در جلسه کمیسیون بهداشت مطرح شد

احداث درمانگاه بیماران هموفیلی در رشت

آمنه خدابخشی مدیر برنامه و بودجه شهرداری رشت اظهار کرد: اعتبار دولتی ۱۵۰ میلیون تومانی به احداث درمانگاه هموفیلی در رشت اختصاص یافته و تا کنون ۹۴ میلیون تومان از آن جذب شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت با اشاره به احداث درمانگاه هموفیلی در رشت گفت: همواره به ایجاد درمانگاه های زود بازده تاکید داشته و سلامت مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.

بازار سیاه دارو مشکلات بیماران هموفیلی را افزایش می دهد

فاطمه شیرزاد بیان کرد: حوزه مدیریت شهری قصد دارد با ایجاد چنین درمانگاه هایی یکسری از دغدغه ها و مشکلات بیماران خاص و خانواده های آنان را برطرف کنند.

وی با اذعان به اینکه بیماران هموفیلی مشکلات خاصی در رابطه با تهیه دارو و… دارند تصریح کرد: بازار سیاه دارو مشکلات این بیماران را افزایش می دهد و امیدواریم با احداث درمانگاه های اختصاصی در رشت تا حدودی مشکلات آنان برطرف شود.

شیرزاد بیان کرد: امیدوارم با تسریع بخشی به روند احداث این درمانگاه در سال ۹۶ شاهد افتتاح آن باشیم و در سال ۹۷ نیز نسبت به احداث این گونه درمانگاه ها توجه بیشتری معطوف گردد.

احداث درمانگاه کاری بزرگ، عام المنفعه و خداپسندانه است

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری رشت نیز در باره احداث درمانگاه هموفیلی اظهار کرد: احداث درمانگاه کاری بزرگ، عام المنفعه و خداپسندانه است و یقینا آیندگان از آن بهره کافی را خواهند برد.

مجتبی شهرستانی افزود: این پروژه تا کنون پیشرفت خوبی داشته و ۹۵ میلیون تومان از بودجه دولتی در این خصوص جذب و در اختیار پیمانکار قرار گرفته است.

وی با اشاره به نحوه تخصیص اعتبار به پروژه احداث درمانگاه هموفیلی بیان کرد: پروژه هموفیلی آبروی استان و کشور است و تا این لحظه هیچ استانی در کشور نتوانسته به صوت غیر انتفاعی آن را به سرانجام برساند.

شهرستانی با اذعان به اینکه تخصیص بودجه و نحوه پرداخت آن در پروژه احداث درمانگاه هموفیلی تسریع پیدا کند گفت: چنانچه اعتبار مورد نیاز در خصوص این پروژه با یک نظم مشخص پرداخت شود به زودی شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود.

کل قرارداد اجرای پروژه احداث درمانگاه هموفیلی ۴۵۰ میلیون تومان است

رئیس سازمان عمران شهرداری رشت نیز در باره اجرای پروژه درمانگاه هموفیلی گفت: کل قرارداد اجرای این پروژه ۴۵۰ میلیون تومان است و در حال حاضر کف سازی و… انجام شده است.

هومن روائی افزود: این درمانگاه عام المنفعه است و سازمان عمران شهرداری رشت به لحاظ فنی و صورت وضعیت روی آن نظارت دارد و انتظار داریم پیمانکار پروژه این کار را هر چه سریعتر به اتمام برساند.

بخش کوچکی از مشکلات مربوط به احداث درمانگاه هموفیلی مربوط به حوزه تامین اعتبار است

آمنه خدابخشی مدیر برنامه و بودجه شهرداری رشت نیز در جلسه امروز اظهار کرد: اعتبار دولتی ۱۵۰ میلیون تومانی به احداث درمانگاه هموفیلی در رشت اختصاص یافته و تا کنون ۹۴ میلیون تومان از آن جذب شده است.

وی با اشاره به دلایل عدم جذب مابقی اعتبارات دولتی اختصاص یافته به پروژه درمانگاه هموفیلی تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی مالی که در بدنه دولت وجود دارد تا کنون مابقی این اعتبار جذب نشده است.

خدابخشی بیان کرد: بخش کوچکی از مشکلات مربوط به احداث درمانگاه هموفیلی مربوط به حوزه تامین اعتبار است و با موافقت اعضای کمیسیون بهداشت لایحه دو فوریتی برای تسریع در این پروژه به شورا ارائه خواهیم کرد.

یکی از اعضای کانون هموفیلی گیلان نیز در جلسه امروز کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت اظهار کرد: هموفیلی جزو بیماریهای خاص است.

ایوب آبرومند افزود: حمایت دولت از بیماران هموفیلی در حد فاکتورهای دارویی است و هیچ گونه حمایت مالی دیگری از آنان انجام نمی شود.

بیماران هموفیلی نیازمند همراهی و حمایت بیشتر مسئولین هستند

شیرزاد رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت گفت: صحن شورا خانه مردم است و ما این آمادگی را داریم تا به منظور رسیدگی و رفع مشکلات بیماران هموفیلی جلسات دیگری نیز برگزار کنیم.

وی افزود: بیماران هموفیلی نیازمند همراهی و حمایت بیشتر مسئولین هستند و امیدوارم به زودی مشکلات آنان برطرف شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با بیان اینکه امیدواریم هرچه سریعتر اینکار انجام شود گفت: مباحث مربوط به سلامت مردم همواره در اولویت است و باید از ظرفیت سرای محلات رشت برای ایجاد درمانگاه های تخصصی استفاده کنیم.

شیرزاد با اشاره به اینکه شهردار رشت باید عزم خود را در جذب منابع دولتی به کار بگیرد گفت: باید تمامی جوانب را در نظر بگیریم و قطعا در حوزه زرجوب و گوهر رود نیز باید شفاف سازی شود.

وی افزود: اخیرا شهردار رشت با قرار گاه خاتم نشست هایی در این خصوص برگزار کرده و امیدواریم به زودی خبرهای خوشی درباره زرجوب، گوهررود و سراوان به اطلاع شهروندان برسانیم.

انتظار داریم تا قبل از پایان سال جاری شاهد بهره برداری پروژه احداث درمانگاه هموفیلی باشیم

مدیر کانون هموفیلی گیلان در ادامه جلسه کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت اظهار کرد: تلاش های کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا جهت تسریع در اجرای پروژه هموفیلی قابل تقدیر است.

سکینه جهان طلب افزود: کانون هموفیلی به منظور ارائه خدمات رفاهی، اجتماعی و… بیماران هموفیلی تلاش می کند و بیماران هموفیلی واقعا درمانده و مشکلات متعددی دارند.

وی با بیان اینکه احداث درمانگاه هموفیلی آبروی گیلان است تصریح کرد: حدود ۱۲ سال از توقف احداث این پروژه می گذرد و حالا که مجددا نگاه ها به آن معطوف شده انتظار داریم این مشکل هر چه سریعتر برطرف و تا قبل از پایان سال جاری شاهد بهره برداری از آن باشیم.

Share