امام جمعه آستارا

مردم ما بنده شکم نیستند | امروز در کشورمان کارخانه تولید مدرک داریم

حافظ نیا گفت: متاسفانه مدرک گرایی و افزایش قارچ گونه مراکز دانشگاهی معضل دیگری در بحث دانشگاه ها است و عده‌ای به همین طریق برای نمایندگی مجلس به دنبال گرفتن مدرک از همین مراکز هستند.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا امام جمعه شهرستان برگزار شد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به خصوصیات اصحاب یزید گفت :آنان بدون اعتقاد به اسلام و پیامبر جلو رفته و بنی هاشم حکومت را به بازی گرفتند.

حجت الاسلام و المسلمین حافظ نیا گفت: از آثار قیام سیدالشهدا ا(ع) احیای ارزشهای اسلامی بود و امام حسین این ارزش را با ایستادگی در برابر حکومت ظلم احیا کردند. امام حسین (ع) فرهنگ شهادت و روحیه شهادت طلبی را ترویج دادند و از جانشان گذشتند تا جامعه آگاه شود.

خطیب جمعه آستارا بزرگی قیام اباعبدالله الحسین را الگو شدن این حرکت برای دنیا دانسته و گفت: ایشان الگوی آزادگی و جوانمردی بوده و الگوی دیگر قیام های دنیا قیام امام حسین (ع) است و نتیجه دیگر این قیام جداسازی اسلام ناب از اسلام اموی بود.

وی بیان کرد: در زمان معاویه و یزید اسلام را طور دیگری نشان می‌دادند و دین در آن زمان مانند ظرف واژگونی شده بود که محتویاتش به بیرون ریخته است و به گفته رهبر معظم انقلاب اسلام اموی شده بود و مردم بر اثر تبلیغات منفی اهل بیت پیامبر (ص) را نشناخته بودند.

دخالت افراد معلوم الحال در امر عزاداری آزار دهنده است

مدرس حوزه علمیه با اشاره به لزوم سالم بودن عزاداری امام حسین گفت: کسی که با حجاب بد وارد عزای حسین می شود نمک به زخم زینب (س) می پاشد، چند نفرمان در محرم امر به معروف کردیم، حسین بدون احکام اسلامی به درد نمی‌خورد و حضور حداکثری مردم در عزاداری مطلوبیت نیست و توجه به مسائل دینی و حلال و حرام مهم است.

امام جمعه آستارا تشریح کرد: توجه به نماز، عفاف، حجاب و حفظ حریم ها از مهمترین قضایا بوده و متاسفانه محرم نمایشگاه عرضه مدل های مو، آرایش ها و لباس های ناپسند توسط عده ای خانم شده است.

حافظ نیا با اشاره به برخی مشکلات در این ماه گفت: کاسته شدن کیفیت دسته های عزاداری و خارج شدن دسته ها از دست افراد انقلابی از دغدغه‌های شخصی اینجانب در این ماه بوده و دخالت افراد معلوم الحال در امر عزاداری به خاطر برخی منافع حقیقت آزار دهنده است.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم با اشاره به ۳۱ شهریور و دوازدهم محرم سالروز شهادت امام سجاد (ع) گفت: امام سجاد (ع) مبین عاشورا بود و نباید تحت‌الشعاع مراسم دیگر قرار بگیرد و ایشان از هر لحظه ای برای تبیین قیام عاشورا استفاده کردند تا عاشورا فراموش نشود.

رهبری مثل کوه در مقابل دشمنان ایستاده است

وی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس اظهار کرد: ملت ما هشت سال مقاومت جانانه از اسلام و انقلاب کردند و با جانفشانی و ایستادگی در برابر ظلم کوتاه نیامده و ما با کل دنیا جنگیدیم، مقاومت کردیم و ایستادیم. عده ای بر علیه نظام و انقلاب سخنانی می‌گویند ولی به کوری دشمنان نظام امسال انقلاب ما چهلمین سالروز پیروزی اش را جشن می‌گیرد.

حافظ نیا یادآور شد: جوانهای دیروز جانشان را برای وطن در طبق اخلاص گذاشته و شهید شدند و امروز جوانان ما نباید فریب دشمن را بخورند، ما نه تنها ضعیف نشدیم بلکه امروز قدرت ایران بیشتر شده است و این به برکت خون شهدا و بسیجیانی است که مردانه تا پای جان از کشورمان دفاع کردند.

امام جمعه آستارا با اشاره به مقاومت ایران در منطقه گفت: امروز حضور ما در جبهه مقاومت در مقابل دشمنان، همان مبارزه در دوران دفاع مقدس است و حضور مقتدرانه ما در حمایت از ملت های مظلوم در عراق و سوریه و مقاومت در برابر دشمن جلوگیری از تهدید مرزهای جغرافیایی کشورمان است.

وی ادامه داد: روزی وقتی داعش در نزدیکی مرزهای ما بود و حتی به پایتخت هم آمد همه ارادتمند سپاه و حاج قاسم سلیمانی بودند ولی وقتی خطر از بیخ گوش‌شان گذشت هار شدند و پشت سر سپاه و حاج قاسم یاوه می گویند، همچنان که پدر های شما در هشت سال دفاع مقدس مخفی شدند، شما هم فرزند همان هایی هستیم که فضاسازی می‌کنید، آنها خودشان هم مجازی هستند و توان مقابله با امت حزب‌الله را ندارند.

حافظ نیا تصریح کرد: مردم ما بنده شکم نیستند و همه مشکلات را با هم احساس می‌کنیم و هم مردم به دولت و برعکس کمک می کنند. مردم، نظام و انقلاب و رهبری را تنها نمی‌گذارند زیرا رهبری مثل کوه در مقابل دشمنان ایستاده است.

امروز در کشورمان کارخانه تولید مدرک داریم

خطیب جمعه آستارا با اشاره به آغاز مدارس و دانشگاه ها از اول مهر گفت: در تحقق شعار سال حمایت از کالای ایرانی همه سعی کنند از لوازم آموزشی ساخت داخل استفاده کنند و مسئولان باید در بحث جنگ نرم به شبهات جوانان پاسخ داده که اگر جواب ندهند در جای دیگر جوانان پاسخ خود را جستجو می‌کنند.

امام جمعه آستارا با انتقاد از وضعیت حجاب و روابط دختران و پسران در دانشگاه ها گفت: باید کار فرهنگی انجام بدهیم و کرسی های آزاد اندیشی باید در دانشگاه‌ها برگزار شود تا جوانان جواب‌های خود را بگیرند.

حافظ نیا گفت: متاسفانه مدرک گرایی و افزایش قارچ گونه مراکز دانشگاهی معضل دیگری در بحث دانشگاه ها است و عده‌ای به همین طریق برای نمایندگی مجلس به دنبال گرفتن مدرک از همین مراکز هستند و یکی از آسیب های آموزشی ما همین است و متاسفانه امروز در کشورمان کارخانه تولید مدرک داریم و سطح علمی ما به شدت پایین آمده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

Share