همزمان با آغاز سال تحصیلی؛

طرح انسجام در مدارس استان گیلان اجرا می‌شود

مدیر روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان گیلان گفت: هر ساله همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید عضوگیری انجمن‌های اسلامی در مدارس متوسطه اول و دوم شروع شده و تا ۱۵ آبان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مهیار فتحی‌پور، مدیر روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان گیلان گفت: هر ساله همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید عضوگیری انجمن‌های اسلامی در مدارس متوسطه اول و دوم شروع شده و تا ۱۵ آبان ادامه دارد.

وی افزود: این عضوگیری اولین اقدام انجمن مدرسه به شمار می آید و پایه و اساس اتصال بین انجمن‌ها با یکدیگر، در یک شهرستان، یک استان و بین تمامی استان‌های کشور به شمار می‌رود.

فتحی‌پور همچنان ادامه داد: با اجرای طرح انسجام در مدارس، شبکه دانش آموزی سراسر کشور تشکیل شده و لایه های دانش آموزی تشکیلاتی اعم از اعضای عملیات شهری، اعضای قرارگاه استانی و اعضای قرارگاه ملی معنا پیدا می کنند.

وی هدف از این طرح را ایجاد شبکه دانش‌آموزی مدرسه، ارتقاء توان فعالیت مؤثر تشکیلاتی در مسئولین گروه‌های انجمن اسلامی و مسئول گروه تشکیلات انجمن اسلامی و موج‌آفرینی و ایجاد فضای دانش‌آموزی بانشاط در مدرسه دانست و تأکید کرد: تقویت احساس مسئولیت و وظیفه‌شناسی در مسئولین گروه‌های انجمن اسلامی، تقویت توان مدیریت فعالیت‌های جمعی و راهبری گروه همسال، پر رنگ کردنِ نقش انجمن اسلامی به عنوان یک تشکیلات موفق و پویا در مدرسه و در بین دانش‌آموزان و ایجاد انگیزه و بروز خلاقیت و نوآوری و پرورش مهارت‌ها و استعدادها در دانش‌آموزان در قالب گروه‌ها از دیگر اهداف این طرح می باشد.

مدیر روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان گیلان در پایان اظهار داشت: در راستای اجرای طرح انسجام، فراخوان تشکیلاتی “جام انسجام” (جنبش ابتکارات مدرسه‌ای انسجام) به منظور معرفی، تبلیغ، عضوگیری و سازماندهی انجمن‌های اسلامی مدارس با رویکرد خلاقانه و دانش آموزی عملیاتی می شود که مسئول انجمن اسلامی می تواند، متناسب با نیاز و ظرفیت انجمن اسلامی مدرسه در این زمینه ابتکار عمل داشته باشد.

Share