امام جمعه آستارا:

وزیر اقتصاد باید برکنار شود | بسیاری از مدیران دولتی نالایق هستند

حجت الاسلام و المسلمین کاظم حافظ نیا گفت: اقتصاد ما زخمی است و راهش درمان‌زخم بوده و تصمیمات اقتصادی دولت نیازمند تغییر بوده و وزیر اقتصاد باید عوض شود و وضعیت اقتصادی مطلوب نبوده و مردم گله مندند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول نماز جمعه این شهر با یادآوری ایام شهادت امام جواد(ع) گفت: امام جواد می فرمایند: “اگر کسی تو را نصیحت کرد آن را قبول کن” که متاسفانه در ما انسانها نصیحت پذیری کم بوده و ظرفیت نصیحت پذیری مردم و مسئولان بسیار پایین آمده است.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم حافظ نیا افزود: حضرت امام جواد(ع) از جوان‌ترین امامان شهید شیعیان است که در ۲۵ سالگی به شهادت رسید و همواره ایشان صبر را در احادیث شان تأکید کرده و آن را مایه آرامش انسان می دانستند.

خطیب جمعه آستارا تصریح کرد: هر اندازه انسان از صبر دور شود دین را در فاصله دوری از خود خواهد دید و خداوند بزرگ ترین صابرین است.

حافظ نیا در بخش دیگر سخنان خود با ذکر تحمل فر به عنوان بخشی از وجود صبر در انسان گفت: تحمل فقر بزرگان و عالمان دین را علیرغم مشکلات زیاد از رسیدن به خدا و کمالات معنوی باز نداشت.

به گزارش دیارمیرزا امام جمعه آستارا دوری از شهوات را از اصول مهم حفظ اخلاقیات دانسته و گفت: کسانی که غرق در شهوت بود و از آن تبعیت می‌کنند در رسیدن به کمالات معنوی باز خواهند ماند و از هر میلی و شهوتی که ما را از خدا دور می کند باید فاصله گرفته و مسیر تعالی را پیش بگیریم.

خطیب جمعه آستارا ادامه داد: باید بند بندِ زندگی انسان رنگ خدایی داشته باشد و همیشه سعی کنیم برخلاف مسیر هوای نفس حرکت کرده و این از سخت ترین مراحل طی کمالات معنوی است، به قدری که پیامبر اکرم(ص) آن را جهاد اکبر نامیده اند.

امام جمعه آستارا بیان کرد: انسان همیشه در محضر و منظر خدای یکتا بوده و با توجه به حدیث امام جواد(ع) که می فرمایند:” اگر فکر می کنی که خدا تو را نمی بیند تو کافر شده ای” خداوند بصیر بوده و با اینکه می دانیم خداوند شاهد و ناظر اعمال ماه است و گناه می‌کنیم بدانیم که به پروردگار توهین میکنیم.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم با ذکر ایام پایانی ماه ذی القعده و ورود به ماه ذی الحجه و ماه عبادت گفت: ۲۹ ذی القعده سالروز شهادت امام جواد(ع) را به محبان این حضرت تسلیت گفته و در روز شنبه به همین مناسبت مراسم عزاداری شهرستانی بعد از نماز مغرب و عشا خواهیم داشت.

حافظ نیا ادامه داد: در روزهای آینده سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) را داریم که ای کاش زندگی این بزرگان برای ما فقط در زبان الگول نبود و مگر نمی گوییم ازدواج امیرالمومنین ساده بود، پس چرا در ازدواج‌های من چنین ساده‌زیست نبوده و تجمل گرایی را به حد اعلا می‌رسانیم؟

خطیب جمعه آستارا ادامه داد: اولین درس از این ازدواج عدم اجبار پیامبر اکرم(ص) به حضرت فاطمه (س) بوده و در بحث ازدواج سخت‌گیری‌های بیهوده در مهریه و عروسی نباید باشد و این بزرگان را الگو قرار بدهیم.

با اندک ترش رویی دشمن اقتصاد نباید به هم بریزد

امام جمعه آستارا در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به نامگذاری سالها توسط مقام معظم رهبری گفت: از نامگذاری های چند سال گذشته متوجه می‌شویم که رهبر انقلاب به اقتصاد کشورمان همواره توجه و تاکید داشته و با اندک ترش رویی دشمن اقتصاد نباید به هم بریزد.

حافظ نیا اضافه کرد: اگر فرمایش ایشان جدی گرفته می‌شد با تشدید تحریم‌ها وضعیت بازار بدین گونه نمی‌شد و عدم وجود برنامه در برخی موارد اقتصادی مشاهده می شود.

وی ادامه داد: دشمن فقط موج سواری کرده و از ضعف های اقتصادی و بی انضباطی های مالی و کم کاری دولتمردان و دلالی بخش خصوصی و عدم مدیریت صحیح اقتصاد خانواده سوء استفاده کرده و موج سواری می کند.

اقتصاد ما زخمی است | وزیر اقتصاد باید برکنار شود

حافظ نیا گفت: اقتصاد ما زخمی است و راهش درمان‌زخم بوده و تصمیمات اقتصادی دولت نیازمند تغییر بوده و وزیر اقتصاد باید عوض شود و وضعیت اقتصادی مطلوب نبوده و مردم گله مندند.

وی افزود: دولت باید افرادی را سر کار بیاورد که عدالت توأم با تقوای الهی، برخورداری از روحیه انقلابی، ولایتمداری، ولایت‌پذیری، نقدپذیری، داشتن برنامه برای مبارزه با فقر و فساد، ضد اشرافی گری، معنویت و عدم اعتماد به دشمن را داشته و کشور را به سمت شکوفایی اقتصادی ببرد.

بسیاری از مدیران دولتی نالایق هستند

امام جمعه آستارا ادامه داد: بسیاری از مدیران دولت نالایق بوده و دولت نباید در رو در بایستی بماند مدیر ناکارآمد مجموعه را سست می‌کند.

خطیب جمعه آستارا در پایان گفت: حق این مردم این مشکلات اقتصادی نیست، مردمی که همیشه همراه و همپای انقلاب بوده و نباید اجازه سوء استفاده به دشمن داده و با نهایت آرامش بر مشکلات فایق خواهیم آمد.

Share