جعفرزاده ایمن آبادی مطرح کرد: بیماران سرطانی نیازمند حمایت ویژه هستند

هزینه‌های دارویی شیمی درمانی با دفترچه تامین اجتماعی رایگان شود

نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه دریافت بهای داروهای شیمی درمانی از محرومین ظلم است، گفت: رایگان شدن هزینه های دارویی شیمی درمانی با دفترچه تامین اجتماعی الزامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره  وضعیت بیماران سرطانی، گفت: هزینه های دارویی بیماران سرطانی  بطور  متوسط  در کف با بیمه تامین اجتماعی در  حدود یک میلیون تومان برآورد می شود و این در حالی است که هم اکنون حقوق یک کارگر برابر  با  یک میلیون تومان است.

 نماینده مردم  رشت در  مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: یکی از مسئولان قبلی در  حوزه بهداشت و سلامت  در جایی ذکر کرده بودند که اگر بیماری زمان کوتاهی به عمرش باقی  مانده است و امیدی  به بهبودی  فرد نیست بنابراین  نباید برای فرد مذکور  هزینه‌های سنگین درمانی را در دستور کار قرارداد و این در حالی است که این  نوع برخورد ها با بیماران  یک حرکت  ضد انسانی است زیرا  نباید به هیچ وجه ممکن  با کلامی  تلخ  درد بیماران را افزایش دهیم.

بیماران سرطانی نیازمند حمایت ویژه هستند

وی ادامه داد: بیماران سرطانی نیازمند حمایت ویِژه است زیرابیماران نباید به غیر از بیماری درد دیگری را تحمل کنند و از همین رو مسئولان نباید با بی تدبیری بر مشکلات بیماران سرطانی که در سخت ترین  شرایط پروسه های درمانی را  طی می کنند، بی افزایند.

محرومین در اولویت خدمات رسانی بهداشتی و درمانی قرار بگیرند

وی با بیان اینکه محرومین در اولویت خدمات رسانی بهداشتی و درمانی قرار بگیرند افزود: فردی که دفترچه تامین اجتماعی  را در اختیاردارد، بطور  تقریبی زیرخطر فقر زندگی می کند بنابراین تحمیل هزینه سنگین دارویی سرطان به این نوع از بیماران به هیچ وجه ممکن به صلاح نیست.

دریافت بهای داروهای شیمی درمانی از محرومین ظلم است

عضو کمیسیون برنامه بودجه ومحاسبات مجلس با بیان اینکه دریافت بهای داروهای شیمی درمانی از محرومین ظلم است یادآور شد: معافیت از  پرداخت هزینه‌های داروهای شیمی درمانی با دفترچه تامین اجتماعی برای حمایت از دهک های پایین جامعه  الزامی و ضروری است.

 

Share