سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد:

نسخه‌های موجود در دفترچه قبلی بیمه با صدور دفترچه جدید ابطال می‌شود

مدیرکل نام نویسی سازمان تأمین اجتماعی گفت: به منظور صیانت از منابع سازمان و ممانعت از سوءاستفاده‌ها، در زمان تعویض دفترچه درمانی، نسخه‌های موجود در دفترچه قبلی از درجه اعتبار ساقط می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، مدیرکل نام نویسی سازمان تأمین اجتماعی گفت: به منظور صیانت از منابع سازمان و ممانعت از سوءاستفاده‌ها، در زمان تعویض دفترچه درمانی، نسخه‌های موجود در دفترچه قبلی از درجه اعتبار ساقط می شود.

بهروز کریمی گفت: با توجه به احتمال سو استفاده از نسخ خام دفترچه‌های تعویضی، مفقودی و یا سرقتی و بروز خسارت به منابع سازمان تأمین اجتماعی و بیمه شدگان، تدابیری اتخاذ شده که در هنگام تعویض دفترچه، نسخ دفترچه قبلی از درجه اعتبار ساقط خواهد شد.

وی اعلام کرد: به منظور صیانت از منابع سازمان، پیشگیری از تضییع حقوق ذینفعان و ممانعت از سو استفاده‌های احتمالی، در زمان تعویض دفترچه درمانی، نسخه‌های موجود در دفترجه قبلی از درجه اعتبار ساقط می‌شوند.

وی گفت: از آنجا که ممکن است نسخ خام دفترچه‌های تعویضی، مفقودی و یا سرقتی، مورد سو استفاده توسط افراد سودجو قرار گیرد و از این طریق خسارات قابل توجهی به این سازمان، بیمه شده‌ها و افراد ذینفع وارد شود، در هنگام تعویض دفترچه، نسخ دفترچه قبلی از درجه اعتبار ساقط می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این مکانیسم ممکن است در مواردی نسخه‌های دارو، آزمایش و… که هنوز توسط مراکز مربوطه مورد استفاده قرار نگرفته اند نیز ابطال و مشکلاتی برای مخاطبان ایجاد شود، از این رو به منظور به حداقل رساندن تبعات مکانیسم یادشده برای مخاطبان، کاربران سیستم خدمات متمرکز دفترچه درمانی در شعب و کارگزاری‌ها قبل از تعویض دفترچه در صورت مشاهده نسخ استفاده نشده موضوع را به بیمه شده اطلاع می‌دهند.

مدیرکل نامنویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تأمین اجتماعی همچنین از بیمه شدگان خواست حتی المقدور پس از اتمام تمامی برگهای دفترچه و بهره برداری از آنها در مراکزی از قبیل داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و … اقدام به تعویض دفترچه کنند.

Share