فرماندار فومن در خطبه های پیش از نماز جمعه این شهرستان:

تمام اجزای حاکمیت باید پاسخگو باشند | امروز زمان تخریب و دنبال کردن مقاصد جناحی نیست

فرماندار فومن در ادامه سخنان خود تأکید کرد که مردم نیز باید در کنار دولت و حکومت قرار بگیرند. امروز زمان تخریب و دنبال کردن مقاصد جناحی نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن با حضور در مراسم عبادی ـ سیاسی نماز جمعه شهر فومن، به ارائه گزارشی از خدمات چهل ساله نظام جمهوری اسلامی پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود با عرض تسلیت و تعزیت به مناسبت ایام فاطمیه به عموم، افزود: در آستانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم.

فرماندار شهرستان فومن ضمن بزرگداشت مقام شامخ حضرت امام (ره) و بنیانگذاران انقلاب اسلامی، افزود: انقلاب ما با پشتوانه صد درصدی مردم و به رهبری حضرت امام، پس از قریب به دو دهه مبارزه به پیروزی رسید و با رهبری مرجعیت و ولایت به پیش رفت.

نزدیک به شش دهه سلطنت مانع از حاکمیت ارزش ها شده بود و فقر و تبعیض فراگیر بود و ملت حقی برای حضور در عرصه های سیاسی و اجتماعی نداشت و مجالسی فرمایشی داشتیم و تحت نفوذ بیگانگان و مستشاران آن ها بودیم. حقوق ملت نادیده گرفته می شد و استبداد، زور و واگذاری کشور به استکبار و استعمار باعث شده بود که مردم از حکومت پهلوی بیزار باشند. لذا به رهبری امام (ره) نهضت انقلاب اسلامی پایه گذاری شد و در سال ۵۷ به پیروزی رسید. تمام مردم نقشی صد درصدی در کنار مرجعیت و روحانیت در انقلاب داشتند و بنابراین هرگز نباید مردم را فراموش کرد.

قاسم نژاد سپس در همین راستا اظهار کرد: استقلال، آزادی و استقرار نظام جمهوری اسلامی در کشور از دستاوردهای ارزشمند انقلاب بوده و باید در تمام حوزه ها محقق شوند.

وی با اشاره به چهار توطئه استکبار جهانی برای ساقط کردن نظام جدید برآمده از انقلاب، ابتدا تجزیه ایران را مورد توجه قرار داد که با جدایی طلبی در کردستان، گنبد کاووس و خوزستان همراه بود. سپس به توطئه دیگری، یعنی کودتای طبس و نوژه و سایر اقدامات در کشور اشاره کرد که با توطئه سوم، یعنی جنگ هشت ساله نابرابر تحمیلی بر کشور همراه شد. همچنین چهارمین توطئه به گفته فرماندار فومن، تحریم های ظالمانه و ناعادلانه علیه نظام جمهوری اسلامی در این چهل سال بود.

وی با اشاره به پیشرفت کشور علی رغم تحریم ها و فشارهای خارجی، به پیشرفت های داخلی در حوزه های بهداشت، سلامت، نظامی، اتمی، کشاورزی و الکترونیک و فناوری پیشرفته، افزود: اکنون با وجود فشارها و تحریم ها، از سرآمدان جهان در این حوزه ها هستیم و در علوم دانشگاهی و تحقیقات، جزو برترین های دنیا هستیم.

قاسم نژاد با اشاره به همراهی کشورهای منطقه با استکبار علیه ایران به ویژه در جنگ تحمیلی، افزود: مردم این کشورها بارها مورد حمایت نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته اند، اما ایران هرگز به کشوری حمله نکرده و این از افتخارات جمهوری اسلامی است که هر گونه تصمیم کلیدی در منطقه بدون همکاری ایران به موفقیت نمی رسد.

وی ادامه داد: اکنون ویرانه های جنگ را ساخته و نوسازی کرده ایم و امروزه الگوی کشورها و ملت های تحت ستم و جویای آزادی و استقلال هستیم. انقلاب ما صادر شد و این از اهداف محقق شده نظام اسلامی ما بود.

وی افزود: آمریکای جنایتکار سخت ترین تحریم ها را علیه کشور ما به اجراء گذاشته، اما ما قدرتمندتر از همیشه هستیم و در این برهه نیز آمریکا را شکست خواهیم داد. فشار آن ها بر ایران و اجماع سازی علیه کشور و هجمه رسانه ای و ایجاد یاس و ناامیدی در مردم ما هرگز به موفقیت نخواهد رسید.

قاسم نژاد با اشاره به این که امروز در جنگ اقتصادی نابرابری هستیم که می تواند شاهرگ حیاتی بسیاری از کشورها را ببندد، تصریح کرد: اما ما نشان دادیم که ملت مقاوم و متحدی هستیم، باید تمام کشور اعم از حاکمیت، دولتمردان و مردم با اتحاد در کنار هم باشیم. بنابراین لازم است که دولت و حکومت، صدای مردم و اعتراضات موجود را بشنوند و رعایت حقوق مردم که از اهداف انقلاب اسلامی بوده را محقق سازند زیرا مردم حق اظهار نظر و مطالبه از حاکمیت و دولت را دارند. امروز تمام اجزای نظام جمهوری اسلامی باید این صدا را شنیده و به آن پاسخ مثبت بدهند.

