رئیس شورای شهر در جلسه بازآفرینی شهری:

انزلی ۳۰۰ هکتار بافت فرسوده دارد | میدان مرکزی شهر نیازمند پیاده راه است

احمدی فرد در مورد بازآفرینی شهری تصریح کرد: به دو نکته در باز آفرینی توجه شده؛ اول بافت‌های تاریخی که معمولاً در مراکز شهرها هستند و دوم محلات که رشد و توسعه محلات می‌تواند باعث رشد و توسعه شهری گردد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه بازآفرینی شهری در بافت‌های ناکارآمد با شرکت شهردار و مدیران واحدهای شهرداری، معاون عمرانی فرماندار و روسای ادارات و رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر در دفتر شهردار بندرانزلی برگزار شد.

امیر احمدی فرد رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی در این جلسه عنوان کرد باز آفرینی به معنای ارتقای کیفیت زندگی در شهر مخصوصاً در محلات هدف است.

احمدی فرد محلات هدف در بازآفرینی شهری را سکونتگاه‌های غیررسمی، بافت ناکارآمد میانی و فرسوده، بافت تاریخی و پهنه‌های شهری که پیشینه روستایی دارند، اعلام کرد و افزود: سکونتگاه‌های غیر رسمی مکان‌هایی هستند که شتاب زده ساخته شده و تفکیک زمین‌ها در آن بصورت غیر اصولی با گذربندی نامناسب و ضعف شدید در خدمات شهری و خیابان‌های دسترسی نامناسب انجام شده که نیازمند به رسیدگی است.

وی تصریح کرد: اگر به این نتیجه برسیم که پروژه‌های جدیدی تعریف شود که مشکلات و معضلات شهری با سهولت بیشتری حل شود نباید اصراری به مطالعات غیر کارشناسی گذشته داشته باشیم.

انزلی ۳۰۰ هکتار بافت فرسوده دارد/وجود زندان در مرکز شهر قابل توجیه نیست

احمدی فرد با بیان اینکه بافت‌های ناکارآمد میانی محلاتی نظیر کلیور قدیم، نویر و نوغان، سوسر و شالیور که سال‌ها در محدوده شهری بوده اما به لحاظ تاسیسات زیربنایی و روبنایی امکانات خوبی نداشته است، افزود: انزلی ۳۰۰ هکتار بافت فرسوده دارد که نیازمند توجه برای بازسازی و نوسازی دارد.

رئیس شورای شهر بندرانزلی یکی از معضلات شهر را ترافیک درون شهری دانست و اظهار داشت: ما برای بازگشایی خیابان‌های تهران و مظلوم و خیابان نواب بعنوان خیابان‌های موازی معابر اصلی باید بسته‌های تشویقی برای مالکان در نظر بگیریم و اگر اعتباراتی به شهرداری تخصیص داده شود ما آمادگی آن را داریم به مالکینی که حاضر به عقب نشینی هستند پروانه ساختمانی بصورت رایگان صادر کنیم.

وی خاطر نشان کرد: زندان انزلی هم اکنون در مرکز شهر است و اگر قرار باشد مرکز شهر را از این وضعیت نامناسب خارج کنیم و به یک منطقه نوین شهری تبدیل کنیم وجود زندان در مرکز شهر قابل توجیه نیست و می‌توان بودجه‌ای تخصیص داد تا به حاشیه شهر منتقل گردد.

احمدی فرد با اشاره به اینکه جمعیت انزلی به مراتب بیشتر از ۱۲۰ هزار نفر است، تصریح کرد: در این شهر وجود پادگان، دانشگاه، منطقه آزاد و ادارات کل و گردشگر سیار و شناور باعث شده جمعیت بیشتر از مقدار تعیین شده در این شهر سکونت گزینند و انزلی را باید شهری با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر در نظر بگیریم.

وی افزود: در بحث باز آفرینی دولت تصمیم گرفته برنامه ریزی را از پایین به بالا انجام دهد یعنی یک برنامه ریزی مشارکتی که از دل مردم بیرون می‌آید.

