مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان:

استان گیلان رتبه هشتم کسب و کارهای آنلاین در کشور را دارد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان با اعلام اینکه در حال حاضر ۵۳۶ شرکت در حوزه کسب و کارهای آنلاین در این استان فعالیت می‌کنند گفت: استان گیلان در این حوزه رتبه هشتم کشور را دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، فرزاد توکلی در دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با جوانان فعال در حوزه ICT استان گیلان در رشت اظهار داشت: در استان گیلان ۵۴ دانشگاه فنی مهندسی وجود دارد که ۴۷ دانشگاه در حوزه ICT فعال می‌کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان با اعلام اینکه ۱۲ هزار دانشجوی فنی مهندسی در استان گیلان مشغول به تحصیل هستند گفت: از این میان ۴ هزار و ۲۰۰ دانشجو در حوزه ICT تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان در راستای استفاده از ظرفیت جوانان فعال در حوزه ICT افزود: ۳ تفاهم‌نامه میان این اداره کل و دانشگاه گیلان، دانشگاه فنی‌حرفه‌ای چمران و دانشگاه علمی کاربردی گیلان منعقد شده است.

توکلی با اعلام اینکه استان گیلان دارای ۴۵ شرکت دانش‌بنیان است خاطرنشان کرد: ۵۸ شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری استان گیلان مشغول به کار در حوزه ICT هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان با اشاره به احداث مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب و کارهای نوپای فاوای گیلان تصریح کرد: این مرکز از تیرماه سال ۹۶ آغاز به کار کرده و تاکنون ۱۵ رویداد و دوره را برگزار کرده است.

توکلی با اعلام اینکه در حال حاضر ۵۳۶ شرکت در حوزه کسب و کارهای آنلاین در استان گیلان فعالیت می‌کنند خاطرنشان کرد: استان گیلان در این حوزه رتبه هشتم کشور را دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان با اشاره به اقدامات این اداره کل در راستای اجرای طرح تکاپو عنوان داشت: ۱۱ تفاهم‌نامه مبتی بر ۴۱ پروژه به ارزش هزار و ۱۴۹ میلیارد ریال در این راستا منعقد شده است.

Share