فرماندار در ادامه سخنان خود تأکید کرد که مردم نیز باید در کنار دولت و حکومت قرار بگیرند. امروز زمان تخریب و دنبال کردن مقاصد جناحی نیست. لذا باید این برهه تاریخی را طی کنیم زیرا به فرموده مقام معظم رهبری، اکنون در آستانه پختگی انقلاب اسلامی هستیم. بنابراین باید سنجیده تر عمل کنیم و یکدیگر را تخریب نکنیم و با همدیگر از این گذرهای تاریخی عبور کنیم.

وی همچنین افزود: به گفته مقام معظم رهبری، هر کسی که به نفع کشور تلاش کند جهاد کرده است و این هر کس شامل مسئولین و مردم است. هرکسی برای شکوفایی اقتصاد کشور تلاش کند، گویی در راه خدا جهاد کرده است.

قاسم نژاد با اشاره به ظرفیت بالای کشور و استان گیلان خواهان توجه به خودکفایی شد و اظهار کرد: بسیاری از نیازمندی های ما در همین منطقه قابل رفع است.

فرماندار فومن در فراز دیگری از سخنان خود، آثار و برکات نظام جمهوری اسلامی برای شهرستان فومن را در قیاسی چهل ساله در حوزه های مختلف تشریح کرد.

وی در این خصوص اظهار کرد: امروز تمام روستاهای ما ۱۰۰ درصد دارای برق هستند در حالی که پیش از انقلاب چنین نبود. هیچ شهری در استان به جز آستارا دارای گاز نبود، اما امروزه به لطف نظام جمهوری اسلامی در شهرستان فومن، ضمن این که تمام شهرها دارای گاز هستند، بالای ۹۷ درصد روستاها از نعمت گاز برخوردارند.

نماینده عالی دولت در شهرستان با بیان این که این خدمات از نعمات و برکات نظام جمهوری اسلامی و تحقق وعده های امام است، چنین ادامه داد: نزدیک به ۶۳ درصد از روستاهای ما دارای آب روستایی هستند اما در گذشته در آن رژیم این گونه نبود. امسال به لطف پیگیری نماینده محترم شهرستان قریب به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه این امر در نظر گرفته شد و تا سال دیگر بالای ۷۵ درصد از روستاهای شهرستان از نعمت آب روستایی برخوردار خواهند بود.

قاسم نژاد ادامه داد: در حالی که پیش از انقلاب راه های روستایی آسفالته نداشتیم، اما امروز از ۴۲۵ کیلومتر راه روستایی شهرستان حدود ۳۵۰ کیلومتر از آن آسفالت شده است و بخش عظیم آن در این سه سال اخیر انجام شده است و ۸۲ درصد از راه های روستایی ما دارای آسفالت است. اکنون ۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی تجهیز و نوسازی شده است؛ ۴ هزار ورزشکار سازمان یافته و تجهیزات و دارایی های ورزشی متعدد داریم. همچنین در حوزه بهداشت و درمان، کاهش مرگ و میر مادران به صفر رسیده، در حالی که در آن زمان حدود ۲۰ درصد بود.

وی با اشاره به مساله پل ورودی فومن افزود: در مدت مسئولیت خود به همراه نماینده محترم شهرستان به منظور رفع مشکل تردد مردم تلاش کردم و اکنون نیز بخشی از این مسیر بازگشایی شده است و در ادامه برای افزایش سهولت تردد، میدانی که در انتهای پروژه باید ساخته می شد، اکنون در حال اجراء است و باقی مانده کار نیز در سال های آتی انجام خواهد شد.

قاسم نژاد با اشاره به این که در سال جاری بیش از ۶۱ پروژه به ارزش ۴۶ میلیارد تومان به بهره برداری رسانده شد، افزود: این وظیفه ما است. این حق مردم شریف ما است که از بهترین خدمات استفاده بکنند.

وی تصریح کرد: هرگز به استبداد و استعمار بازنخواهیم گشت و ملت نیز در این برهه حساس نباید راه خود را گم کند. باید قدردان باشیم، اما مطالبه حق مردم است و باید به اعتراضات پاسخ داد. تمام اجزای حاکمیت باید پاسخگو باشند و درد مردم را گوش کنند.

فرماندار فومن در انتهای سخنان خود اظهار داشت: در حال حاضر در شهرستان همدلی، وفاق و همگرایی بین مسئولین و بزرگان و مردم وجود دارد و با همکاری نماینده محترم و سایر مسئولان شهرستان، اهداف و آرمان های انقلاب را همچون گذشته به خوبی به پیش خواهیم برد.

Share