امام جمعه انزلی در گفتگو با دیارمیرزا به مناسبت روز قلم مطرح کرد:

اثربخشی قلم و نوشتار کاسته نشده است | آثاری که از قلم باقی می‌ماند باید در مسیر حق و عدالت باشد

حجت الاسلام شمس الدین با بیان این که قرآن کریم در سوره قلم و آیات دیگری سوگند به قلم و آنچه از قلم تراوش می‌کند را بیان کرده است، گفت: معلوم می شود قلم به تنهایی مهم نیست و نوشتار و آثاری که از قلم باقی می ماند باید در مسیر حق و عدالت باشد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امام جمعه انزلی با تبریک روز قلم به همه فرهیختگان کشور و شهرستان انزلی اظهار نمود: قلم و آثار به جا مانده از قلم به عنوان یکی از عناصر تشکیل دهنده تمدن انسانیست و اگرچه امروز تحولاتی در عرصه کتابت و نقل مباحث علمی و خبری در دنیا پدید آمده اما هرگز از جایگاه و اثربخشی قلم و نوشتار کاسته نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین با اشاره به ماندگاری بیشتر تصاویر و نوشته ها نگاشته شده توسط قلم نسبت به ابزار نوین افزود: هرچه که از عمر انسان‌ها در دنیا می گذرد اثرگذاری قلم بیشتر برای ما روشن می شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی که بعد از پدید آمدن ابزار جدید و فضای مجازی بوجود آمده استفاده انسان از قلم و کتابت است، هم برای حفظ و پیشبرد تمدن اسلامی و ایرانی ما و هم برای وضعیت مطالعه در جامعه و بین مردم.

امام جمعه انزلی با بیان این که قرآن کریم در سوره قلم و آیات دیگری سوگند به قلم و آنچه از قلم تراوش می‌کند را بیان کرده است، گفت: معلوم می شود قلم به تنهایی مهم نیست و نوشتار و آثاری که از قلم باقی می ماند باید در مسیر حق و عدالت باشد.

وی تصریح کرد: در سوری قلم و در آیه دوم آن چیزی که خداوند بعد از سوگند به قلم بیان می فرماید حقانیت پیغمبر است و این برای همه ما درس است که بدانیم هم قلم به عنوان یک وسیله برای رشد و تعالی بشر و تمدن انسانی و اسلامی لازم است و هم باید آنچه که از قلم باقی می ماند سخن حق، تصویر هدایتگر و عدالت گستر برای جوامع انسانی باشد.

به گزارش دیارمیرزا، روز قلم در تقویم رسمی ایران روز چهاردهم تیرماه می‌باشد. این روز در سال ۱۳۸۱ پس از پیشنهاد انجمن قلم ایران و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به ثبت رسید.

Share