مدیر جهاد کشاورزی رضوانشهر خبرداد

از فعالیت تنها شرکت تعاونی گاومیش‌داران گیلان در رضوانشهر تا صدور مجوز سه واحد سورتینگ

مدیر جهاد کشاورزی رضوانشهر یادآور شد: تنها شرکت تعاونی گاومیش داران استان گیلان در رضوانشهر فعال است که نیاز به حمایت دارد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مسعود رزاقی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رضوانشهر در جمع خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن ایام دهه فجر اظهار کرد: رضوانشهر با مساحتی بالغ بر ۷۴۸کیلومتر دارای دو بخش مرکزی و پره سر و همچنین ۴ دهستان و ۱۱۵روستا با جمعیتی حدود ۶۴ هزار و ۵۷۴ نفر است که ۳۲درصد از این جمعیت شهر نشین و ۶۸درصد ساکن روستا هستند.

این مسئول تعداد بهره برداران بخش کشاورزی را ۱۲ هزار و ۵۵۹ نفر اعلام کرد و یادآور شد: حدود ۸ هزار و ۴۰۹ نفر در زمینه برنجکاری فعال هستند.

رزاقی همچنین گفت: عمده محصول کشاورزی رضوانشهر برنج بوده که از مساحتی حدود ۱۰هزار هکتار حدود ۴۱ هزار و ۹۶۵ تن شلتوک و مقدار ۲۱ هزار تن برنج سفید تولید می‌شود.

وی مساحت مراتع شهرستان را ۱۵ هزار و ۳۳۶ هکتار با علوفه تقریبی ۷۰۰۰تن اعلام کرد و با اشاره به تشکیل شرکت تعاونی عشایر شهرستان با تعداد اعضای ۵۷۵نفر گفت: امسال طرح تجهیز ۴۰هکتار از اراضی کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۲۵۷میلیون اعتبار از منابع ملی انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی رضوانشهر افزود: مجوز سه واحد سورتینگ در این شهرستان صادرشده است و همچنین سه واحد بانک نشا در دو تیپ ۳۰ هکتاری و پنجاه هکتاری راه اندازی شده است.

رزاقی از تهیه و توزیع ۱ هزار و ۶۶۹ تن کود شیمیایی خبر داد و از کشاورزان خواست قبل از پایان سال کود مزارع خود را تهیه کنند.

وی ادامه داد: حدود ۷۶۰۰هکتار از مزارع رضوانشهر بصورت مکانیزه کشت و حدود ۷۱۶۰هکتار بصورت مکانیزه برداشت شده که از لحاظ کشت و برداشت مکانیزه در استان مقام اول را داریم.

مدیر جهاد کشاورزی رضوانشهر ضمن تایید پیش بینی کم آبی و بحران آب در سال کشاورزی آتی گفت: کشاورزان نسبت به شخم زمستانه مزارع خود اقدام و از بارشهای روزهای آینده نهایت استفاده را ببرند.

وی همچنین از کشاورزان خواست تمامی محصولات و امکانات خود را بیمه کنند و همچنین مرغ داران جهت تامین دان طیور و برف روبی سقف سوله های خود اقدام کنند.

رزاقی همچنین از تظارت و اجرای طرح اصلاح نژاد دام سنگین به تعداد ۲۰۰ راس با اعتباری بالغ بر ۵میلیون تومان و نظارت و اجرای طرح اصلاح نژاد گاومیش به تعداد ۲۰۰راس با اعتباری بالغ بر ۸میلیون تومان و اجرای طرح تولیدات زنبور عسل به تعداد ۱۰۵ کلونی با ۷ بهره بردار و اعتباری بالغ بر ۳ میلیون تومان خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی رضوانشهر یادآور شد: تنها شرکت تعاونی گاومیش داران استان گیلان در رضوانشهر فعال است که نیاز به حمایت دارد.

رزاقی از تشکیل صندوق زنان عشایر در سال گذشته خبر داد و گفت: برای اولین بار به تهران بعنوان نماینده استان گیلان اعزام و مقام نمونه کشوری را کسب کردند.

وی همچنین از اجرای طرح کانال بتونی به طول ۱۸۵۰ متر در دو روستای حوریان و ساسانسرا خبر داد.

Share