امام جمعه آستارا خبر داد:

غدیر خط مستقیم اسلام و انسانیت است | سخنرانی آیت‌الله خاتمی در آستارا به مناسبت روز عید غدیر

حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ نیا با ذکر اهمیت روز غدیر گفت: طبق فرموده مقام معظم رهبری غدیر نباید فراموش و خدشه دار شود زیرا غدیر خط مستقیم اسلام و انسانیت است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ستاد بزرگداشت غدیر و دهه امامت در آستارا با هدف اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در این شهرستان تشکیل شد.

امام جمعه آستارا در این جلسه گفت: لزوم وحدت رویه بین دستگاه های اجرایی در برگزاری آیین های بزرگداشت عید غدیر و دهه امامت تلاش این دستگاه ها و وجود وحدت الزامی است.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ نیا با اشاره به معرفی مولای متقیان علی(ع) توسط پیامبر اکرم(ص) در روز غدیر به عنوان وصی و جانشین خود گفت: پیامبر اکرم(ص) مامور ابلاغ بود و هر آنچه که دستور الهی بود را بیان فرمودند.

وی ادامه داد: بحث جانشینی امیرالمومنین جندالله بود و طبق آیه تبلیغ (آیه ۶۷ سورهٔ مائده) ﴿یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ ۖ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ ۚ وَاللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکَافِرِینَ﴾ ایشان رسالت خداوند را انجام دادند.

وجود داعش، وهابی گری و سلفی گری نتیجه انحراف از خلافت است

حافظ نیا گفت: امروزه وجود داعش، وهابی گری و سلفی گری نتیجه انحراف از خلافت بوده و اگر از مسیر خلافت منحرف نشویم در دنیا شاهد نسل کشی جنایت و برادرکشی نخواهیم بود و اینها نتیجه بازگشت از مسیر خلافت رسول اکرم (ص) می باشد.

وی با ذکر اهمیت روز غدیر گفت: طبق فرموده مقام معظم رهبری غدیر نباید فراموش و خدشه دار شود زیرا غدیر خط مستقیم اسلام و انسانیت است.

امام جمعه آستارا با اشاره به اتفاقات روز در دنیای اسلام گفت: با توجه به نسل کشی و جنایات اخیر در یمن و بحرین برگزاری جشن غدیر در سال جاری از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و دستگاه‌های اجرایی باید در خور شان این روز مهم برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر و گرامی داشتن غدیر همکاری تمام و کمال داشته باشند.

حافظ نیا در پایان با بیان اینکه حدود ۴۰ برنامه در قالب ستاد غدیر در آستارا پیش بینی شده است، افزود: اجرای کاروان غدیر، مسابقات فرهنگی و جشن های غدیر در سطح مساجد، برپایی ایستگاه‌های همه واقف باشیم در امامزادگان و محافل انس با قرآن از مهمترین این برنامه هاست و در این روز ساعت ۱۰ صبح برنامه بزرگ و شایسته در مصلای شهرستان با سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت شهر تهران و عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری خواهیم داشت.

گفتنی است، از عید سعید قربان تا عید غدیر خم به عنوان دهه امامت و ولایت نامگذاری شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

Share