رئیس شورای شهرستان رشت:

نادیده گرفتن مردم خیانتی نابخشودنی است | صرفا به گفتار درمانی بسنده نکنیم

اخوان گفت: امروز با توجه به شرایط بحرانی و مشکلات معیشتی حاکم بر جامعه و مهمتر از آن اهداف پلید و شوم دشمن زورگو و مستبد باید حواسمان بیش از پیش جمع تر باشد و بهتر است به جای رفع مشکلات و دغدغه های ملت، به رفع تکلیف و صرف گفتار درمانی بسنده نکنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، متن سخنرانی «ابراهیم اخوان» رئیس شورای شهرستان رشت در همایش حماسه سازان ولایت مدار به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
رب الشرح لی صدری و یسرلی امری وحلل عقده من لسانی یفقهو قولی

بدواً لازم میدانم از تدارک این جلسه و متولیان امر تشکر و قدردانی داشته باشم و هم به جهت فرصتی که در اختیار بنده حقیر قرار داده شده و همچنین بر بنده منت گذاشته و قابل دانسته اند بسیار ممنون و قدردان باشم .از محضر همه شما عزیزان و بطریق اولی مسئولین حاضر و در راس آنها جناب آقای دکترجعفرزاده اجازه بگیرم تا نطق و دردودلی بی تعارف ‍֣ آزادانه و بی پروا داشته باشم. شاید امروز و در این لحظات هر چند زبانم تلخگونه باشد اما مسلما” برای دلسوزان و منصفان و همنوایان و شنوندگان عزیز بسیار گوارا خواهد بود .امروز ناگزیرم که از این فرصت پیش آمده بنحو احسن استفاده نمایم تا لااقل درد و دل میلیونها نفر مردمی باشم که حقیر منتخب ۲۹۸ نفر عضو شوراهای آن و خادم و سکاندار این مسئولیت خطیر هستم بتوانم یکبار دیگر به سمع شما عزیزان برسانم هرچند کم و بیش همگان بر آن آگاهند پس امروز جسارت و بی ادبی حقیر را از سر صدق و دلسوزی و به حساب وظیفه و حس مسئولیت پذیری من بگذارید تا حق مطلب را بهتر بتوانم ادا کنم.

نمایندگان مردم در شوراها و مجلس شورای اسلامی وجوه مشترکی باهم دارند و از ارکان اصلی تصمیم گیری این انقلاب و این نظام بشمار می روند همانگونه که شوراها در مدیریت شهری و حوزه ماموریتی خود سرنوشت سازند نمایندگان عزیز ما هم بطریق اولی در مدیریت کلان کشور سرنوشت ساز و تاریخ سازند و مردم شریف ما هم یقینا” بر این باور منتخبین خود را بر کرسی نشانده اند֣ پس نادیده گرفتن این مردم و رای و اعتماد آنان ظلم و خیانتی نابخشودنی است و از اینرو بنده لااقل امروز نمیخواهم پیش مردم عزیزم شرمسار باشم. قطعاً آقای دکتر جعفرزاده و سایر مسئولین حاضر با روح بلندی که ازشان سراغ داریم از عرایض بنده مکدر نخواهند شد.

امروز با توجه به شرایط بحرانی و مشکلات معیشتی حاکم بر جامعه و مهمتر از آن اهداف پلید و شوم دشمن زورگو و مستبد باید حواسمان بیش از پیش جمع تر باشد و بهتر است به جای رفع مشکلات و دغدغه های ملت، به رفع تکلیف و صرف گفتار درمانی بسنده نکنیم.

به مسکن های مقطعی برای گریز از مشکلات اتکاء نکنیم و بهتر است پایبند به وعده ها و تعهداتمان باشیم و ایضا شایسته است برای پیشبرد اهداف نا صوابمان همواره به ریاکاری ‚دروغگویی و عوام فریبی و ظاهر مآبی متوسل نشویم.

متاسفانه استان ما همواره جولانگاه جمیع اضداد بوده و چند قطبی حاکم بر فضای موجود باعث عقب ماندگی ما گردیده است فلذا در چنین فضایی نمیتوان تصور و توقع پیشرفت و توسعه و تعالی داشت،‚تفکر توسعه یافتگی و توجه به منفعت آحاد مردم، احترام به حقوق دیگران، شایسته سالاری و جوان سالاری، پر رنگ کردن نقش جوانان و احترام به حقوق آنان و اشتغال زایی و اعتماد سازی و از بین بردن شکاف طبقاتی و ضعف مدیریتی و از این قبیل موارد بستری مهیا و مناسب برای پیشرفت و توسعه و ظهور خلاقیت ها و نوع آوری در جامعه، بی تردید دستآوردی مهم در رشد و شکوفایی جامعه تلقی خواهد شد.

منیت و تفرقه افکنی و کرکری و سهم خواهی، گیلان و شهرستان ما را به گمراهی و عقب ماندگی کشانده است. مدیران ما، امروز در جایگاه و تخصص واقعی خود بکارگیری نمی‌شوند و اصلاً هم دلمان نمی آید مدیران نالایق را کنار بگذاریم. نهایتاً هم اگر بخواهد اتفاق خیلی مهمی بیفتد یا از این اتاق به آن اتاق یا از این اداره به ان اداره و یا از این محل به آن محل کوچ می کنند. آنهم صرفاً به این دلیل که در قدر اسم آقایان منظور شده است.

