مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان خبر داد

۶۰ درصد معابر روستایی گیلان فاقد روسازی آسفالت است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه راز ماندگاری روستاییان در روستاها افزایش امکانات است گفت: ۶۰ درصد معابر روستایی گیلان فاقد روسازی آسفالتی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، محمد اکبرزاده در همایش قیر و آسفالت در سالن اجتماعات شرکت مخابرات در رشت اظهار داشت: ارتقای کیفیت رمز ماندگاری خدمت در دستگاه‌های اجرایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه وسعت جغرافیایی استان گیلان ۱۴ هزار کیلومتر مربع است عنوان داشت: جامعه هدف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان ۳ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد.

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار کیلومتر مربع از جامعه هدف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان روستاهای بالای ۲۰ خانوار هستند تصریح کرد: شاخص اجرای طرح هادی قبل از اهدای قیر رایگان در استان گیلان ۲۲ درصد بود.

اکبرزاده با تاکید بر اینکه اعضای تصمیم‌گیرنده و تصمیم‌ساز باید در کارهای اجرایی به خوبی معین شود خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان ۹۰۰ میلیارد ریال قیر رایگان در سه سال گذشته دریافت کرده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه ۵۰ تا ۵۵ درصد قیر مورد استفاده بنیاد مسکن شرکت نفت پاسارگاد تامین شده است ابراز داشت: ۶۰ درصد معابر روستایی فاقد روسازی است.

وی با تاکید بر اینکه براساس بررسی انجام شده در سال ۹۵ میزان جمعیت روستایی در کل کشور به ۲۳ درصد کاهش یافته است بیان داشت: ۴۰ درصد از جمعیت استان گیلان در روستا ساکن هستند.

اکبرزاده با بیان اینکه افزایش امکانات می‌تواند باعث ماندگاری روستاییان در روستاها شود تصریح کرد: یکی از امکانات مورد نیاز روستاییان رسیدن به بازارهای فروش محصولات است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به اینکه اعتبارات عمرانی استان در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ در حدود ۵۰ درصد کاهش پیدا کرد افزود: بودجه آسفالت رایگان نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

وی با اعلام اینکه یکی از مشکلات ایجاد شده برای کیفیت آسفالت روش حمل آن به محل اجرای پروژه است عنوان داشت: کیفیت آسفالت‌های تولید شده مناسب است اما به علت حمل نامناسب، کیفیت آسفالت کاهش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد تهران نیز در این همایش با بیان اینکه مباحث آموزشی در زمینه قیر و آسفالت از اهمیت فراوانی برخوردار هستند اظهار داشت: بودجه‌های عمرانی در کشور کاهش یافته است.

پویان سعیدی با اشاره به اینکه حجم کارهای اجرایی در زمینه آسفالت و قیر کاهش یافته است خاطرنشان کرد: افزایش قیمت قیر بر روی میزان فعالیت پروژه‌های عمرانی تاثیر داشته است.

وی با تاکید بر اینکه با کاهش حجم فعالیت‌های عمرانی میزان کیفیت قیر و آسفالت کاهش نیافته است تصریح کرد: باید از مواد اولیه مورد نیاز برای تولید آسفالت استفاده بهینه انجام شود.

مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد تهران با بیان اینکه میانگین عمر آسفالت در شهر تهران سه سال است ابراز داشت: میانگین عمر آسفالت در کشورهای دیگر ۱۰ سال است.

سعیدی با اشاره اینکه همایش‌های قیر و آسفالت می‌تواند باعث افزایش کیفیت این محصولات شود بیان داشت: باید خلاء‌های فنی در زمینه آسفالت و قیر از بین برود.

وی با تاکید بر اینکه می‌توان از بودجه‌های کم موجود در دستگاه‌های اجرایی استفاده بهینه کرد گفت: برای باقی ماندن در سطح کشورهای در حال توسعه باید میزان بزرگراه‌های کشور افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد تهران با اعلام اینکه فعالیت‌های بسیار خوبی در زمینه افزایش ناوگان ریلی کشور انجام شده است گفت: اساس حمل و نقل در کشور ما راه‌های آسفالته هستند.

سعیدی با اشاره به اینکه کیفیت آسفالت تاثیر زیادی در امنیت راه‌ها کشور دارد افزود: شرکت های تولید قیر و اسفالت باید بهترین کیفیت را به دستگاه‌های اجرایی ارائه بدهند.

وی با بیان اینکه قیرهای پلیمری و قیر پودر لاستیک از کیفیت خوبی برای استفاده در آسفالت جاده‌ها برخوردار هستند اظهار داشت: از قیر پلیمری و قیر پودر لاستیک برای اولین بار در مسیر اتوبوس‌های بی آر تی استفاده شد.

به گزارش تسنیم در این همایش متخصصان برای حاضرین در جلسه روش‌های مختلف افزایش کیفیت آسفالت در هنگام حمل و نقل و روش‌های کیفیت سنجی برای آسفالت و قیر را توضیح دادند.

در این همایش تخصصی بسیاری از دستگاه‌های اجرایی همانند بنیاد مسکن اتقلاب اسلامی گیلان، راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، سازمان نوسازی مدارس، شهرداران و مدیر کل شهر و روستای استانداری شرکت کردند.

Share