در جشن بزرگ هفته وحدت آستارا عنوان شد:

اسلام دین وحدت و دوری از تفرقه است | از اسلام آموختیم که باید دشمن را بهتر از خودمان بشناسیم

خانی پور با بیان اینکه وجود حضرت رسول اکرم (ص) برای هدایت به سوی سعادت پا به عرصه دنیا گذاشت، اظهار کرد: همواره از دین اسلام آموختیم که باید دشمن را بهتر از خودمان بشناسیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جشن بزرگ هفته وحدت به مناسبت میلاد با سعادت حضرت محمد (ص ) و ولادت امام جعفر صادق (ع) با سخنرانی نماینده مردم آستارا و مدیر حوزه علمیه اهل سنت تالش و مولودی خوانی در مسجد محمد رسول الله (ص) بندر مرزی آستارا بزگزار شد.

در ابتدا نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی اسلام را دین وحدت و دوری از تفرقه دانسته و گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید به ریسمان خدا چنگ بزنید و با آمدن پیامبر اسلام قلب های مومنان نزدیک‌تر شد.

ولی داداشی افزود: امروز جهان اسلام مورد هجمه دشمن است و پرسودترین آن برای دشمن ایجاد تفرقه مذهبی می‌باشد و دشمن در سایر کشورها موفق شده که البته با حمایت جمهوری اسلامی ایران این تفرقه ها خنثی می شود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان دیگر هدف دشمن را ایجاد تفرقه قومیتی دانست و گفت: دشمن با داشتن رسانه هایی همچون بی بی سی، صدای آمریکا و دیگر رسانه‌ها قصد راه‌اندازی تفرقه قومی در کشورمان را داشته و پان های مختلف را ایجاد می کنند.

داداشی تشدد اقتصادی را دیگر حربه دشمن دانسته و تصریح کرد: این تحریم ها و مسائل مختلف مداوم نخواهد بود و ما تحریم های مختلفی را در طول این سال‌ها تجربه کردیم و شاید ممکن است چند صباحی به مشکل بخوریم ولی اقتدار جمهوری اسلامی پایدار خواهد ماند و به دشمن اجازه نفوذ را هیچ وقت نخواهیم داد.

نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی خطاب به منافقان گفت: کسانی که آب در آسیاب دشمن می ریزند کارشان بی جواب نخواهد ماند و قطعاً پاسخ مناسبی خواهند گرفت.

داداشی نقش تمام اقشار جامعه را در تمام امور بسیار مهم دانست و بیان کرد: ما اگر اختلافات فقهی و برداشت های متفاوت مذهبی داشته باشیم خودمان حل می‌کنیم و عده‌ای که جیره خوار دشمن هستند کارهایی در مسیر اختلاف افکنی دشمن انجام می‌دهند و جمهوری اسلامی به کوری چشم آنها مقتدرانه در منطقه حضور خواهد داشت.

نماینده مردم آستارا در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به زندگی امام اول شیعیان گفت: با بررسی و مطالعه سیره زندگی حضرت علی (ع) متوجه عدم جنگ‌طلبی ایشان می شویم و تا زمانی که دشمن لشکرکشی نکرده ایشان به دنبال جنگ نبوده اند.

داداشی با اشاره به دفاع حضرت امام (ره) از فلسطین گفت: در دهه های قبل از انقلاب امام خمینی (ره) از فلسطین حمایت کردند و تا به امروز دشمن نخوابیده است و برنامه‌های عملی که ترامپ، اوباما و امثال آنها در دنیا انجام می‌دهند ماحصل برنامه ریزی تئودور هرتسل پایه گذار رژیم اشغالگر قدس و صهیونیست ها از زمان‌های دور است، حضرت امام در گذشته وقتی ندای وحدت را سر دادند اگر حمایت مسلمانان بود حتی یک سطل آب هم هر مسلمان به رویشان می‌ریخت اسرائیل را سیل می برد.

از دین اسلام آموختیم که باید دشمن را بهتر از خودمان بشناسیم

به گزارش دیارمیرزا در ادامه امام جمعه اهل سنت شهرستان تالش با اشاره به دستاوردهای هفته وحدت، گفت: مساله تقویت اتحاد و انسجام شیعه و سنی یکی از اصلی‌ترین دستاوردهای هفته وحدت است.

حجت‌الاسلام حسین خانی‌پور با بیان اینکه گرفتن بهترین سرزمین‌های اسلامی چون فلسطین نمونه‌ای از توطئه‌های دشمن علیه شیعه و سنی است، تصریح کرد: هدف از تفرقه‌افکنی دشمن از وحدت شیعه و سنی نابودی اسلام ناب محمدی(ص) است که در این راه با تمام توان و امکانات تلاش می‌کند

مدیر حوزه علمیه اهل سنت تالش، با بیان اینکه گیلان یکی از زیباترین استانهای کشور در زمینه تبلور وحدت است، افزود: شهرستانهای رضوان‌شهر، تالش و آستارا، که برادران اهل تسنن و شیعه در کنار هم با محبت و یک دلی زندگی می‌کنند تا به حال دشمنان نتوانسته‌اند در آنها نفوذ کنند و با همت علمای روشنفکر و آگاه بعد از این هم نخواهند توانست.

خانی پور با اشاره به اهمیت هفته وحدت و اینکه اتحاد ما یا سیاسی است یا عبادی بیان داشت: دین از سیاست جدا نیست، سیاست نباید مقطعی باشد و این هفته نمادین است ما در همه ایام و برنامه ها باید این اتحاد و انسجام را حفظ کنیم لذا الگو برای جوامع اسلامی و غیر اسلامی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه وجود حضرت رسول اکرم (ص) برای هدایت به سوی سعادت پا به عرصه دنیا گذاشت، اظهار کرد: همواره از دین اسلام آموختیم که باید دشمن را بهتر از خودمان بشناسیم.

این مراسم در پایان با مولودی خوانی مداح اهل بیت خلیل خوبکار به پایان رسید.

Share