استاندار گیلان خبرداد:

تصفیه‌خانه آب رشت تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد

استاندار گیلان‌ گفت: پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر رشت و تصفیه‌خانه بزرگ آب رشت تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، دکتر مصطفی سالاری، در حاشیه بازدید از مراحل احداث تصفیه‌خانه مسکن مهر رشت و تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان گفت: امروز ابتدا از پروژه تصفیه فاضلاب شهر رشت بازدید داشتیم که پوشش و خدمات آن فراتر از مسکن مهر است و البته مسکن مهر را در بر می‌گیرد و کار ساخت تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان با اعتبارات ملی و عمرانی استانی در حال انجام است.

سالاری با بیان اینکه تلاشمان این است که اعتبار مورد نیاز این پروژه حتما تامین شود، ادامه داد: درصورت تامین اعتبار تا پایان سالجاری این پروژه می‌تواند به بهره‌برداری برسد و با بهره‌برداری از این پروژه بخش قالب نیاز تامین فاضلاب شهر رشت انجام خواهد شد.

استاندار گیلان خاطر‌نشان ‌کرد: برای انتقال فاضلاب برای تصفیه به موازات این پروژه کارهایی در حال انجام است و اجرای این کار در ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهررود بسیار کمک خواهد کرد که از لحاظ حفظ محیط زیست و رفاه و سلامت مردم در اولویت کار استان قرار دارد.

سالاری افزود: این پروژه کمک خواهد کرد که آب شهرستان رشت و چند شهرستان پیرامونی با توجه به مشکلاتی که در تامین آب سالم مردم داشتیم،حل شود. پروژه تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان،بوسیله سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و خرید تضمینی شرکت آب و فاضلاب کشور انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: منابعی که بعدا به سرمایه‌گزار بازگشت داده می‌شود، از منابع ملی خواهد بود.

استاندار گیلان با بیان اینکه پیمانکار امروز قول دادند تا پایان سالجاری پروژه را به بهره برداری برسانند، تصریح کرد: در خصوص انتقال آب ورودی به این تصفیه خانه از سد آیت الله بهجت، شرکت آب منطقه ای گیلان مناقصه را برگزار کرده است، البته در حال حاضر برای ورود آب مشکل نداریم اما ورود لوله این منطقه را ایمن تر و سالم تر خواهد کرد.

استاندار گیلان تصریح کرد: اگر تا پایان سال این پروژه به بهره برداری برسد و خط انتقال تکمیل نشده باشد، در تامین آب ورودی برای دادن آب تصفیه به شهرها و روستاهای پیرامون مشکلی وجود نخواهد داشت.

Share