آیت‌الله جوادی آملی:

بزرگ‌ترین مشکل ما «بی‌عرضگی و سوء مدیریت» است | دولت کمر خدمت با عقل و عدل را ببندد‌

مرجع تقلید شیعیان گفت: بزرگ‌ترین مشکل ما «بی‌عرضگی و سوء مدیریت» است، درحالی‌که توان و ظرفیت تولید بسیاری از محصولات در کشور وجود دارد اقدام به واردات آن‌ها می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله جوادی آملی در دیدار وزیر نیرو و هیئت همراه که در بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، اظهار داشت: آنکه ما را آفرید، جهان را آفرید و ارتباط ما با جهان را آفرید، به ما تأکید کرد که میان اجزاء این مثلث ارتباط همیشگی وجود دارد ولی برخی خیال می‌کنند بین انسان، زمین و آسمان ارتباطی وجود ندارد و ارتباط ما با عالم گسسته است، لذا برای آن‌ها افسانه است که اگر کسی بیراهه رفته روزی‌اش کم می‌شود یا نزول باران و رحمت الهی کاسته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طبق نظام خلقت الهی، اگر کسی بیراهه نرود فیض و رحمت نیز با او خواهد بود، این یک مسئله علمی است که برای بسیاری هنوز حل‌نشده است.

مرجع تقلید شیعیان در بخش دیگری از سخنان خود به برخی معضلات و مشکلات کشور اشاره و تصریح کرد: بزرگ‌ترین مشکل ما «بی‌عرضگی و سوء مدیریت» است، درحالی‌که توان و ظرفیت تولید بسیاری از محصولات در کشور وجود دارد اقدام به واردات آن‌ها می‌شود.

وی ابراز کرد: سرمایه فروشی بی‌عرضگی است و تجارت نیست، ما امروز با فروش نفت که سرمایه ماست زندگی می‌کنیم درحالی‌که باید صنایع تبدیلی مانند پتروشیمی‌ها در کشور گسترش پیدا کنند.

آیت‌الله جوادی آملی عنوان کرد: دانشگاه‌های ما نباید پشت‌میزنشین تربیت کند، وظیفه دانشگاه تأمین نیروی کار متخصص برای کشور است، دانشگاه ما باید جوانانی تربیت کند که سنگ و خاک این مملکت را به مرمر و طلا تبدیل کنند.

وی تأکید کرد: این کشور به لطف الهی همه‌چیز دارد، با شرافت‌ترین و با کرامترین مردم جهان را ما در اختیارداریم و این را در طول تاریخ اثبات کرده‌ایم، حیف است این مملکت با فقر درگیر باشد، باید تمام تلاش و کوشش مسئولین در جهت رفع مشکلات این مردم باشد، ما به دولت محترم به عنایت الهی امید داریم و توقع ما این است که کمربند خدمت را با عقل و عدل محکم ببندید تا موفق باشید.

Share