اسدالله عباسی مطرح کرد:

سرانه فضای آموزشی در شهرستان‌ها بحرانی است | تراکم بالای ۴۰ نفر در برخی از کلاس‌های مدارس

عضو کمیسیون آموزش مجلس درخصوص وضعیت سرانه فضای آموزشی کشور، گفت: در مراکز استان‌ها سرانه فضای آموزشی برای دانش‌آموزان مناسب است اما در شهرستان‌ها وضعیت بحرانی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، اسدالله عباسی درخصوص وضعیت سرانه فضای آموزشی کشور، گفت: اگرچه اعتباراتی برای نوسازی، مقاوم‌سازی، تجهیز وسایل گرمایشی و سرمایشی و گسترش این فضاها در نظر گرفته شده است اما تا رسیدن به استانداردهای مطلوب فاصله بسیار است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی افزود: سرانه فضای آموزشی افزایش پیدا نمی‌کند مگر اینکه کشور به کمک آموزش و پرورش بشتابد، البته آموزش و پرورش در این زمینه اقداماتی انجام داده اما این اقدامات تاثیرات چندانی نداشته است.

عضو هیات رئیسه مجلس بیان کرد: در مراکز استان‌ها سرانه فضای آموزشی برای دانش‌آموزان مناسب است اما در  شهرستان‌ها وضعیت بحرانی است و تراکم کلاس‌ها در برخی مدارس به بالای ۴۰ نفر نیز می‌رسد در حالی که استاندارد کلاس‌ها باید ۲۰ تا ۲۵ نفر باشد.

وی اظهار کرد: حیاط مدارس محیطی برای فعالیت‌ تربیت بدنی دانش‌آموزان است این درحالی است که بسیاری از مدارس فضای مناسبی برای فعالیت‌های ورزشی ندارند از سوی دیگر مدارس امکانات آزمایشگاهی چندانی ندارند و از آنجایی که برای تقویت خلاقیت دانش‌آموزان باید زمینه‌های آن فراهم شود نمی‌توان انتظار داشت که مهارت‌های دانش‌آموزان تقویت شود.

عضو فراکسیون ولایی مجلس با بیان اینکه آموزش و پرورش باید تمام تلاش خود را برای گسترش فضاهای آموزشی به کار برد، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید با تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره فضای آموزشی بیشتری در اختیار دانش‌آموزان قرار دهد تا بتوانند از نظر فکری، ذهنی و جسمی رشد کنند.

عباسی ادامه داد: با اختیاراتی که به آموزش و پرورش در برنامه ششم داده شده این وزارتخانه می‌تواند املاک خود را تهاتر کرده و آن را تبدیل به احسن کند با این کار می‌توان اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را تامین کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: مجتمع‌های “حیات طیبه” در سند تحول بنیادین در راستای استانداردسازی مدارس در نظر گرفته شد تا بتوان نیاز دانش‌آموزان را تامین کرد.

Share