فاضلی خبر داد:

سازهای جشنواره موسیقی بین‌المللی فجر در گیلان می‌نوازند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد: سازهای سی و چهارمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر بطور همزمان با پایتخت در استان نیز می نوازند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، سازهای سی و چهارمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر بطور همزمان با پایتخت در استان نیز می نوازند.

فیروز فاضلی مطرح کرد: جشنواره بین المللی فجر همزمان با ۱۵ استان کشور از چهارم اسفندماه در گیلان برگزار می شود و مخاطبان هنر موسیقی می توانند از برنامه های طرح ریزی شده طی هفت روز، در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیاء(ص) بهره ببرند.
وی اظهار داشت : جشنواره یادشده به کوشش انجمن موسیقی استان در بخش های موسیقی سنتی ، نواحی، ردیف دستگاهی و بازسازی ترانه های قدیمی گیلان برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: چهار گروه از سی و چهارمین جشنواره موسیقی بین المللی فجر میزبان همزمانی برگزاری جشنواره یادشده خواهد بودند که دو گروه از آنان را گروه های موسیقی نواحی استان تشکیل می دهند.
فاضلی تصریح کرد: همچنین برای برنامه همزمانی یادشده ، سخنرانی های تخصصی پژوهشی در حوزه موسیقی کلاسیک، نواحی و موسیقی شناسی بومی برنامه ریزی شده است.
همزمانی سی و چهارمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر در گیلان از چهارم تا دهم اسفند ماه در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا(ص) رشت میزبان مخاطبان و علاقمندان به هنر موسیقی است.
سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر، هم‌زمان با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با اهداف و ماموریت‌های مشخص شده در آئین‌نامه برگزاری جشنواره و شناسایی، ظرفیت‌سازی و حمایت از فعالیت‌های خلاقانه هنرمندان و گروه‌های موسیقی سراسر کشور با اولویت معیارهای هنری هر شاخه از موسیقی تهیه و تنظیم شده است.

Share