در شصت و هفتمین جلسه شورای شهر رشت مطرح شد:

از پشیمانی حاجی‌پور بابت عضویت در شورای پنجم تا تخلف چهل میلیاردی در سه مبایعه‌نامه شهرداری رشت

جذب به تخلف سه مبایعه نامه در شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: در سه مبایعه نامه شهرداری رشت مبلغ ۴۰ میلیارد تومان تخلف صورت گرفته است و انتظار داریم در حوزه نظارتی با جدیت بیشتری به این مقوله رسیدگی شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شصت و هفتمین جلسه شورای شهر رشت با حضور اعضای شورا برگزار شد.

حمل و نقل برای مردم به یک مشکل تبدیل شده است

رئیس شورای شهر رشت در این جلسه با بیان اینکه حمل و نقل یکی از دغدغه‌های مهم شهروندان است گفت: مسئله حمل و نقل برای مردم به یک مشکل تبدیل شده است.

امیرحسین علوی افزود: اقداماتی در زمینه حمل و نقل و افزایش اتوبوس‌ها صورت گرفت که کفاف تقاضای مردم را نخواهد کرد.

وی به مصوبه نوسازی دستگاه‌های درون شهری اشاره کرد و تصریح کرد: این مصوبه متاسفانه به مصوبه معتل در شورا تبدیل شده است و امیدواریم در آینده نزدیک مصوبه نوسازی دستگاهای حمل و نقل پیگیری شود.

وی با تشکر از راننده‌های تاکسی درون شهری گفت: شورای شهر رشت به فکر تاکسیداران است.

علوی همچنین ادامه داد: به مناسبت شب یلدا سازمان فرهنگی شهرداری رشت و کمیسیون فرهنگی اقدامات خوبی برای کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست در دست اجراء دارند.

شهرداری رشت برای ساماندهی سگ‌های ولگردکاری انجام نداده است

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به اینکه فصل زمستان در راه است تأکید کرد: شهرداری رشت برای ساماندهی سگ‌های ولگردکاری انجام نداده است و تذکرات متعددی به سرپرست شهرداری داده شده است.

وی ادامه داد: انتظار داریم که سازمان پسماند در مورد ساماندهی سگ‌های ولگرد هرچه سریعتر اقدامات ویژه‌ای انجام دهد.

علوی اظهار داشت: فایل مذاکرات و مصوبات صحن علنی شورای شهر رشت و حضور غیاب اعضای شورا در کمیسیون‌ها را جهت شفاف‌سازی در پورتال شورای شهر رشت برای عموم مردم به نمایش گذاشته می‌شود.

با لباس پاکبانی آمدم تا بگویم همچنان به یاد همکاران خود هستم | هیچ خودرویی ندارم

محمدحسن علیپور، دیگر عضو شورا شهر رشت در این جلسه گفت: امروز بار دیگر با لباس پاکبانی به صحن شورا آمدم تا بگویم همچنان به یاد همکاران خود هستم و تمام توان خود را برای برطرف کردن مشکلات آنان می‌گذارم.

وی با بیان اینکه آمدم تا با معامله‌گری‌ها مبارزه کنم و حق و حقوق پاکبانان را به آنها بدهم، اظهار داشت: بنده هنوز در نقطه متوسط شهر مستاجر هستم و با پای پیاده در شهر رفت‌وآمد می‌کنم و هیچ خودرویی ندارم.

کارمندان و کارگران شهرداری شرمنده خانواده‌های خود هستند | در شورا چه میگذرد که هیچکس به فکر کارگران نیست!؟

عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه متاسفانه حقوق پاکبانان به تعویق افتاده است، گفت: نزدیک شب یلدا هستیم و کارمندان و کارگران شهرداری شرمنده خانواده‌های خود هستند.

وی همچنین ادامه داد: در شورای شهر رشت چه میگذرد که هیچکس به فکر کارگران نیست!؟ امیدوارم که چاره‌ای برای حل مشکل این عزیزان توسط شورا و شهرداری پیدا شود.

دریافتی کارگران شرکتی شهرداری رشت بسیار ناچیز است

حجت جذب، عضو دیگر شورای شهر رشت با بیان اینکه پرداخت‌هایی که در قالب حقوق به کارگران شرکتی شهرداری رشت پرداخت می‌شود بسیار ناچیز است، اظهار کرد: دریافتی این کارگران کمتر از ۲ میلیون تومان است.

وی افزود: این کارگران متاسفانه در زمان بازنشستگی با حداقل حقوق بازنشسته می‌شوند و آنچه که در لیست بیمه از سوی شرکت‌ها به بیمه داده می‌شود سبب ضایع شدن حق و حقوق کارگران می‌شود.