متاسفانه قابلیت جوانان تحصیلکرده ما بطور کلی نادیده گرفته شده است امید مدیران لایه های میانی برای ارتقا و تصاحب مناصب به حق خود بطور کل از بین رفته است. ملاک انتخاب مدیران هم صرفاً بر اساس سهم خواهی است نه بر اساس دانش، تخصص، تعهد و سابقه و تجربه فلذا همین تفکرات است که در جامعه حاکم شده است که بیخیال همه؛ مدتهاست نه شهردار داریم، نه بخشدار داریم و نه فرماندار!

و در نهایت هم ناگزیر به بهانه قحط الرجال بودن آنوقت به واردات مدیران خارج از استان روی می آوریم. این یعنی ظلمی نابخشودنی و فراموش نشدنی، یعنی توهیـن به شعور و اعتماد و رای مردم شریف و نجیب. این اصلا منصفانه و عادلانه نیست و این حق مردم ما نیست و در پیشگام خداوند متعال مسئولیم و در آخرت هم سزاوار عقوبت. پس بیاییم با خودمان رو راست باشیم گاه بی عرضه گی مسئولان و مدیران نالایق به مراتب مخربتر و زیانبار تر از دزدیده شدن بیت المال خواهد بود. متاسفانه هم این روز ها شاهد اختلاسها و فسادهای مالی و اقتصادی بسیار زیادی هستیم بطوریکه همه جا ریشه دوانده است و آشیانه هایشان هم روز به روز امن تر می شود.

سیستم ها و دستگاه های نظارتی در این موارد بسیار ضعیف عمل می کنند. از اینرو امیدها و باورهای مردم روز به روز سست تر میشود و در نهایت هم دودش به چشم این نظام خواهد رفت.

در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب هستیم اما با آرمانها و آمال و آروزهایمان فاصله زیادی داریم. بعضاً شهرهای ما به مثابه خرابه است کوچه های ما ویران است چهل سال از انقلاب میگذرد اما هنوز بسیاری از روستاهای ما فاقد آب شرب هستند مردم مظلوم ما کماکان در کوچه های تنگ و تاریک و با تلاقی رفت و آمد می کنند.

درست است مشکل داریم –جنگ داریم- تحریم هستیم اما به نظر نمی رسد نتوانیم از پس مشکلات مان فائق آییم این بدان معنا نیست که ناتوان هستیم بلکه شاید بلد نیستیم خوب کار کنیم اگر درست منابع و ظرفیت های ملی و استانی را تقسیم کنیم و استفاده بهینه نماییم و عدالت را هم رعایت کنیم و تبعیض قائل نشدیم قطعاً مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم حل خواهد شد و وضعمان امروز این چنان نخواهد بود.

در کشورهای توسعه یافته و پیشرفته نمایندگان مجلس به دنبال کنتور آب و برق و گاز و توپ فوتبال و والیبال و گرفتن لباس ورزشی نیستند قیر و آسفالت و غنائم تقسیم نمی کنند هر چند که دیگر کار از این حرفا گذشته است و ما عادت به این رویه کرده ایم و انتظارات ماهم تا همین حد و اندازه کاهش یافته است اما فراموش نکنیم که نمایندگان محترم مجلس وظیفه ای خطیر و والاتر دارند. امروز مردم ما ، خانواده های شهدا و جانبازان و ایثارگران به حقشان نرسیده اند و انتظاراتشان به حق برآورده نشده است.سهم شان را ازاین انقلاب نگرفته اند اما بر عکس تعدادی از افراد فرصت طلب و به ظاهر دلسوز این انقلاب با سهم خواهی و زیاده خواهی و چپاولگری کماکان دارند تیشه به ریشه این انقلاب میزنند و گمان نمیرود که حالا حالا هم دست بردار باشند. اینان با شعارها و رفتارها و عملکرد های به ظاهر فریبنده، خون شهدا و ارزشهای این انقلاب را زیر سوال برده اند و از طرفی دیگر مدیران و مسئولان دلسوز واقعی نظام و متعهد و انقلابی و وطن پرست و ارزشی می بایست زحمت جبران ندانم کاری آنان را بر دوش بکشند.

پس بهتر است دیگر بیشتر از این راه به بی راهه نرویم و واقعاً اگر بساط فساد، چپاول، دزدی و حیف میل بیت المال و خیانت و دروغگویی را جمع نکنیم اگر به مفسدین و رهروانی که چنین خیال باطلی را در سر می پرورانند اگر مجال فرصت به ایشان ندهیم آنوقت است که بساط فقر هم جمع خواهد شد.و اگر به فکر هم نوع خود باشیم و سفره هایمان را کوچک کنیم قطعا” سفره های نداشته مظلومان و ستمدیدگان را هم گسترده خواهیم کرد.

به خیال خودمان که مردم پیچیدگی های امور اداره کشور را نمی فهمند نه اینطور نیست اتفاقاً خیلی خوب هم میفهمند. مردم ما مردمی ولایت مدار، انقلابی، شهید پرور، شریف و نجیب هستند اما از دست ما کارگزاران انقلاب ناراضی و خسته اند و اما باز هم همچنان امیدوار و پایبند به این انقلاب و نظام و رهبرش هستند پس بیاییم بکوشیم ایرانی آباد و گیلانی عزت مند داشته باشیم تا آنوقت خشنودی خداوند متعال و رضایت مردم بدرقه راهمان باشد.

Share