در راستای صیانت از حقوق عامه

سوزاندن کاه و کلش در شالیزار‌های گیلان با مدیریت دستگاه قضایی به صفر رسید

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: سوزاندن کاه و کلش در شالیزار‌های گیلان با مدیریت دستگاه قضایی در این استان تقریبا به صفر‌ رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مطابق قانون اساسی، حفاظت از محیط زیست به عنوان وظیفه همگانی بر عهده مردم و دولت است. در این خصوص نقش دادستان به عنوان مدعی العموم دارای اهمیت ویژه‎ای است و مطابق قانون وظایف و اختیاراتی بر عهده وی قرار داده شده است؛ دادستان به عنوان حافظ حقوق عامه وظیفه اعلام جرم و تعقیب قانونی تخریب کنندگان محیط زیست را داشته و از جایگاه مدعی العمومی که بر عهده دارد از این حق شهروندان حفاظت می‌کند و در مواردی که حفاظت از محیط زیست ایجاب کند اقدام به صدور دستورات ویژه مانند تعطیلی کارخانه‌ها و صنایع آلوده ساز و… با مجرمان محیط زیستی برخورد می‌کند.

جان احمد آقایی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان در گفت‌‍وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، در این زمینه اظهار کرد: سوزاندن کاه و کلش در شالیزار‌های گیلان بامدیریت دستگاه قضایی در استان تقریبا به صفر‌رسیده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سوزاندن کاه و کلش و ضایعات آن باعث از بین رفتن سرمایه ملی، افزایش مصرف کود‌های شیمیایی، ایجاد ناراحتی برای بیماران تنفسی، کاهش قدرت حاصلخیزی خاک و کاهش دید رانندگان و تهدید علیه سلامت و بهداشت عمومی است، لذا باید در این خصوص تدبیر می‏‌شد.

Share