فرماندار رشت در جلسه کارگروه اشتغال:

بخشداران جزیی‌تر موضوع اشتغال را پیگیری کنند | کدام بانک‌ها و دستگاه‌ها در جذب اعتبار بهتر بودند

میرشمس مومنی زاده با بیان اینکه از بخشداران انتظار داریم که جزیی‌تر و کارشناسانه‌تر موضوع اشتغال را پیگیری کنند تصریح کرد: برای بخشداران هیچ ممانعتی وجود ندارد که برای رفع حل مسائل بخش خود با مدیران استانی و شهرستانی به طور مستقیم ارتباط داشته باشند.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار شهرستان رشت در جلسه کارگروه اشتغال با بیان اینکه این کارگروه برای رونق اشتغال در شهرستان تشکیل می‌شود گفت: اگر به دنبال اجرای اقتصاد مقاومتی و بهبود معیشت مردم و ایجاد فرصت های شغلی هستیم لازمه آن این است که تسهیلاتی را که دولت در اختیار شهرستان‌ها گذاشته است به درستی توزیع شود.

موضوع اشتغال برای دولت، استانداری و فرمانداری بسیار حائز اهمیت است

میرشمس مومنی زاده با بیان اینکه موضوع اشتغال برای دولت، استانداری و فرمانداری بسیار حائز اهمیت است افزود: برای رونق سرمایه گذاری و حمایت از تولید کننده در شرایطی که دولت با مشکلات عدیده‌ای مواجه است از مسائل مهم کارگزاران است و به شدت پیگیر اجرایی شدن آن هستیم.

بخشداران جزیی‌تر موضوع اشتغال را پیگیری کنند

وی با بیان اینکه از بخشداران انتظار داریم که جزیی‌تر و کارشناسانه‌تر موضوع اشتغال را پیگیری کنند تصریح کرد: برای بخشداران هیچ ممانعتی وجود ندارد که برای رفع حل مسائل بخش خود با مدیران استانی و شهرستانی به طور مستقیم ارتباط داشته باشند.

فرماندار شهرستان رشت ادامه داد: پیگیری بخشداران یکی از شاخص‌های ارزیابی در بخشداری است.

پیشرفت دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها هر هفته بررسی می‌شود

وی با اشاره به اینکه پیشرفت دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها هر هفته بررسی می‌شود افزود: برای ما بانکی که نسبت به یک ماه گذشته در پرداخت تسهیلات تغییری نکرده است توجیه و توضیحاتش قابل قبول نیست.

مقام عالی دولت در شهرستان رشت با اشاره به اینکه دستگاهایی که خصوصی هستند نیز باید پاسخگو باشند افزود: اگر دستگاه‌ها یا بانک‌ها عنوان کنند که خصوصی هستیم و پاسخگو نباشند برای ما قابل پذیرش نخواهد بود.

کدام بانک‌ها و دستگاه‌ها در جذب اعتبار بهتر بودند؟

وی در ادامه به دستگاه‌ها و بانک‌هایی که در جذب اعتبار رتبه اول داشتند اشاره کرد و گفت: در اشتغال روستایی بانک توسعه و تعاون با پرداخت ۱۳۰ درصدی و دستگاه برتر جهاد کشاورزی با جذب ۱۹ میلیارد تومان معادل ۳۷ درصد از آن خود کرد.

میرشمس مومنی زاده ادامه داد: در بخش اشتغال فراگیر بانک سپه ۱۰ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان جذب اعتبار معادل ۸۱ درصد و دستگاه برتر نیز صنعت، معدن و تجارت توانست ۱۹ درصد جذب اعتبار داشته باشد.

وی ادامه داد: میراث فرهنگی و گردشگری نیز از لحاظ معرفی تعداد طرح ها بالاترین رتبه در دستگاه‌ها را دارد.

وی با بیان اینکه سهم شهرستان رشت در اشتغال روستایی، ۹۳ میلیارد و ۸۵۳ میلیون تومان و در بخش فراگیر ۲۲۲ میلیارد تومان است، گفت: تاکنون در بخش روستایی ۲۳۷ میلیارد و ۵۱۷ میلیون تومان طرح به بانک‌ها معرفی شد که ۴ بانک عامل شامل توسعه و تعاون، پست بانک، جهاد کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید برای پرداخت اشتغال روستایی هستند.

وی ادامه داد: تاکنون دربخش سهم فراگیر ۱۸۷ طرح به مبلغ ۱۵۹ میلیارد و ۷۵۷ میلیون تومان به بانکها معرفی شده است.

Share