در روی همان پاشنه می‌چرخد!

پاداش‌های نجومی در شهرداری رشت؛ برای کدام عملکرد درخشان اینگونه پاداش می‌گیرید؟!

در ارتباط با نحوه پرداخت پاداشها به مدیران شهرداری رشت، این سوال مطرح می شود که مستند قانونی این پرداخت‌ها چیست؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا از اولین موضع گیری یکی از اعضای شورای چهارم شهر رشت در بهار ۹۳ و انتقادش نسبت به پرداخت پاداش‌های کلان در وضعیت بد اقتصادی به برخی مدیران شهرداری و تاکید بر اینکه شهردار رشت باید در این زمینه با اطلاع رسانی به موقع شفاف‌سازی کند، تا جوابیه شهرداری رشت و توضیح این مطلب که شهرداری آمادگی دارد در راستای شفاف‌سازی، اسناد مالی مربوط به پاداش‌های پرداختی را در اختیار سازمان ها و نهادهای نظارتی قرار دهد، بیش از سه سال می‌گذرد، اما از قرار رسالت اعضای شورا بر این است که بعد از پرداخت و صرفا در حد موضع گیری رسانه‌ای به رویه پرداخت پاداشها در شهرداری معترض شوند و رسالت مجموعه مدیریت شهرداری هم به این است که بی‌توجه به انعکاس این موضوع در سطح رسانه‌ها و افکار عمومی، کمافی السابق بر همان سبک و سیاق رفتار کنند و نگرانی هم از عواقب و تبعات این پرداختها نداشته باشند و تلاشی هم در جهت شفاف‌سازی آن صورت نگیرد.

به بهانه مواضع اخیر رییس شورای استان نسبت به پاداش دریافتی حوزه مدیریت مالی شهرداری رشت، معادل ۱۱۵ میلیون تومان و همچنین انتشار جدول پاداش های پرداختی به آقا و خانم خاص در یکی از سازمانهای تابعه شهرداری، بر آن شدیم تا در این باب تدقیقی داشته باشیم:

وفق ‌آیین نامه استخدامی کارکنان شهرداریهای کشور بشماره ۶۴۰۱۸ت۲۵۳۴۲‌ه‍ – ‌مورخ ۱۳۸۱.۱۲.۱۴، سه عنوان پاداش”حق وصول”، “حق تلاش” و “پاداش پایان سال” به استناد تبصره ۴ ماده ۳۵ و ماده ۳۷ آیین نامه فوق به کارکنان شهرداریها قابل پرداخت می باشد، مشروط به اینکه؛

اولا؛ بر اساس نص صریح ماده ۳۵ آیین نامه فوق، پرداخت مذکور صرفا به مستخدمان ثابت و رسمی شهرداری و سازمانهای وابسته تعلق گیرد.
ثانیا؛ وفق تبصره ۴ ذیل ماده ۳۵، پرداختهای فوق از حداکثر معادل دو برابر حقوق و فوق العاده شغل ماهانه مستخدم در یک سال تجاوز ننماید.
ثالثا؛ پرداختهای فوق در صورت “وجود اعتبار” و “وصول مازاد بر بودجه مصوب” اختصاص یابد.

حال در ارتباط با نحوه پرداخت پاداشها به مدیران شهرداری رشت، این سوال مطرح می شود که مستند قانونی این پرداخت ها چیست؟ آیا آیین نامه فوق ملاک عمل است؟ مرجع تشخیص و صدور دستور پرداخت چه کسی است؟ شهردار؟ شورای شهر؟ و به استناد کدام آیین نامه، دستورالعمل و یا ضوابط ؟

بر این اساس، مبالغی که تحت عنوان پاداش به مدیران شهرداری رشت در طی یکسال پرداخت گردیده است، در مرحله اول تامل و تدقیق شهردار محترم را در عناوین و مبالغ آن می طلبد و مرحله دوم و در صورت ادامه رویه ناصواب موجود، ورود شورای محترم اسلامی شهر به استناد ماده ۷۱ قانون و آیین نامه تشکیلات شوراهای اسلامی به این موضوع و اصلاح رویه ناحق موجود را ضروری می سازد.

طبق شنیده‌ها؛ مجموع پاداش یکساله دریافتی شهردار از شهرداری رشت و سازمانهای وابسته، مبلغ ۲۰۰ میلیون تا ۲۵۰ میلیون تومان است.

* مجموع پاداش یکساله دریافتی معاونین شهردار از شهرداری رشت و سازمانهای وابسته، از مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای برخی از معاونین تا مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان متغیر است. (یعنی در شهرداری رشت دریافتی یکی از معاونین از شخص شهردار نیز بیشتر اس !؟)

* مجموع پاداش یکساله دریافتی مدیران ستادی شهرداری رشت، از مبلغ ۳۰ میلیون تومان برای برخی از مدیران تا مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان متغیر بوده که البته این تفاوت در پرداخت، ظاهرا منصفانه است و به استدلال آقایان توجیه دارد !!؟ به طور مثال مدیر مالی که سند پاداش و چک آنرا صادر می‌کند و یا مدیر حسابرسی که بر حسن اجرای قوانین و بودجه مصوب نظارت دارد، آیا نباید دریافتی شان با مدیر امور اداری متفاوت باشد !!؟

* مجموع پاداش یکساله دریافتی مدیران عامل سازمانهای وابسته به شهرداری رشت، از مبلغ ۵۰ میلیون تومان تا ۸۰ میلیون تومان متغیر است.

* مجموع پاداش یکساله دریافتی مدیران مناطق پنج گانه شهرداری رشت، از مبلغ ۸۰ میلیون تومان تا مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان متغیر است.

 

 

Share