این عضو شورای شهر رشت در ادامه با بیان اینکه در لیست بیمه‌ای که برای کارگران داده می‌شود برای برخی که ۲۰ ساعت کار کرده‌اند، ۱۲۰ ساعت زدند و برای کسی که ۱۰۰ ساعت کارکرده است ۲۰ ساعت می‌زنند.

وی افزود: متاسفانه دستگاه‌های نظارتی شهرداری به درستی کار خود را انجام نمی‌دهد.

تخلف چهل میلیاردی در سه مبایعه نامه شهرداری رشت

جذب به تخلف سه مبایعه نامه در شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: در سه مبایعه نامه شهرداری رشت مبلغ ۴۰ میلیارد تومان تخلف صورت گرفته است و انتظار داریم در حوزه نظارتی با جدیت بیشتری به این مقوله رسیدگی شود.

از دغدغه‌های کمیسیون بهداشت شورا جمع‌آوری سگ‌های ولگرد است

فاطمه شیرزاد، عضو شورای شهر رشت در این جلسه گفت: از دغدغه‌های کمیسیون بهداشت شورا جمع‌آوری سگ‌های ولگرد است و به کرات تذکراتی به حوزه پسماند شهرداری در این مورد داده شده است.

شیرزاد با بیان اینکه بارها درباره کاهش حقوق، ندادن سهمیه شیر روزانه، عدم در نظر گرفتن اضافه‌کاری صحبت کردیم، گفت: شاید با مطرح کردن علیرضا حاجی‌پور که مسئول پسماند شهرداری است شاهد تحرکاتی در این حوزه باشیم.

وی افزود: از دکتر ذاکری، عضو کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت برای ویزیت رایگان پاکبان‌ها تشکر می‌کنم.

وضعیت تاکسیران‌های رشت مناسب نیست | پیشنهاد ساخت خانه‌تاکسی

رضا رسولی با اشاره به اینکه وضعیت تاکسیران‌های رشت مناسب نیست گفت: می‌توانیم از ظرفیت خود تاکسیداران برای نظم بخشیدن به وضعیتشان که پیشنهاد اتحادیه تاکسیراران است استفاده شود و به صورت تاکسیران همیار پلیس کمک گرفته شود.

این عضو شورای شهر رشت افزود: برای رفع نگرانی‌هایی تاکسیران‌ها در خصوص احداث تراموا، پیشنهاد خانه‌تاکسی را می‌دهم که در جایگاه‌هایی که تردد و شلوغی بیشتر است این خانه ساخته شود.

از آمدن به شورای پنجم پشیمانم

به گزارش دیارمیرزا، اسماعیل حاجی‌پور، دیگر عضو شورا شهر رشت به کسب مقام سوم مناظره دانشجویان رشتی اشاره کرد و ادامه داد: به مناسبت شب یلدا مبلغ ۲۰۰ هزار تومان کارت هدیه به کارکنان حجمی داده شود.

عضو شورای شهر رشت در مورد با بیان اینکه مشکل بی اخلاقی در شورا وجود دارد گفت: باید جوانمرد مذهبی یا جواد مرد ملی باشیم.

وی با بیان اینکه تا زمانی که در این اتاق مشکلات را حل نکنیم هیچ چیز حل نمی‌شود، گفت: زمانی می‌گفتم که شورای پنجم بهترین شورا است اما الان این اعتقاد را ندارم.

حاجی پور با بیان اینکه یکسال اول با رغبت در شورا حضور داشتم، افزود: اکنون این رغبت در من وجود ندارد و در داخل شهرداری از تفرقه بین ما اعضای شورا صحبت می‌کنند.

وی ادامه داد: اخلاق در شورا کمرنگ شده است، شورای اول اخلاق و رفاقت داشت. همه ما باید به یادلحظه ای باشیم که قسم در مقابل کلام خدا برای خدمتگزاری به مردم و شهر خوردیم.

حاجی پور با بیان اینکه هیچ کس نمی‌تواند ما را بزند به جز خودمان گفت: از ریش سفیدان این شورا می‌خواهم که به اخلاق مداری شورا کمک کنند. از آمدن به شورای پنجم پشیمانم چند روزهای اخیر از وضعیت روحی و جسمی مریض هستم اگر این وضعیت در شورا ادامه داشته باشد از شورا خواهم رفت.

وی با بیان اینکه مردم چشم امیدشان به ما است گفت: باید تمام توان خود را برای حل مسائل و مشکلات مردم به کار ببریم.

در این جلسه با لایحه نامگذاری معابر و لایحه واگذاری ساختمان گیل بانو به زنان سرپرست صورت رایگان موافقت شد.

همچنین لایحه تفکیک نیروهای سد معبر با نیروهای رفت و روب نیز موافقت شد.

Share