امام‌ جمعه آستارا

یک بار سر برجام مذاکره کردیم برای هفت‌پشتمان کافی است | خدا از سر تقصیرات «جان کری» نمی‌گذرد

خطیب جمعه آستارا با اشاره به اینکه تنها فایده برجام برای جمهوری اسلامی ایران این بود که نشان داد آمریکایی‌ها در هیچ زمینه‌ای قابل‌اعتماد نیستند و دولت‌مردان ایران باید از خواب غفلت بیدار شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه شهرستان آستارا در ابتدای در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با دعوت مومنان به رعایت تقوای الهی گفت: حقیقت شکر تنها تشکر زبانى یا گفتن الحمد لله و مانند آن نیست، بلکه شکر داراى سه مرحله است. نخستین مرحله آن است که به دقت بیندیشیم که بخشنده نعمت کیست ؟ این توجه و ایمان و آگاهى پایه اول شکر است و از آن که بگذریم مرحله زبان فرا مى‏ رسد. ولى از آن بالاتر مرحله عمل است. شکر عملى آن است که درست بیندیشیم که هر نعمتى براى چه هدفى به ما داده شده است آنرا در مورد خودش صرف کنیم که اگر نکنیم کفران نعمت کرده ‏ایم.

حجت الاسلام و المسلمین حافظ نیا در ادامه اظهار کرد: یکی از عوامل کفران نعمت ناچیز شمردن آن است و ما از لحاظ مادی باید نگاه پایین و از لحاظ معنوی باید نگاه به بالا در مورد مسایل موجود داشته باشیم.

امام جمعه آستارا افزود: بهترین شخص بعد از پیامبر حضرت علی (ع) که به کوفه خدمت کرده و مردم قدرش را ندانسته و به او خیانت کردند و حجّاج‌ بن‌ یوسف‌ ثقفی‌ به آن ها مسلط شده و زندگی شان پست شد و ما اگر قدر نظام جمهوری اسلامی را ندانسته و کفران نعمت کنیم خداوند پشیمانی را برای ما آورده و آنگاه ندامت سوری نخواهد داشت.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم با اشاره به اینکه ماه میهمانی خدا از پنج‌شنبه هفته آینده آغاز می‌شود، اظهار کرد: روزه‌داران در ماه مبارک رمضان با حضور در مساجد پای صحبت علما نشسته و قرآن بخوانند.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور آمریکا چند روز پیش با نهایت پررویی خروج خود را از برجام اعلام کرد و مقام معظم رهبری این موضوع را بارها با عناونین مختلفی مطرح کرده بودند، گفت: جای گله و شکایت نسبت به خروج آمریکا از برجام و اعتماد واهی دولت‌مردان ایران به کدخدا زیاد است.

امام‌ جمعه آستارا با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا با خروج از برجام، موضع خود را نسبت به جمهوری اسلامی ایران مشخص کرد، افزود: آمریکا در طول این مدت، بهترین استفاده را از برجام برد و در برخی موارد نیز مسیر حرکت دست‌یابی ایران به انرژی هسته‌ای را کند یا متوقف کرد.

خطیب جمعه آستارا با تأکید براینکه آمریکا بدون‌ آنکه به تعهدات خود در قبال جمهوری اسلامی ایران عمل کند ۱۰ مورد امتیاز نقد از دولت‌مردان ایران گرفت، تصریح کرد: آمریکا شیره برجام را به نفع خود کشید و تفاله آن را با خروج از برجام بیرون انداخت.

حافظ‌نیا بابیان اینکه مردم ایران در مقابل این اقدام رئیس‌جمهور آمریکا باید وحدت، هم‌دلی و انسجام خود را بیش از پیش حفظ کنند، افزود: اقتصاد مقاومتی تنها راه درمان اقتصاد کشور بوده و در تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی باید به نیروهای انسانی جوان و تولید داخل اتکا کرد.

وی با اشاره به اینکه افزایش توان و قدرت دفاعی کشور قابل‌ مذاکره نیست و یک بار سر برجام مذاکره کردیم برای هفت‌پشتمان کافی است، بیان کرد: آمریکایی‌ها و کشورهای اروپایی نظیر فرانسه و انگلیس درمورد افزایش توان و قدرت دفاعی خود به‌هیچ‌وجه حاظر به مذاکره با کسی نیستند.

امام‌ جمعه آستارا با بیان اینکه مسئولین باید منویات مقام معظم رهبری را جدی بگیرند، تصریح کرد: طبق منویات مقام معظم رهبری همان‌طور که آمریکاها قابل‌اعتماد نیستند به اروپایی‌ها هم در ماجرای برجام نمی‌توان اعتماد کرد و اروپایی‌ها نیز همان مسیر را می‌روند که کدخدای آن‌ها رفت.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به اینکه تنها فایده برجام برای جمهوری اسلامی ایران این بود که نشان داد آمریکایی‌ها در هیچ زمینه‌ای قابل‌اعتماد نیستند و دولت‌مردان ایران باید از خواب غفلت بیدار شوند گفت: خدا از سر تقصیرات «جان کری» نمی‌گذرد زیرا در ماجرای برجام مردم ایران را فریب داد.

در پایان مردم شهید پرور آستارا با راهپیمایی و شعار علیه استکبار جهانی خشم خود را از حیله گری و ظلم ستیزی آمریکا اعلام کردند

Share