معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان

سونامی سرطان در گیلان کذب است | بالاترین امید به زندگی متعلق به استان گیلان است

داودی به وجود برخی شایعات در حوزه بهداشت و درمان اشاره و وجود سونامی سرطان در این استان را کذب محض دانست و برضرورت آگاهی بخشی به مردم تأکید کرد.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نخستین مجمع سالانه سلامت گیلان که در فرمانداری شهرستان انزلی برگزار شد با بیان اینکه طرح تحول سلامت هدیه مقام معظم رهبری است که در دولت تدبیر و امید به فعلیت رسید تصریح کرد: هیچ دولت و هیچ کشوری جرات اجرای آن را نداشت که خدمات حوزه سلامت را به نوعی بصورت رایگان و یا درصد هزینه های بسیار کم در اختیار مردم شهر و روستا قرار دهد.

علی داودی با بیان اینکه ما باید حمایت طلبی را از سازمان های مرتبط داشته باشیم، اظهار نمود: باید دنبال این باشیم که مردم بیمار نشوند و مردم خدمات سلامت را از جاهای خاصی که مورد نظارت وی‍ژه است بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید اطلاعات بهداشتی‌شان را از مراکز مجوز دار بگیرند، تصریح کرد: با گسترش فضای مجازی بسیاری از اطلاعات بهداشتی و سلامتی مردم از این فضا گرفته می شود و متاسفانه در شبکه های مجازی اطلاعات نادرستی در این زمینه به مردم داده می شود.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به اشاعه برخی شایعات در حوزه بهداشت و درمان استان اشاره و خاطرنشان کرد: در گیلان به هیچ عنوان سونامی سرطان وجود ندارد بلکه استان برخلاف همه این ادعاها در جایگاه هفتم کشور در شیوع سرطان قرار دارد.

وی افزود: مجامع و کانون های سلامتی که در محلات راه اندازی می شوند، محلی برای تعامل نزدیک مردم با حوزه سلامت است.

داودی با اشاره به اینکه بالاترین امید به زندگی متعلق به استان گیلان است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل سالمندترین جمعیت را نیز ما در سطح کشورداریم و ۱۳.۲ درصد جمعیت استان ما جمعیت سالمند هستند.

داودی با بیان اینکه در روستا ها بسیار خوب کار می شود و بهورزان در خانه های بهداشت روستایی تسلط کامل بر وضعیت مردم دارند، اظهار نمود: متاسفانه در نقاط شهر بخصوص حاشیه  شهر ها این اتفاق برای ما نیفتاده است به همین دلیل تنها در نقاط شهری به دنبال افتتاح کانون های سلامت برای هر چهار هزار نفر از شهروندان هستیم و در این کانون سلامت از موضوعاتی مختلف مثل محیط زیست، سالمندی، مادر و کودک، جوانان، طلاق، بیماری ها، خشونت و هر بحثی که در حوزه های مولفه های اجتماعی موثر باشد، بحث خواهیم کرد.

وی همچنین به برخی برنامه های علوم پزشکی گیلان اشاره کرد و افزود: به دنبال ایجاد پرونده الکترونیک برای مردم در حوزه شهری و روستایی هستیم تا براساس آن کانون ها به پزشکان شهری متصل شوند.

Share