مدیرکل بهزیستی گیلان

شیوع مصرف مواد در گیلان زیر ۲ونیم درصد است | افتتاح سه مرکز نگهداری مادر و کودک

محمدرضا پارسی در مورد مرکز نگهداری رفاه مادر و کودک گفت: سه مرکز در شهرهای لاهیجان، رشت و لنگرود افتتاح شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل بهزیستی در نشست خبری که مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: برای این هفته ۳۴ برنامه با محوریت مبارزه با مواد مخدر برگزار می‌شود.

محمدرضا پارسی در ادامه گفت: در استان گیلان ۵۷مرکز اقامتی و ۷۳ مرکز سرپایی ترک اعتیاد زیر نظر بهزیستی مشغول فعالیت می‌کنند که سالانه ۲۸ هزار نفر مراجعه کنند دارد.

وی با بیان اینکه تمام سعی بهزیستی در این است که افراد معتاد در چرخه درمان بمانند، افزود: در کل دنیا افراد معتادی که به طور کامل اعتیاد را ترک می کنند زیر ۵ درصد است.

پارسی افزود: میزان شیوع مصرف مواد در کل کشور برای سیگار ۱۳ درصد و مجموع مواد مخدر و صنعتی بیش از ۴ درصد است.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه شایعترین مصرف مواد مخدر تریاک است، گفت: هر چقدر سنین پایین تر می شود به مواد صنعتی رغبت بیشتری پیدا می‌کنند.

وی گفت: تمام اعتیاد از سیگار شروع می‌شود که میانگین مصرف سیگار ۲۰ سالگی و مواد مخدر دیگر ۲۴ سالگی است و نسبت جنسیت از ۱۲ نفر یک نفر زن است.

پارسی با بیان اینکه بانوان و جوانان بیشتر در معرض تهدید هستند، یادآور شد: شیوع مصرف مواد در استان گیلان زیر ۲ونیم درصد است که نزدیک به میانگین کشوری است و شیوع مصرف مواد در طول عمر ۷و نیم درصد است.

وی با بیان اینکه مواد کم خطر زمینه مواد پرخطر را فراهم می‌کند، گفت: بیشتر مواد از اجزای گیاه شاهدانه است که به راحتی قابل کشت است.

مدیرکل بهزیستی گیلان در مورد مرکز نگهداری رفاه مادر و کودک گفت: سه مرکز در شهرهای لاهیجان، رشت و لنگرود افتتاح شده است.

وی ادامه داد: در این مراکز از کودکان سنین ۷ الی ۱۲ سال نگهداری میشود.

Share