در 26 قسمت 45 دقیقه‌ای؛

شبکه باران به دنبال «گنج راه شیری» برای پخش از شبکه های سراسری

سریال «گنج راه شیری» به شخصیتهای علمی استان گیلان از جمله کوشیار دیلمی، میراث فرهنگی، تاریخی، آداب و رسوم و سنتها معماری منطقه، محیط زیست، گردشگری و موزه میراث روستایی استان می پردازد. کودکان و نوجوانان مخاطبان اصلی این سریال هستند ولی جذابیتهای تصویری کار همه اقشار را جذب می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، صدا و سیمای مرکز گیلان سریال «گنج راه شیری» را در ۲۶ قسمت ۴۵ دقیقه ای برای پخش از شبکه های سراسری در دست تهیه و تولید دارد.

سریال «گنج راه شیری» به شخصیتهای علمی استان گیلان از جمله کوشیار دیلمی، میراث فرهنگی، تاریخی، آداب و رسوم و سنتها معماری منطقه، محیط زیست، گردشگری و موزه میراث روستایی استان می پردازد. کودکان و نوجوانان مخاطبان اصلی این سریال هستند ولی جذابیتهای تصویری کار همه اقشار را جذب می کند.

خلاصه داستان این سریال به این شرح است: «با پیدا شدن نسخه خطی کتابی با قدمت هزار ساله منسوب به کوشیار دیلمی منجم نامی ایران در پیرامون روستای تاریخی انبوه واقع در شهرستان رودبار گیلان و حضور افراد سودجو، سلسله حوادث جذابی اتفاق می افتد که عامل محرک آن کودکان روستا هستند.

درک و شناخت عالم هستی از طریق توجه به نجوم پایه و میراث علمی دانشمندان ایران اسلامی و همچنین پیوند انسان با طبیعت زاد بوم درکنار روابط عاطفی شخصیتها با محوریت اخلاق و استحکام خانواده از تم های اصلی این مجموعه ۲۶ قسمتی است که علاوه بر مخاطب کودک، نوجوان و خانواده، دوست داران طبیعت، میراث فرهنگی و علمی و همچنین نجوم را هدف جذب خود قرار داده است.

این سریال در اسفند ۹۶ با حضور دکتر علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما، دکتر نوبخت رئیس معاون برنامه ریزی و نظارت رئیس جمهور و مسوولین استانی کلید خورد و با پشت سر گذاشتن چهار ماه بیش از پنجاه درصد از فیلمنامه یک هزار و دویست صفحه ای اثر به مرحله فاین کات رسیده است. لوکیشنها و فضای کار سریال بسیار متنوع است و شامل طبیعت بکر و شگفت انگیز حوزه عمارلو و دیلمان گیلان می باشد. فضاهای فانتزی به کمک پرده سبز در بزرگترین استودیوی رسانه ملی و تازه تاسیس در مرکز صدا و سیمای مرکز گیلان در حال شکل گیری است.

کوشیار گیلانی ریاضیدان و منجم قرن پنجم  اهل روستایی به نام انبوه است که بیش از هزار سال قدمت دارد و این دو ویژگی در سریال هایی که تاکنون در گیلان ساخته شده وجود نداشت و تقریبا منحصر به فرد است و میزان تجهیزات و تعداد لوکیشن ها از دیگر ویژگیهای این سریال است.

عوامل این سریال از توانمند ترین نیروهای هنری و فرهنگی استان گیلان هستند که عبارتند از: تهیه کننده و کارگردان: فرهاد مهرانفر /نویسنده: خزر مهرانفر/ مدیر تصویر برداری: نادر معصومی / مدیر تولید: زهرا عبداللهی / طراح صحنه و لباس: سهیلا فرزاد/ صدابردار و صداگذار: علیرضا دریادل/ تدوین: البرز پورصیاد/ طراح گریم: مجید ادراکی / آهنگساز: موسی علیجانی / طراح جلوه های بصری: سعید رضایی / طراحی و اجرای دکور: حسین وهابی اصیل / منشی صحنه: زهرا پاک سرشت.

فرهاد مهرانفر تهیه کننده و کارگردان این سریال متولد ۱۳۳۸ در بندر انزلی، دانش آموخته رشته سینما از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر در طی سالهای ۵۶-۶۴ بوده و تاکنون بیش از ۵۰ فیلم مستند، کوتاه و بلند سینمایی را در کارنامه خود داشته است.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۷۹ مدرک درجه ۱ هنری معادل مدرک دکتری سینما را به فرهاد مهرانفر اعطا نموده است. فیلم کوتاه و فیلمهای سینمایی وی در جشنواره های مختلف ملی و بین المللی راه یافته و حائز رتبه شده است. «موشک کاغذی»، «درخت جان»، «چریکه ی هورام»، «قطعه ی زمستانی»، «شعله در باد »، «سرزمین رها»، «خواب آب»، از جمله فیلمهای سینمایی است توسط این هنرمند برجسته تهیه شده است.

Share