فرماندار فومن:

به جای طرح اتهامات بی‌پایه و اساس پاسخ دهند که چرا احداث میدان پل ورودی فومن سالها به تاخیر افتاد

فرماندار شهرستان فومن همچنین با پرداختن به مسائل جاری شهرستان، ضمن اشاره به برنامه ریزی های صورت پذیرفته برای تکمیل پروژه های عمرانی موجود در شهرستان، افزود: بسیاری از عقب ماندگی های به ارث رسیده از گذشته در حال جبران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن با حضور در روستای گوراب پس، در مراسمی که به مناسبت سالگرد شهید احمد قربانی و یادبود والدین این شهید بزرگوار در مسجد پایین محله این روستا برگزار شده بود شرکت کرد.

قاسم نژاد در این مراسم یادبود با اشاره به نزدیکی ایام الله دهه فجر و چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، به ایراد سخنانی در خصوص مسائل جاری کشور و شهرستان پرداخت.

وی با اشاره به این که چهل سال پیش در اثر یک دهه تلاش و مجاهدت ملت ایران به رهبری امام امت و یاران وفادار ایشان، انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، این انقلاب که حاصل رشادت و خوبهای شهیدان دانست.

فرماندار با بیان این که در کنار حضور پرشور مردم، علمای بزرگی نظیر رهبر معظم انقلاب، آیت الله هاشمی رفسنجانی، بهشتی، مفتح و بسیاری از افراد دیگر همراهی کردند و بستر فرهنگی را برای پیروزی انقلاب فراهم کردند، افزود: انقلاب ما اهداف بسیار بزرگ و والایی داشت و به این منظور رخ داد تا ملت ایران در شرایط بسیار خوبی قرار بگیرند که یکی از مهم ترین این اهداف، استقلال همه جانبه کشور بود.

قاسم نژاد با اشاره به این که در زمان رژیم سابق اخلاقیات در جامعه به سخره گرفته می شد و ارزش های اسلامی نادیده گرفته می شد، افزود: از این رو مردم قیام کردند تا ضمن برقراری ارزش های اسلامی، معیارهای انسانی را بر جامعه حاکم سازند.

وی در ادامه بیان کرد: با وجود درآمدهای سرشار نفتی ملت دچار محرومیت بودند و وضعیت معیشت مردم خوب نبود. اما پس از پیروزی انقلاب یکی از دستاوردهای آن، بردن خدمات به روستاها و نقاط محروم کشور بود که در قالب نهضت سازندگی و آبادانی کشور، مردم مناطق روستایی و دورافتاده کشور به یمن پیروزی جمهوری اسلامی از نعمت آب، برق، گاز، تلفن و خدمات زیربنایی دیگر بهره مند شدند.

فرماندار شهرستان افزود: با بررسی اظهارات بزرگان حاضر در انقلاب اسلامی، می توان میزان رسیدن به این اهداف انقلاب را ارزیابی کرد.

قاسم نژاد با مورد توجه قرار دادن این که بسیاری از رویدادهای مهم تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی، از پیروزی انقلاب گرفته تا هشت سال دفاع مقدس همگی به پشتوانه مردم رخ داده و پیروزی در جنگ تحمیلی با مستحکم ترین دژی که دشمنان کشور در آن متحد شده بودند حاصل اعتماد و همراهی ملت بود، بیان کرد: همه ما فرزندان این نظام و انقلاب هستیم و آرزومندیم انقلاب اسلامی ما به انقلاب حضرت مهدی (عج) متصل شود.

وی با اشاره به تاریخ تحول انقلاب اسلامی، بیان کرد: در ابتدا بحث حکومت اسلامی مطرح بود، اما پس از پیشنهاد برخی متفکران بزرگ و یاران اما در پاریس، ایشان اعلام کردند که جمهوری اسلامی شکل نهایی نظام جدید خواهد بود که بر دو پایه جمهوریت و اسلامیت بنا می شد. بنابراین فرمودند: جمهوری اسلامی؛ نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر.

