در دیدار نوروزی شهردار و مدیران شهرداری با اعضای شورا عنوان شد:

چهره رشت در ایام نوروز بسیار زشت بود | آماده پذیرایی از مسافران نبودیم

زاهد تاکید کرد: امروز در فضای مجازی شهروندان به ما تذکر دادند که این نحو اسکان مسافر نیست و چهره شهر بسیار زشت بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس شورای شهر ضمن تبریک سال جدید، ابراز امیدواری کرد، مدیریت شهری در سال جدید روند رو به رشدی داشته باشد.

امیر حسین علوی با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری تاکید کرد: انتظار مردم صبور گیلان از مسئولین کار و خدمت و عمل است و امروز نسبت به خیلی از شهرهای دیگر عقب هستیم.
وی ادامه داد: در تعطیلات نوروزی از چندین شهر کشور دیدن کردم و تفاوتها را در حوزه توسعه شهر مشاهده کردم. آنچه مشهود است، چگونگی استفاده از داشته ها و فرصت ها برای پیشرفت در شهرهای توسعه یافته کشور است.
علوی افزود: حضور استاندار، شهردار و شورا و مدیران شهری یک فرصت استثنایی است و این می توان یک مزیت جدید و گفتمان جدید برای کار و خدمت ایجاد نماید.

رئیس شورای شهر رشت تصریح کرد: معتقدم این جمع می تواند کارهای بزرگی برای رشت انجام دهد. بهترین شیوه مدیریت در دنیا، استفاده از فرصت های خلاقانه و مشارکت مردم است. امسال تلاش داریم از ظرفیت های مردمی به کمک دیگر اعضای شورا بهره مند شویم. طرح اتاق شورا آماده است و با آماده شدن تالار اصلی شورا در ساختمان جدید، از ایده های مردم و مفاخر بیشتر استفاده خواهیم کرد.

رئیس شورا ابراز کرد: اعضای شورا خود را اعضای خانواده شهرداری می دانند و با همدلی می توانیم با کمک شهردار با تجربه و ترکیب مدیران متخصص و جوان، کارهای بزرگی انجام دهیم.
علوی ابراز امیدواری کرد، چنین حضورهایی تداوم داشته و با حضور شهردار و مدیران، بهتر از گذشته مشکلات رفع گردد.

می توان کارهای بزرگی انجام داد

شهردار رشت نیز گفت: موجب خوشحالی است که در ابتدای سال کاری، خدمت اعضای شورا هستیم.

نصرتی افزود: انسجام اعضای شورا و نگاه مثبت به عملکرد مدیریت شهری، خدمت را برای مدیریت شهری راحت تر و مسولیت ها را سنگین تر می کند. سال گذشته شروع و رضایتمندی اولیه آغاز شد و این باور ایجاد شده که می توان کارهای بزرگی انجام داد.

نصرتی به وضعیت اقتصادی کشور و ناملایمات موجود در منطقه اشاره نمود و تاکید کرد: این جمع هدفمند و بر اساس بودجه مصوب تلاش خواهد کرد و با وجود مشکلات اقتصادی با درایت و سرعت به موضوعات می پردازیم تا جبران ناملایمات گردد.

شهردار رشت تصریح کرد: همدلی بین مردم و مدیران رشت وجود دارد و باید با جسارت در کنار هم خوب قرار بگیریم تا امور به خوبی پیش برود.

نصرتی ضمن تقدیر از تصویب به موقع بودجه توسط شورا اظهار کرد: با ابلاغ بودجه و ضوابط، تلاش داریم زمان را در اقتصاد پیش ببریم.

شهردار رشت به کدهای ستاره بودجه اشاره نمود و افزود: در همین مدت برای دریافت وام و استاد خزانه تلاش شده است و برای اتمام پروژه های نیمه تمام نیز برنامه تدوین می کنیم.

آماده پذیرایی از مسافران نبودیم

علیپور، عضو هیات رئیسه شورا نیز ضمن بیان شادباش برای سال جدید اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری، می باید از کالاهای ایرانی استفاده کنیم.

عضو شورا ادامه داد: بخشی از مطالبات کارگران خدمات شهری تا پیش از سال جدید پرداخت نشده است.

علوی در این زمینه توضیح داد: آنچه بر ذمه شهرداری بود، به شرکت های پیمانکار پرداخت شده است و گویا این تاخیر از سوی شرکتها بوده است.

فرهام زاهد نیز ابراز امیدواری کرد در سال جدید اتفاقات خوشایندی در حوزه توسعه شهر رخ دهد.

عضو شورا افزود: تعطیلات نوروز نشان داد که ما آماده پذیرایی از مسافران نبودیم، جنگلها سوخته شد و بوستانها به نحو بدی مورد استفاده قرار گرفت و نتوانستیم از ظرفیت گردشگری جنگل و دریا به خوبی استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: امروز در فضای مجازی شهروندان به ما تذکر دادند که این نحو اسکان مسافر نیست و چهره شهر بسیار زشت بود. امیدوارم در سال جدید بتوانیم کمپینگ های مسافری ایجاد نموده و همانند شهرهای اصفهان اجازه ندهیم بی ضابطه مسافران در شهر چادر بزنند.

زاهد تاکید کرد: مشکلات متعددی داریم که حوزه اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار می دهد و تنها عرق مسئولیت پذیری در حوزه کاری می تواند ما را در کنار هم قرار دهد تا مشکلات را برطرف نماییم.

محمد حسن عاقل منش نیز گفت: آنچه مشهود است، عملکرد شورا و شهرداری در مدت اخیر نشان می دهد همه خواستار تحول در شهر هستند.

عضو شورا تصریح کرد: بازدیدهای میدانی در مدیریت شهری نشان می دهد، توجه به نیروی انسانی در مدیریت جدید، شادابی و رضایتمندی را در پی داشته است.

وی افزود: حلقه مفقوده، ارتباط با دیگر مسئولان استانی و شهری است و ارتباطها تاکنون جزیره ای بوده است و اگر این ارتباط ها خصوصا با نمایندگان مردم در مجلس، هدفمند صورت گیرد، نتایج بهتری خواهیم گرفت.

عاقل منش خواستار توجه جدی مدیران و معاونان مالی برای جذب درآمد شد و تاکید کرد: از همان ابتدای سال باید بفکر درآمدزایی در مناطق بود و نباید فرصت ها را از دست داد.

رئیس شورا در پایان دیدار نوروزی شهردار و مدیران شهرداری ابراز امیدواری کرد، در سال جدید با همدلی کارهای بزرگی در شهر صورت گیرد زیرا مردم بیش از گذشته تشنه خدمت هستند.

Share