امام جمعه آستارا:

چرا روزه‌خواری در آستارا علنی است؟ | برخی مسئولین اعتماد به نفس ملی را از مردم می‌گیرند

حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ نیا با انتقاد از عملکرد اصناف و اماکن، اظهار داشت: چرا روزه‌خواری در آستارا علنی است؟ مگر قدرت برخورد با این قضیه را نداریم؟ آیا نمی خواهیم درگیر این قضیه بشویم؟ تساهل و تسامح را تا به کی می خواهیم انجام بدهیم؟

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول نماز جمعه آستارا با ذکر آثار تربیتی روز برای روزه دار گفت: روزه به عنوان یک عبادت که به قصد قربه الی الله انجام می‌شود، نقش بسیار سازنده در تربیت انسان‌ها داشته و او را به کمال می رساند.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ نیا با ذکر رعایت مبطلات روزه گفت: یکی از موارد مهم این ماه رعایت تساوی بین مومنین می‌باشد.

وی با ذکر فرمایش حضرت علی(ع) در مورد روزه گرفتن گفت: امام علی(ع) می‌فرماید روزه را برای اغنیا قرار دادیم تا حال و روز فقرا را درک کنند و باید در این ماه اوضاع مستمندان را درک کرده و این ماه را آموزه‌ای برای خود قرار دهیم.

حافظ نیا با اشاره به دیگر آثار تربیتی این ماه گفت: صرفه جویی یکی دیگر از این آثار بوده و در این ماه باید با صرفه جویی و ساده زیستی ثواب کامل روزه‌داری را برده نه اینکه با برپایی سفره های رنگین و اسراف و خودنمایی ادعای ساده زیستی و درک حال فقرا را داشته باشیم.

وی پرورش روحیه سخاوت را از دیگر آثار روزه‌داری عنوان کرده و گفت: با افطاری دادن و برپایی سفره افطار در این ماه برای مستمندان می توان این روحیه را پرورش داد و این سفره ها را نه برای بی نیازان بلکه افراد تنگدست به پا کنیم.

امام جمعه آستارا کاهش جرائم را از دیگر آثار ماه رمضان عنوان کرده و گفت: در این ماه درصد جرائم کاهش یافته و می بینیم که این ماه مبارک روی مجرمین هم تاثیر گذاشته و این ماه فرصتی برای این افراد است که خود را اصلاح کنند.

این تعداد رستوران باز برای ماه مبارک رمضان هیچ توجیهی ندارد

حافظ نیا با انتقاد از ترویج روزه خواری در جامعه گفت: این وضع ناراحت کننده باید اصلاح شود و این تعداد رستوران باز برای ماه مبارک رمضان هیچ توجیهی ندارد و علما به شدت معترض این قضیه هستند.

وی با اشاره به اینکه بنده به شدت از عملکرد اصناف و اماکن ناراضی هستم، تصریح کرد: ترویج روزه‌خواری قانونی و نبود هیچ نظارتی بر این موضوع، تأسف بار و دهن کجی به واجبات الهی است که باید در محضر خداوند جواب پس بدهیم.

امام جمعه آستارا گفت: چرا روزه‌خواری در آستارا علنی است؟ مگر قدرت برخورد با این قضیه را نداریم؟ آیا نمی خواهیم درگیر این قضیه بشویم؟ تساهل و تسامح را تا به کی می خواهیم انجام بدهیم؟

مسئولین مشکلات معیشتی مردم را حل کنند

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم با ذکر مطالب عنوان شده مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان گفت: رهبر انقلاب توجه و احاطه کامل به مشکلات جامعه داشته و این مشکلات را بارها به دولت، مجلس و قوه قضاییه گوشزد کرده و مسئولین باید به فرموده رهبر انقلاب لبیک بگویند و مشکلات معیشتی مردم را حل کنند.

وی افزود: مدیریت مقام معظم رهبری در تمام حیطه‌ها مشخص بوده و برای نمونه موفقیت ارتش و سپاه را در منطقه مدیون الطاف ایشان هستیم.

برخی مسئولین اعتماد به نفس ملی را از مردم می‌گیرند

خطیب جمعه آستارا عزت ملی را از آرمان‌های انقلاب اسلامی دانست و افزود: عزت را اسلام برای ما آورده و این اعتماد به نفس ملی را برخی مسئولین از مردم یاد بگیرند.

حافظ نیا همچنین ادامه داد: استقلال سیاسی و اقتصادی از دیگر آرمان های انقلاب است و اتصال مشکلات مردم به برجام کار کاملاً بیهوده‌ای است.

حافظ نیا با بیان اینکه عده‌ای جلوی موفقیت های هسته‌ای ما را گرفته و همراه دشمن شدند، اظهار داشت: غنی سازی ۲۰ درصد چیز کمی نیست که به راحتی این استقلال را کنار بگذاریم.

وی در پایان نفی تبعیض و فاصله طبقاتی را از دیگر آرمان‌های انقلاب دانست و ادامه داد: نظام اسلامی به هیچ عنوان افزایش فاصله طبقاتی را نپسندیده و این امر دور از آرمان‌های انقلاب است.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

Share