احمد رمضانپور نرگسی در جمع خبرنگاران

هیچ کسی را به زور به شهردار تحمیل نکردیم | قدم زدن در پیاده راه مثل قدم زدن در قبرستان است

رمضان پور بابیان اینکه هیچ کدام از افراد خانواده و وابستگان خود را به شهرداری معرفی نکرده ام، تصریح کرد: بنده باصراحت اعلام میکنم که هیچ کس از طرف بنده وارد شهرداری نشده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا احمد رمضانپور نرگسی عضو شورای شهر رشت در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این مطلب که رسانه‌ها پل ارتباطی میان مردم و مسئولان هستند، گفت: اصحاب رسانه همیشه یار و یاور مردم و مسئولین بوده و هستند.

رمضانپور با اشاره به اینکه همانطور که برای مسئولین وظایفی را تعریف می‌کنیم این وظایف بر دوش رسانه‌ها بیشتر است، افزود: اگر انتظار داریم افراد در عملکرد صادق باشند، رسانه‌ها باید صادقتر باشند.

این عضو شورا با بیان اینکه بنده به رسانه علاقه مند هستم، افزود: انتقاد کردن را جزو برنامه‌های سازندگی میدانم زیرا افرادی که در حوزه مطبوعات فعال هستند باید افراد اثر گذری باشند. آن چیزی که رسانه را می تواند اثرگذار کند برخوردهای شفاف و رفتار صادقه آن رسانه است.

رمضانپور ادامه داد: باید از رسانه هایی که دارای روحیه شفاف و صادقانه ای هستند بهره بگیریم و رسانه را محل امتیاز خواهی ندانیم.

وی افزود: همانطوری که یک مقام مسئول نباید قدرتی را که دارد به نفع خود استفاده کند و باید در حهت خدمت گذاری به مردم بهره بگیرد و رسانه ها هم باید از قدرت اثرگذاری خود به نفع مردم استفاده کنند.

نماینده سابق رشت در مجلس متذکر شد: رسانه اگر بخواهد تشویش اذهان عمونی کنند، مردم تشخیص میدهند و خداروشکر مردم این رسانه ها را به درستی شناخته اند.

وی هدف از برگزاری این نشست را نزدیک شدن به پایان سال و آغاز سال جدید عنوان کرد و گفت: بنده عضو شورا هستم و مردم و رسانه‌ها سوالاتی دارند که من  به عنوان یک عضو از شورا در این مدت چه کارهایی انجام داده ام و در سال جدید از رهنمودهای شما در جهت توسعه شهری بهرمند شویم.

هیچ کسی را به زور به شهردار تحمیل نکردیم

عضو شورای شهر رشت در پاسخ به سوالات خبرنگاران با بیان اینکه فعالیت شورا در حوزه سیاستگذاری است، گفت: بنده از روزی که وارد شورا شدم تصمیم گرفتم تجربیات خودم را در حوزه سیاستگذاری و حوزه وظایف شورا بکار بگیرم و اگر بخواهم در حوزه اجرایی ورود کنیم نتیجه اش همین اعتراضات خواهد بود.

وی به مهمترین بحث شورای پنجم اشاره کرد و گفت: قبل از تالیف شورای پنجم نشستهای متعددی را برگزار می‌کردیم تا برنامه ریزی که مربوط به شهر است انجام دهیم و انتخاب شهردار خروجی همان جلسات بود و شورا توانست در دو هفته پس از آغاز به کار شهردار رشت را تعیین کند.

رمضان پور با بیان اینکه سیاسگذاری اعضای شورا ورود به حوزه‌هایی بود که جزو وظایف است، افزود: مردم شورای پنجم را متفاوت تر از شوراهای دیگر می‌دانند و علتش بخاطر سیاستگذاری هاست.