فرماندار فومن ادامه داد: جمهوریت حاصل حضور و رأی مردم بود و اسلامیت نیز منبعث از دین مبین اسلام و احکام شرعی آن بود. مادامی که این دو پایه و رکن نظام جمهوری اسلامی حفظ شود نظام ما هرگز آسیبی نخواهد دید. جمهوریت یعنی در تصمیم گیری های سیاسی و اقتصادی نگاه ها مبتنی بر مردم باشد و عصاره مطالبات مردم در فرمان ها و اقدامات ما متجلی باشد.

وی با اشاره به لزوم توجه لازم به جمهوریت در کشور، افزود: مشی ما در کشورداری باید مبین بر رأی و نظر مردم باشد و نباید نظر خود را بر ایشان تحمیل کنیم. تا زمانی که کارگزاران نظام رأی و نظر مردم را فراموش نکنند نظام با مشکلی جدی روبرو نخواهد شد.

به گفته فرماندار شهرستان فومن همچنین رکن دیگر انقلاب ما نیز اسلامیت است که بهترین ایدئولوژی و برنامه زندگی برای مردم و متضمن دنیا و آخرتی بهتر می باشد. پیامبر اکردم (ص) در ابتدای بعثت با جهل مردم شبه جزیره عربستان روبرو بود، اما با تحمل سختی ها و روی گشاده، عرب جاهلیت را به شرایط بهتری رساند که برکت نفوذ و گسترش فرهنگ اسلامی بود. اگر این اسلام اصیل که پاسدار کرامت و شأن انسان است ملاک کار در جمهوری اسلامی باشد، نه آن اسلامی که مبتنی بر قرائت افراد باشد، نظام در برابر بسیاری از هجمه ها ایمن خواهد ماند.

نماینده عالی دولت در شهرستان ادامه داد: مردمی که علیه شاه قیام کردند دستشان خالی بود و در جنگ تحمیلی با عراق با رشادت و کمترین امکانات از خاک کشور دفاع کردند که مبین پشتوانه مردمی نظام جمهویی اسلامی بود.

وی در فراز دیگری از سخنان خود به مسائل جاری کشور اشاره کرد و افزود: اکنون درگیر جنگ اقتصادی هستیم و آمریکا و هم پیمانان آن در یک طرف این جنگ علیه ملت ایران اقدام می کنند. بنابراین باید این مشکلات را با مردم در میان گذاشت زیرا همین مردم ۴۰ سال پشتوانه نظام بودند و در تمام سختی ها در کنار مسئولین ماندند.

قاسم نژاد با بیان این که متاسفانه امروزه واقعیت در برخی از تریبون ها تحریف می شود، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۱ تحریم ها علیه ملت و کشور به اوج رسید و آمریکا و جامعه جهانی در اجماع با همدیگر شرایط زندگی را بر مردم دشوار کردند، اما دولت تدبیر و امید ظرف دو سال معاده برجام را با رهنمودها و هدایت های مقام معظم رهبری اجرایی کرد و آن را به نماد قدرت و توانمندی دیپلماسی خود تبدیل نمود. برخی القاء می کردند که دولت می گفت تمام مشکلات کشور از طریق برجام مرتفع می شد، در حالی که قرار بود برجام فقط گشاینده مسیری باشد تا به موجب آن به سایر اهداف خود برسیم.

فرماندار ادامه داد: اگرچه امکان بدعهدی از سوی غرب به ویژه دولت آمریکا وجود داشت، اما دولت قبلی آن به این معاهده پایبند بود و ایران به تدریج در حال بهره گیری از دستاوردهای برجام بود و سرمایه گذاران خارجی در حال ورود به کشور و ارتباطات اقتصادی در حال تقویت بود. در همین زمان عده ای کاسب تحریم در داخل، با ایجاد سرو صدا و فشار بر دولت، در صدد جلوگیری از تحقق اهداف برجام در داخل کشور شدند و دولت و مذاکره کنندان اتمی را مورد اتهام قرار دادند تا جایی که رهبر معظم انقلاب با ورود به این امر، ضمن حمایت از مسئولین دولت، همه ایشان را عزیزان و مورد اعتماد خود خواند.

