مدیرکل محیط زیست استان گیلان خبرداد

صدور مجوز تاسیس زباله سوز ۶۰۰ تنی به شهرداری رشت طی هفته آینده

محمدپور با بیان اینکه هفته آینده مجوز تاسیس زباله سوز ۶۰۰ تنی به شهرداری رشت داده می‌شود تصریح کرد: باید بدانیم که دست محیط زیست به سوی فعالان زیست محیطی دراز است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  قربانعلی محمد پور مدیرکل محیط زیست استان گیلان درجلسه شورای شهر رشت، گفت: ریزگردها و پسماندها مباحث محیط زیستی هستند.

وی افزود: هر وقت برای مشکلی خواست و اراده اجتماعی صورت گرفت، مشکل برطرف شد و در حال حاضر پتانسیل موجود در شهر و استان برای رفع این مشکلات وجود دارد ولی متاسفانه مشکلات تالاب خواری، جنگل خواری و… نیز همچنان در استان وجود دارد.

محمدپور ادامه داد: درباره آنفلوانزای پرندگان نیز مشکلات متعددی وجود دارد که در حال حل رسیدگی کردن به آنها هستیم.

مدیرکل محیط زیست گیلان یادآور شد: برای حل مشکلات گوهر رود بعد از سالیان طولانی صحبت شد و در حال حاضر برای احیای تالاب وارد عمل شده‌ایم و در حوزه تالاب عینک نیز توانستیم وجود مشکل سنبل آبی را حل کنیم و در سال آینده نیز سرازیری فاضلاب خانگی و صنعتی به تالاب عینک برطرف خواهد شد.

محمدپور اذعان کرد: برای بخش بسیار زیادی از مسایل که گفته شده برنامه ریزی کرده‌ایم و برای بخصوص گوهر رود صحبتهای زیادی شده است.

وی گفت: بحث آموزش بسیار مهم و تاثیرگذار است و برای بحث تفکیک زباله باید از خانه های خودمان شروع کنیم که امروزه بزرگترین مشکل ما در استان همین پسماندهای خانگی است.

محمد پور با این سوال که مگر همه این زباله ها را فقط گردشگران می‌ریزند؟، ادامه داد: در گوشه های مختلف استان به صورت غیر اصولی زباله دفن می‌شود که این خود درد بزرگی است.

وی افزود: هیچ بیمارستانی و درمانگاهی به بهره برداری نمی‌رسد مگر اینکه تصفیه‌خانه داشته باشد.

محمدپور با بیان اینکه هفته آینده مجوز تاسیس زباله سوز ۶۰۰ تنی به شهرداری رشت داده می‌شود تصریح کرد: باید بدانیم که دست محیط زیست به سوی فعالان زیست محیطی دراز است و حتی اگر مشکلی در حوزه محیط زیست باشد خودم شخصا ورود می‌کنم.

وی گفت: ما در حوزه دو رودخانه اعتبارات نداشتیم ولی اگر به محیط زیست گیلان حداقل یک سوم ساماندهی پسماندها اعتبارات تعلق میگرفت مشکلات برطرف می‌شد.

مدیرکل محیط زیست گیلان  با اشاره به احداث سه زباله سوز در سه نقطه گیلان تصریح کرد: همه باید در کنار هم قرار بگیرید تا مشکل حل شود.

Share