وی ادامه داد: یکی از وظایف شورا انتخاب شهردار است و این شهردار است که مدیران و معاونین را انتخاب می‌کند. بنده هیچگونه دخل و تصرفی در انتخاب مدیر یا معاونین نداشتم.

این عضو شورا با بیان اینکه در جامعه دمکراتیک سه اصل وجود دارد، گفت: آن سه اصل مطالبه‌گری، پرسشگری و پاسخگویی است و اگر اعضای شورای شهر بخواهد در عزل و نصبها دخالت کنند این اصول از بین خواهد رفت.

وی با بیان اینکه اکثریت اعضای شورا بر این اصل پایبند هستند، افزود: در ابتدا پس از انتخاب شهردار، اعضای شورا فقط از شهردار خواستند که مدیران و معاونین را هرچه سریعتر انتخاب کند و هیچ کدام فردی را به زور به شهردار تحمیل نکردند اما به این نتیجه رسیدیم که نیروهای متخصص و با تجربه‌ای که در شهرداری هستند به شهردار معرفی کنیم.

رمضانپور ادامه داد: با معرفی به شهردار ایشان پس از اینکه افراد را سنجید و اگر خواست انتخاب میکند و اگر نخواست فشاری نیست که بپذیرد.

وی با بیان اینکه پس از انتصابات برخی اعضای شورا موضع گرفتند، گفت: بنده به انها گفتم که نباید این وحدت از بین برود و باید اتحاد بین شورا باقی بماند و خدا راشکر شورا تا کنون با پختگی عمل می‌شود.

عضو شورای شهر رشت در مورد مشاوران شورا نیز اظهار کرد: در شورای پنجم مصوب نشده است کسی را به عنوان مشاور انتخاب کنند و استخدامی نداشتیم و مشاورانی که داشتیم تا پایان سال قراردادهای آنها تمام میشود و طبق قانون به ازای هر فرد اعضای شورا یک نفر را به عنوان مشاور می تواند معرفی کنند.

از انتخاب نصرتی پشیمان نیستم

وی در مورد عملکرد شهردار رشت گفت: آقای نصرتی فردی توانمند است و از انتخابمان هیچ پشیمان نیستیم و به نظر بنده از زمانی که ایشان وارد شهرداری شدند ارامشی را ایجاد کردند.رویکرد اعضای شورا به نصرتی خوب است و ان شالله تا چهارسال دیگر شهردار رشت خواهد بود ایشان را حمایت میکنیم زیرا طرح و برنامه خوبی دارد.

رمضان پور همچنین در مورد نیروهای حجمی گفت: همه اعضای شورا بر روی این نیروها حساس هستند البته این نیروها طرف قراردادشان شهرداری نیست بلکه شرکتی است که در مناقصه برنده شده است.

وی ادامه داد: شهرداری یک ریال بدهکار شرکتها نیست اما متاسفانه آن شرکتها به تعهدات خود عمل نکردند و به همین علت کمیته کاری در شورا تشکیل دادیم تا حقوق نیروهای حجمی را از آن شرکت ها بستانیم و اگر خلافی انجام داده برخورد شود و تا الان با یک شرکت برخورد جدی صورت گرفته است. در حال حاضر هزار نفر در نیروهای حجمی اضافه است نظر بنده این است که اینان جوانان این کشور هستند و مخالف اخراج هستم و اگر تعدیل بخواهد صورت گیرد باید بر اساس قوانین باشد.

به گزارش دیارمیرزا عضو شورای شهر رشت در مورد تملک افراد در خانه هایی که متعلق به شهرداری است، اظهار کرد: زمانی که شهردار بودم املاکی را در عینک خریداری کردیم و افرادی ضعیف بودند که بنده از اختیارات خود استفاده کردم و به افرادی که در حوزه رفت و روب بودند خواستم در آنجا سکونت کنند تا در آینده برای آنها خانه ای تهیه شود اما امروز اطلاعی ندارم که وصعیت املاک چطور است اما از شهردار خواستیم وضعیت ها را مشخص کند.

