در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم آستارا مطرح شد:

از انتقاد به رواج روزه‌خواری توسط برخی مسئولین تا قطعی آب شرب مردم روزه‌دار

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین کاظم حافظ‌ نیا با انتقاد به روزه‌خواری در ماه میهمانی خدا، تصریح کرد: روزه‌خواری قانونی با مجوز دادن به برخی رستوران، نانوایی ها و اصناف به دست برخی از مسئولین دستگاه‌های اجرایی رواج پیدا می‌کند و باب‌شدن این فرهنگ غلط نگران‌ کننده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، قطعی آب شرب مردم در هنگام سحر و افطار در روستاهای مرکزی آستارا، رواج روزه‌ خواری توسط مسئولان و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی در ماه مبارک رمضان از مهم‌ترین مباحثی بود که در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان آستارا مطرح شد.

روزه‌خواری قانونی، به دست برخی از مسئولین رواج پیدا می‌کند

امام جمعه آستارا در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان آستارا گفت: انجام عبادت، واجبات دینی و انس با قرآن بزرگ‌ترین عامل در پیشگیری از جرائم است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین کاظم حافظ‌ نیا با انتقاد به روزه‌خواری در ماه میهمانی خدا، تصریح کرد: روزه‌خواری قانونی با مجوز دادن به برخی رستوران، نانوایی ها و اصناف به دست برخی از مسئولین دستگاه‌های اجرایی رواج پیدا می‌کند و باب‌شدن این فرهنگ غلط نگران‌ کننده است.

آب شرب مردم در هنگام سحر و افطار قطع می‌شود

امام‌جمعه آستارا کمبود منابع آب شرب و کشاورزی را یکی از دغدغه‌های مردم شهرستان آستارا دانست و افزود: در بسیاری از روستاهای بخش مرکزی و لوندویل این شهرستان آب شرب مردم در هنگام سحری و افطاری قطع می‌شود و مردم روزه‌دار برای تأمین آب شرب مورد نیاز برای پختن غذا و اقامه نماز با ما زنگ تماس می گیرند.

جرائم و ناهنجاری‌های اجتماعی در ماه رمضان کاهش می‌یابد

فرماندار شهرستان آستارا نیز در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم این شهرستان اظهار کرد: بسیاری از جرائم و ناهنجاری‌های اجتماعی در طول ماه مبارک رمضان کاهش می‌یابد و این نشان می‌دهد که از ظرفیت ماه‌هایی نظیر ماه مبارک رمضان می‌توان در پیشگیری و کنترل جرائم استفاده کرد.

یونس رنجکش با بیان اینکه قوانین و مقررات حقوقی تضمین‌کننده امنیت شغلی و اجتماعی افراد هستند تصریح کرد: بین قوه قضاییه و دستگاه‌های اجرایی شهرستان آستارا جهت پیشگیری از وقوع جرم در این شهرستان بهتر است ارتباط منطقی و تعاملی ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات و کاستی‌های ما در حوزه پیشگیری از وقوع جرم به دلیل عدم آگاهی از قوانین و مقررات حقوقی است بیان کرد: پیشگیری همواره موجب کاهش هزینه می‌شود و با فرهنگ‌سازی مناسب می‌توان موجب بسط و گسترش اقدامات پیشگیرانه شویم.

دو ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق برای افراد روزه‌خوار

رئیس دادگستری شهرستان آستارا نیز در نشست شورای پیش‌گیری از وقوع جرم این شهرستان یکی از وظایف اصلی قوه قضاییه را پیشگیری از وقوع جرم دانست و اظهار کرد: در راستای پیشگیری از وقوع جرم معاونت پیشگیری از وقوع جرم و معاونت اجتماعی در قوه قضاییه تشکیل‌ شده است.

احمد عبادی با اشاره به اینکه اگر به مقوله پیشگیری از وقوع جرم توجه شود بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی کاهش می‌یابد تصریح کرد: در تمام حوزه‌های نظارتی، اجتماعی و اجرایی هزینه پیشگیری در مقایسه با هزینه درمان بسیار ناچیز است.

وی حکم تظاهر به روزه‌خواری در ماه مبارک رمضان را دو ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق طبق ماده ۶۳۸ قانون مجازت اسلامی دانست و بیان کرد: یک عده با تظاهر به روزه‌خواری در تلاش هستند به‌ نظام و انقلاب اسلامی دهن‌کجی کنند.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

Share