احمدی فرد در مورد بازآفرینی شهری تصریح کرد: به دو نکته در باز آفرینی توجه شده؛ اول بافت‌های تاریخی که معمولاً در مراکز شهرها هستند و دوم محلات که رشد و توسعه محلات می‌تواند باعث رشد و توسعه شهری گردد.

وی افزود: هر چه قدر در محلات بتوانیم اوقات فراغت و امکانات بیشتری ایجاد کنیم مردم کمتر به مرکز شهر مراجعه می‌کنند.

میدان مرکزی شهر نیازمند پیاده راه است/تبدیل ساختمان قدیم دادگستری موزه مشاهیر و خانه هنرمندان

به گزارش دیارمیرزا احمدی فرد عنوان کرد: در مرکز شهر زمینی تملک کردیم و مطالعات آن نیز انجام شده است و قصد داریم در آنجا پارکینگ طبقاتی ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌های اساسی شهر ما میدان مرکزی است اظهار نمود: میدان مرکزی شهر احتیاج به یک پیاده راه دارد که یک سری مطالعاتی اولیه انجام شده و نیاز به اعتبار داریم که کار را شروع کنیم.

احمدی فرد با اشاره به ساخت بازار الگویی ماهی و میوه فروش‌ها عنوان کرد: قرار است این بازار را از زیر پل انزلی جابجا کنیم و می‌توانیم از آن منطقه برای احداث مبلمان و فضای سبز شهری استفاده کنیم.

وی افزود: خیابان میرزا کوچک خان سال‌های سال است توسط تعدادی از مغازه دارها اشغال شده و خواسته مردم بازسازی این خیابان و انتقال مغازه‌ها به بازار محلی در پیل علی باغ است و اگر این مهم اتفاق بیفتد کل مغازه‌ها را تخریب و در این محل فضای سبز ایجاد می‌کنیم.

رئیس شورای شهر انزلی معضل بزرگ انزلی را آسفالت‌های شهری دانست و اظهار کرد: قیر رایگان فقط به شهرها با جمعیت زیر ۵۰ هزار نفر داده می‌شود و خواهش ما در بحث اعتبارات برای قیر رایگان این است که از آنجایی که انزلی شهر توریست پذیر است قیر رایگان برای بهسازی آسفالت‌های معابر در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: یکی از کارهایی که می‌توان برای رضایتمندی مردم انجام داد احداث پارک‌های محلی است و ما هم اکنون چندین پارک محلی نیمه کاره داریم که برای تکمیل آن‌ها نیازمند اعتبار هستیم.

احمدی فرد افزود: مرمت جداره داخلی مناره و ساختمان قندچیان نیز از دیگر مطالبات شهروندان است.

وی با بیان اینکه شهر انزلی با داشتن هنرمندان و مشاهیر فراوان فاقد خانه مشاهیر و هنرمندان است، خاطر نشان کرد: نیاز به اعتبار داریم که ساختمان قدیم دادگستری که هم اکنون خالی است را بخریم و بازسازی کنیم و به عنوان موزه مشاهیر و خانه هنرمندان و حتی کتابخانهٔ انزلی مورد استفاده قرار دهیم.

رئیس شورای شهر بندرانزلی مرمت و تقویت پل قلم گوده و ایجاد مبلمان در پل قدیم انزلی و پیاده راه فرهنگی در خیابان سپه و جابجایی تیرهای برق که در وسط معابر قرار گرفته‌اند را از الزامات پروژه‌های شهری دانست و خواستار تخصیص اعتبار برای تکمیل فاضلاب‌های شهری شد.

وی در پایان یکی دیگر از معضلات انزلی را آبگرفتگی معابر در بافت‌های فرسوده دانست و افزود: نیاز به تأمین اعتبار فوری برای گسترش کانال‌های فاضلاب شهری و آب‌های سطحی داریم.

Share