قاسم نژاد افزود: با روی کار آمدن دولت فعلی در آمریکا که به هیچ معاهده ای پایبند نیست و با خروج مکرر از قراردادها و معاهدات بین المللی، از همسایگان خود در کانادا و مکزیک گرفته تا سازمان های بین المللی و کشورهای دیگر از جمه چین، آمریکا را بی اعتبارتر می کند. آمریکا در حال حاضر مقبولیت خود را از دست داده و وجهه معتبری در جامعه جهانی ندارد و خروج آن از برجام موجب به هم خوردن این معاهده نشده و با تدبیر دولت فعلی ایران، آمریکا قادر به ایجاد اجماع دیگری علیه کشور عزیز ما نشده و به انزوا کشیده شده است. در سال ۱۳۹۱ پیش از برجام قادر به جدا کردن آمریکا از دولت های غربی نبودیم زیرا همه علیه ما متحد بودند، اما با موفقیت ناشی از این معاهده بین المللی، هم اکنون غرب راه خود را از آمریکا جدا کرده و با کشور ما همکاری اقتصادی می کند.

وی با بیان این که استفاده از ابزار تحریم به موفقت نینجامیده و اروپایی ها اخیراً سازوکار همکاری اقتصادی جدیدی طراحی و اجراء کرده اند و آمریکا به گوشه ای کنار گذاشته شده است، افزود: بنابراین در داخل نیز باید همه با هم متحد شده و به جای درگیری های داخلی، نیروی خود را علیه دشمن اصلی و مشترک کشور بسیج کنیم.

قاسم نژاد ادامه داد: برخی به خاطر مسائل جناحی به دولت ضربه می زنند و فکر می کنند که مردم به سوی آن ها برمی گردند، اما این طور نیست. اتهام زدن به دولت و نادیده گرفتن دستاوردهای آن برای کشور امری غیر منصفانه است و آوردن مردم به خیابان علیه دولت، اقدامی نابخردانه خواهد بود و آسیب آن متوجه کلیت نظام خواهد شد.

فرماندار شهرستان فومن همچنین با پرداختن به مسائل جاری شهرستان، ضمن اشاره به برنامه ریزی های صورت پذیرفته برای تکمیل پروژه های عمرانی موجود در شهرستان، افزود: بسیاری از عقب ماندگی های به ارث رسیده از گذشته در حال جبران است و به عنوان مثال کمبودها در بخش آب روستایی در شهرستان با رایزنی ها و پیگیری های نماینده محترم شهرستان حجت الاسلام افتخاری در تهران و دریافت اعتبار ۱۰ میلیارد تومان از دکتر نوبخت معاون محترم رئیس جمهور، مرتفع خواهد شد.

قاسم نژاد افزود: همچنین پل ورودی شهرستان نیز با تدبیر نماینده محترم شهرستان در حال انجام است و افرادی که در فضای مجازی جوسازی و مسمومیت ایجاد می کنند به جای طرح اتهامات بی پایه و اساس باید ابتدا به این سوال پاسخ دهند که چرا با گذشت این همه سال همین احداث میدان که جزئی از پروژه اصلی بوده، در گذشته انجام نشد. چرا باعث شدند مردم و مسافرین برای عبور از این محوطه مسیری طولانی را دور بزنند؟ ساخت این میدان در راستای تکمیل پروژه و همچنین رفع مشکل طولانی شدن مسیر برای مردم و مسافران است.

وی افزود: تمام بخش های باقی مانده پروژه پل به تدریج انجام خواهد شد و تمام این اقدامات برای افزایش سهولت تردد مردم و مسافرین صورت می پذیرد.

قاسم نژاد ادامه داد: خدمات انقلاب اسلامی با گذشته قابل مقایسه نیست و اگرچه امروز برخی معاندین در فضای مجازی از گذشته و رژیم سابق یاد می کنند، اما بسیاری از خدمات زیربنایی ارائه شده در کشور و شهرستان را نادیده می گیرند.

فرماندار شهرستان افزود: از زمان ورود به شهرستان تا کنون در این ۸ ماه، پروژه های به ارزش حدود ۷۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است که ۴۳ میلیارد تومان از آن به دهه فجر اختصاص دارد.

قاسم نژاد در پایان این مراسم که با استقبال گرم مردم شهرستان فومن همراه بود، اظهار امیدواری کرد که در کنار همدیگر با عبور از مشکلات، در مسیر آبادانی شهرستان و افزایش رفاه مردم گام برداریم.

Share