با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان صورت گرفت؛

افتتاح کلاس تعاملی مبتنی بر تبلت دانش آموزی در رشت

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: این برنامه در قالب یک پلتفرم نرم افزاری در چارچوب کتاب های درسی برای اولین بار در گیلان در مدرسه شاهد شهید فرحناز معصومی ناحیه یک رشت اجرا می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مهدی حاجتی در گشایش اولین کلاس تعاملی آموزش و پرورش استان در مدارس دولتی، گفت: این برنامه بر اساس تفاهمنامه وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات  در اجرای ماده ۶۹ برنامه ششم توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی انجام شده که برای اولین بار به صورت بومی با مشارکت خانواده ها در مدرسه مقطع ابتدایی شهید فرحناز معصومی رشت اجرا می شود.

وی خاطرنشان کرد: در این برنامه، محتویات درسی به صورت فردی و گروهی به اشتراک گذاشته می شود و امتحان بدون استفاده از برگه برگزار می شود. وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ویژگی های این برنامه گفت: ارتقای کیفیت آموزشی با تنوع بخشیدن به آن، استفاده از فیلم دیگر رسانه ها، آموزش برنامه های مختلف به صورت امن و حضور فعال دانش آموزان در فرآیند تدریس از مزایای کلاس های تعاملی است.

گفتنی است تبلت، شبکه بی سیم، نمایشگر لمسی ۶۵ اینچی، یک دستگاه کامپیوتر و میکروسکوپ دیجیتال، از اجزای تشکیل دهنده کلاس تعاملی مبتنی بر تبلت هستند که برای گشایش این کلاس هوشنمد ۲۰ نفره  در پایه سوم مدرسه شهید فرحناز معصومی، ۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

پیش از این ، کلاس تعاملی در مدارس غیر دولتی منظومه خرد، علم آفرین و مهرآیین پسران رشت اجرا شده است.

بر اساس برنامه ششم توسعه کشور، استقرار کلاس های تعاملی در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر برای مدارس رایگان است.

۳۷۵ هزار دانش آموز گیلانی در بیش از ۵ هزار مدرسه دولتی و غیر دولتی گیلان درس می خوانند.

Share