نمایندگان رشت عنوان کردند:

گیلان با بحران آب مواجه است|میرزا کوچک هنوز غریب است|برف همه جا نعمت است اما در گیلان، بحران

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به افزایش روند مهاجرت به گیلان اظهار کرد: تبلیغات و اخبار غلط سبب شده که طی سالهای گذشته عده زیادی از استان‌های دیگر به گیلان مهاجرت کنند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم شهر رشت در مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی وضعیت بحران و ضعف برق در شهرستان رشت در فرمانداری این شهرستان با اشاره به اینکه خروجی این جلسه باید طوری باشد که ظرفیت های ادارات و دستگاه‌ها مشخص شود، افزود: نیاز نیست برای بحرانهای بزرگ سرمایه هایی کشور را در گوشه ای بخوابانیم.

نماینده رشت ادامه داد: یک ماهه پیش وزراتخانه ماشینی برای راهداری رشت ارسال کرد که آقای نازک کار آن را عودت داد و این کار درستی بود.

جعفرزاده ایمن آبادی یادآور شد: نظر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان بر این بوده که به جای ارسال چنین ماشینی پول آن را پرداخت کنند تا از آن طریق چندین لودر و ماشین های برف روب تهیه شود.

وی با بیان اینکه باید نقش راه داشته باشیم گفت: در بحران‌ها نیاز به حضور فیزیکی نیست و تکالیف باید از قبل مشخص شود و هر اتفاقی افتاد هر دستگاهی باید بداند که چه کاری انجام خواهد داد.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان این که گروه امداد ضربتی در استان نداریم، گفت: متاسفانه در این زمینه با ضعف مواجه هستیم و هنوز در حد شعار باقی مانده است.

*گیلان با بحران آب مواجه است

وی با بیان اینکه حداقل نیازهای استان باید توسط مقام‌های ارشد استان اعلام شود، افزود: گیلان با بحران آب مواجه بوده متاسفانه وقتی می‌خواهیم در جلسات از بحران آب استان گیلان دفاع کنیم باورشان نمی‌شود.

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به افزایش روند مهاجرت به گیلان اظهار کرد: همین تبلیغات و اخبار غلط سبب شده که طی سالهای گذشته عده زیادی از استان‌های دیگر به گیلان مهاجرت کنند در حالی که اصلا عنوان نمی‌شود که بارش‌ها بیشتر به دریا ریخته میشود و گیلان با مشکل آب روبرو است.

وی با اشاره به وضعیت بحرانی ۱۱ پل و کمبود ایستگاه‌های امداد جاده ای گفت: باید آخرین وضعیت زیرساخت‌ها تهیه شود.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه از توان بخش خصوصی بیشتر استفاده شود، افزود: بخش خصوصی دارای ناوگان حمل و نقل بزرگی است و پیمانکاران خوبی وجود دارند.

*میرزا کوچک در گیلان غریب است

جبار کوچکی نژاد دیگر نماینده مردم رشت با اشاره به نزدیکی سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی گفت: میرزا افتخار گیلان است اما در همین گیلان مظلوم واقع شده است و متاسفانه دستگاه‌های تبلیغی در این بخش کم کاری کردند و این حق میرزا نیست که در سالگرد شهادتش اینقدر غریبانه از او یاد شود.

وی با بیان اینکه در آستانه بودجه بندی سال ۹۸ هستیم گفت: شرایط کشور از لحاظ اقتصادی بسیار خاص است و باید طوری عمل کنیم که مردم کمترین فشار را تجربه کنند.

کوچکی نژاد با بیان اینکه نباید از توان مردم در حوادث غافل شد، گفت: قدرت بزرگ استان، شوراها، دهیاران و پیمانکاران هستند.

وی با اشاره به مشکلات خانه‌های نسقی برای دریافت انشعابات اظهار کرد: مردم در این حوزه با مشکلات مواجه هستند که بیشتر در حوزه گاز است و اگر حوادثی رخ دهد قوه قضاییه با کدام دستگاه باید برخورد کند؟

*برف در همه جای کشور نعمت است اما در گیلان به بحران تبدیل شده

محمدصادق حسنی دیکر نماینده مردم درشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برف در همه جای کشور نعمت است اما در گیلان به بحران تبدیل شده است، گفت: دستگاه‌ها باید طوری عمل کنند که برف برای ما نیز به نعمت تبدیل شود.

وی با بیان اینکه شرکت گاز عملکرد بسیار خوبی دارد، گفت: این شرکت دغدغه ای حتی در هنگام بارش برف دومتری ندارد.

حسنی با بیان اینکه باید برنامه ریزی در ستاد انجام گیرد، افزود: دستگاهها در این جلسه برنامه ای ارایه ندادند.

نماینده رشت در مجلس با بیان اینکه برنامه ریزی در حوزه راه‌ها در اولویت باشد، اظهار کرد: متاسفانه در برف گذشته «بود و نبود» اداره راهداری اصلا احساس نمی‌شد!

Share