داداشی در جمع خبرنگاران مطرح کرد

تاکید بر شایسته‌سالاری و انتصاب افراد بومی لایق | انتقاد از حذف یک طرفه روادید با جمهوری آذربایجان

نماینده آستارا در مورد بحث حذف روادید گذر مرزی کشور آذربایجان برای مردم کشورمان گفت: حذف یک طرفه روادید گذر مرزی از سوی کشور آذربایجان با وجود مناسبات فرهنگی فراوان و مبادلات تجاری تجاری دو کشور پسندیده نبود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ظهر امروز نماینده مردم آستارا لوندویل و حومه در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری به سوالات اصحاب رسانه پاسخ داد.

نماینده آستارا در مورد بحث حذف روادید گذر مرزی کشور آذربایجان برای مردم کشورمان گفت: حذف یک طرفه روادید گذر مرزی از سوی کشور آذربایجان با وجود مناسبات فرهنگی فراوان و مبادلات تجاری تجاری دو کشور پسندیده نبوده و در نشست مشترک دو کشور که در این هفته با سفر هیئت دیپلماتیک کشورمان و حضور بنده به میزبانی باکو انجام خواهد شد طی مذاکرات بین ما و این کشور این مسئله مطرح و سعی در حل آن خواهیم داشت.

ولی داداشی با انتقاد از برخی عملکردهای دولت گفت: مجلس در مقابل دولت بسیار کوتاه آمده و در برخی موارد ملاحظاتی را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی وکلای ملت نمایندگی مردم بوده و نه حامی تمام و کمال دولت، ادامه داد: نباید این وظیفه را فراموش کنیم. کسانی در مجلس به نمایندگی از دولت و نه مردم حضور دارند و عده ای نیز نقش نمایندگی را فراموش کردند و بنده به عملکرد دولت نمره خوبی نمی‌دهم و مردم هم با چشمان تیزبین خود این را دیده و تصمیم گیرنده نهایی آنها هستند.

داداشی در مورد عزل و نصب های صورت گرفته در شهرستان گفت: متاسفانه در گذشته نیروهای بومی این شهرستان را بها نداده و از آنها استفاده نکرده بودند و سیاست بنده استفاده از نیروهای بومی و شایسته بوده و حتی کسانی که در خط فکری من نبوده و برایم فعالیت انتخاباتی انجام نداده اند را بر سر کار آوردم و عقیده ام بر شایسته سالاری و روی کار آمدن افراد بومی لایق است.

بیش از ۸۰ درصد مشکل آب شرب شهرستان برطرف می‌شود

رئیس کمیته سیاسی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگری از اظهارات خود در مورد وظایف این کمیسیون گفت: کارهای بسیار خوبی در مبارزه با تخلفات در بخش های مختلف همچون فوتبال، زمین خواری، تخلفات اقتصادی، رسیدگی به شکایات از فرودگاه ها و شکایت از شهرداری های کشور انجام شده و همواره این کمیسیون با داشتن ظرفیت‌های بزرگ در راستای تخلف زدایی نقش بسیار بزرگی را ایفا می‌کند.

داداشی در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت زمین چمن استادیوم وحدت آستارا گفت: این پروژه با برنده شدن پیمانکار در مناقصه با میزان اعتبار ۱۳ میلیارد ریالی که ۵۰ درصد آن تخصیص داده شده در چند روز آینده کلید خواهد خورد و پروژه استخر مسقف با میزان اعتبار ۱۷ میلیارد ریالی این پروژه هم با دریافت اعتبار ۵۰ درصدی در مرحله تکمیل قرار داشته و هر دو پروژه انشالله تا پایان سال ۹۷ به بهره برداری خواهد رسید.

داداشی در مورد بیمارستان لوندویل هم با انتقاد از بروکراسی اداری کشور اظهار داشت: متأسفانه معطل ماندن این پروژه با بروکراسی و نامه‌نگاری‌های زمان‌بر طولانی شده و با مشارکت بنیاد علوی و دولت در دست بررسی قرار دارد و با هزینه بیش از ۴۰ میلیارد ریالی این بخش و مشارکت بخش دولتی آینده درخشانی را برای بحث بهداشت و درمان لوندویل متصور هستیم.

نماینده آستارا با اشاره به در دست ساخت بودن پروژه سد لاستیکی گفت: این پروژه با تخصیص اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی از مجموع ۱۲۰ میلیارد ریال آن با ظرفیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب قطعاً بیش از ۸۰ درصد مشکل آب شرب شهرستان را حل خواهد کرد و در حال بررسی برای ساخت سد مخزنی دیگری بر روی رودخانه چلوند بوده و اگر این پروژه هم حل بشود تا ۳۰ سال آینده شهرستان آستارا مشکل آب نخواهد داشت.

گفتنی است شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

Share