رمضانپور در مورد تهاتر املاک گفت: از آغاز شورای پنجم تهاترها را متوقف کردیم.

وی در مورد شهر خلاق خوراک اظهار کرد: شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک ثبت شده است و بنده از این برنده حمایت می‌کنم و کاری ندارم که چه کسی آن را مدیریت میکند از این برند برای دستیابی به دستاوردهای مالی، گردشگری و اقتصادی باید بهره بگیریم تا رشت به مقصد گردشگری تبدیل شود.

هیچ کس از طرف بنده وارد شهرداری نشده است

این عضو شورا در مورد غیر علنی کردن برخی جلسات شورا یادآور شد: این بدان معنا نیست که مردم و اصحاب رسانه نامحرم هستند مصلحت است که برخی مسایل هنوز پخته نشده است در جامعه مطرح نشود.

وی در مورد امکاناتی که اعضای شورا دارند گفت: اعضای شورا میتوانند یک ماشین و با یک راننده داشته باشند و بنده بدانم اگر کسی خلاف قانون از اموال استفاده میکند برخورد می‌کنم.

رمضان پور بابیان اینکه هیچ کدام از افراد خانواده و وابستگان خود را به شهرداری معرفی نکرده ام، تصریح کرد: بنده باصراحت اعلام میکنم که هیچ کس از طرف بنده وارد شهرداری نشده است.

عضو شورای شهر رشت خاطرنشان کرد: در آینده خبر خوشی را به مردم خواهم داد زیرا در حمل و نقل ۱۵۰ نفر از اواخر اسفند شروع به کار می‌کنند و توانستم این فضا را برای جوانان شهر رشت بوجود آوریم زیرا دنبال اشتغال پایدار هستیم.

وی در مورد جمع آوری آبهای سطحی گفت: از کارهای خوبی که شورای چهارم انجام داد جمع آوری آبهای سطحی بود اما انتظار میرفت که با مدیریت بیشتری اجرا میشد تا اینچنین در شهر دچار مشکل نمی‌شدیم.

رمضانپور نرگسی درباره علت توقف ۷ ماه پروژه‌های عمرانی شهرداری رشت گفت: علت اینکه کار عمرانی انجام نشده است به علت بی پولی است و نباید مردم را گول بزنیم در حال حاضر پیمانکارانی داریم که میلیاردی از شهرداری طلب دارند. ۷۳۰ میلیاردتومان بدهی شهرداری است و این رقم بیشتر از بودجه ای است که برای شهرداری بستند.

بودجه ۹۷ شهرداری قابل تحقق نیست/ شرط یکطرفه کردن خیابانها

وی در مورد مخالف خود با بودجه سال ۹۷ گفت: بنده و آقای شکریه به کلیات بودجه رای ندادیم. ۹۹۲ میلیارد که بودجه مصوب شهرداری است قطعا این رقم قابل وصول نیست اما وقتی رای دادند تمام تلاش خود را میکنم که تحقق پیدا کند.

به گزارش دیارمیرزا عضو شورای شهر رشت در مورد موضوعات بودجه ۹۷ که مورد بحث بود اظهار کرد: قانون بودجه این را میگوید که نه ماه اول سال را محاسبه باید کرد و درامد سه ماه سال قبل را نیز محاسبه شود باید این میزان وصولی را نشان میدهد. اعضای شورا پس از محاسبه حدود ۳۰ درصد به آن اصافه کردند که بنده روی این سی درصد حرف دارم. از ۹۹۲ میلیارد ۳۱۲ میلیارد را برای بودجه جاری در نظر گرفته شده است که این اجتناب ناپذیر است زیرا نمی‌توان حقوق پرسنل و هزینه های جانبی را انجام نداد. اما ۶۸۰.میلیارد را برای پروژه های عمرانی قرار دادند که این مقدار ۴۸۰میلیارد برای پروژه‌های مستمر و نیمه تمام قرار دادند و مابقی آن را برای ۲۱ پروژه جدید تعریف کردند.

