استاندار گیلان در مراسم روز خبرنگار:

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه مردم است | هرچه رسانه آزادتر باشد مردم سالاری تقویت می‌شود

سالاری با بیان اینکه هرچه رسانه آزادتر باشد مردم سالاری هم تقویت می شود، گفت: در اسلامیت هم وقتی مدعی امر به معروف و نهی از منکر هستیم این مسئله حائز اهمیت خواهد بود زیرا امر به معروف و نهی از منکر خودش مقدمه مردم سالاری است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، استاندار گیلان در مراسم روز خبرنگار با تبریک این روز گفت: کار خبرنگاران برای همه ما مهم است و دغدغه و مشکل در همه شغل ها وجود دارد و نمی توانیم بگوییم که در حوزه های دیگر جامعه مشکلاتی نداریم.

مصطفی سالاری با بیان اینکه خبرنگاران در همه حوزه ها حضور دارند، گفت: رسانه ها در مسیر انقلاب به درستی ایفای نقش کردند.

وی با اشاره به اینکه جایگاه خبرنگاران به متولیان خود رسانه مربوط است، افزود: بیش از اینکه جایگاه رسانه به دولت در بحث حریم رسانه ها مستقیما ارتباط داشته باشد به خود رسانه ها ارتباط دارد.

وی با بیان اینکه هرچه رسانه آزادتر باشد مردم سالاری هم تقویت می شود، گفت: در اسلامیت هم وقتی مدعی امر به معروف و نهی از منکر هستیم این مسئله حائز اهمیت خواهد بود زیرا امر به معروف و نهی از منکر خودش مقدمه مردم سالاری است که مهمترین ابزار این امر نیز رسانه است.

استاندار گیلان با بیان اینکه مردم سالاری به اخلاق و تقوا بستگی دارد، گفت: زبان گویای مردم رسانه ها هستند.

وی با بیان اینکه در برخی از موارد به اشتباه حاکمان را مدعیان امر به معروف و نهی از منکر عنوان کردند، گفت: این مردم هستند که باید با بیان نقدها و پیشنهادات، مدعیان امر به معروف و نهی از منکر باشند و رسانه امری مهم در انتقال نظرات خواهد بود.

وی افزود: برای پایبندی نباید وابسته باشیم و این امکان با استفاده از قلم نافذ فراهم می‌شود. اگر رسانه ای مستقل و وارسته نباشد نمی‌تواند رسالت خودش را در مردم سالاری انجام دهد.

وی گفت: باید در این مورد راهکار داده شود و به توصیه هایی که در این جلسه داده شده نیز توجه ویژه خواهیم کرد. از تجربه رسانه ها در دنیا استفاده کنیم، رسانه ای که استقلالش رسمیت داشته باشد آسانتر می‌تواند رو به جلو برود.

سالاری یادآور شد: آمادگی داریم که مسایل مردم و جامعه را به ما انتقال دهید. هرکسی بر کرسی تکیه میزند نباید از انتقاد و پیشنهاد خودش را مصون بداند و باید همیشه آماده نقد باشد.

استاندار گیلان با بیان اینکه حوزه رسانه دستخوش تغییر شده است، افزود: امروز با تکنولوژی این تغییرات قابل مشاهده است و در هر گوشه کنار افراد با گوشی های خود اتفاقات را نشر می‌دهند.

وی گفت: زمانی کار حرفه ای رسانه ملموس است که خبرهایی که تهیه میشود موثق و تحلیل شده باشد زیرا رسانه نقش مهمی در توسعه جامعه دارد.

Share