلزی بر اثر منگنز و آهن موجود در آب دچار پوسیدگی زودرس می شوند، تصریح کرد: انتظار داریم با همکاری نمایندگان و مدیران اعتبارات مناسبی برای حوزه عمران روستایی اختصاص یابد.

 

Share