وی در مورد درآمدهای شهرداری گفت: در سال ۹۶ در بودجه درآمدهای که دیده شده بود سه آیتم بود که به ترتیب ۱۵۰ میلیارد از محل گرفتن وام، ۱۰۰ میلیارد درامد سود سرمایه گذاری، ۱۰۰ میلیارد از فروش املاک که از این ۳۵۰ میلیارد درامدی که در بودجه ۹۶ دیده شده بود فقط ۵ میلیارد تحقق یافت.

رمضانپور ادامه داد: در بودجه ۹۷ عین همین آیتم‌ها دیده شد. پیشنهاد بنده این بود که صفر تا پنجاه ببینم که قبول نکردند و راه حل دیکری که گفتم این بود که با کمیسیون عمران صحبت کنیم که پرژوه‌ها را اولویت بندی کند.

رمضانپور افزود: یکی از کار خوب شهردار این بود که ۳۰۰ میلیارد را جدا از رقم بودجه در نظر گرفته است که ۲۰۰ میلیارد آن از صندوق توسعه و ۱۰۰ میلیارد از اسناد خزانه است.

وی در مورد طرح یکطرفه شدن خیابانها اظهار کرد: ما در حال حاضر باید خیابان ها را تعریض کنیم یا جدید احداث کنیم. باید از داشته هایمان بهره بگیریم و صاحب نظران ورود کنند. طرح بی ار تی بسیاری را خانه نشین کرد. در مورد یکطرفه شدن مصوبه شورای شهرستان را داریم و در شورای استان نظر دارند که یکطرفه کردن خیابانها به بعد ازعید اجرا شود. بنده شرطی گذاشتم در مورد یکطرفه کردن گفتم اگر این راه خطا باشد ایا شهامت عذرخواهی از مردم را خواهید داشت؟!

لایحه پاداش کارکنان به شورا ارائه شود

عضو شورای شهر رشت در مورد پاداش‌هایی که به مدیران شهرداری پرداخت می‌شود گفت: بنده خودم اعتقاد دارم که باید ایجاد انگیزه کنیم. به شدت خودم حساس هستم و به شهردار گفتم پاداش را کسانی بگیرند که بهره وری بیشتری داشته باشد. در شرایط تورم پرداخت پول های کلان به همه معنای پاداش را نمی‌دهد.

وی ادامه داد: به شهردار اعلام کردیم که لایحه پاداش کارکنان را به شورا ارائه دهد تا اعضای شورا آن را مصوب کنند.

قدم زدن در پیاده راه مثل رفتن به قبرستان است

رمضانپور در مورد پیاده راه فرهنگی رشت نیز اظهار کرد: در همه جای دنیا پیاده راه ساخته شده است اما آنچه که اینجا ساخته شده است به گفته اعضای سابق شورا آنچیزی نبوده است که اجرا شد و متاسفانه مردم را با مشکلاتی روبرو کرد. بنده روز که به پیاده راه میروم انگار در قبرستان قدم میزنم.

رمضانپور افزود: اصرار بنده در مورد توسعه فضای سبز بوده و  از شهردار خواستم که انجام شود چون مردم با فضای سبز میدان شهری خاطرات دارند.

وی با بیان اینکه امیدوارم در این چهار سال شهری بهتر و برتر داشته باشیم گفت: اقای استاندار نیز به عنوان جوانترین استاندار کشور در گیلان حضور دارد و تجربه ۴ ساله در این زمینه دارد. نگاه او اقتصادی، گردشگری و عمراتی است و بنده از این تفکر حمایت می‌کنم.

رمضانپور گفت: شهر رست پیشانی استان است و یاد خاتمی را گرامی میداریم که گفته بود توسعه گیلان توسعه ایران است.

Share