در مراسم «نمایشگاه مدرسه انقلاب» در رشت عنوان شد

آزادی به معنای انتخاب مسئولین توسط مردم است | گیلان ۶۰۰ دانش آموز شهید دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در مراسم افتتاحیه “نمایشگاه مدرسه انقلاب” در مدرسه شاهد امام حسین(ع) رشت ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا، گفت: نمایشگاه مدرسه انقلاب بسیار خوب بود و سختی‌های دوران انقلاب را به نمایش گذاشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهدی حاجتی، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در مراسم افتتاحیه “نمایشگاه مدرسه انقلاب” در مدرسه شاهد امام حسین(ع) رشت ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا، گفت: نمایشگاه مدرسه انقلاب بسیار خوب بود و سختی‌های دوران انقلاب را به نمایش گذاشت.

وی با بیان اینکه برای این انقلاب خون‌های زیادی دادیم، گفت: جمهوری اسلامی یادگار امام راحل (ع) است و ما باید ادامه دهنده راه انقلاب باشیم.

حاجتی پیروی از شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را حائز اهمیت دانست و افزود: آزادی به معنای انتخاب مسوولین کشور توسط مردم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه داشتن تفکر و عقیده جرم نیست، اظهار داشت: مارکسیست‌ها در زمان انقلاب داشتند به دانش‌آموزانی که اطلاعات ناقص و کمی داشتند، اطلاعات اشتباهی می‌دادند و این مشکل بود.

حاجتی با اشاره به اینکه عقیده امام راحل بصورت مناظره گسترش یافت، اظهار داشت: امام به مردم اعتقاد راسخ داشت زیر انقلاب و نظام برای مردم است.

وی با اشاره به جمهوری اسلامی، ادامه داد: جمهوری به این معنای این است که مردم خودشان حق انتخاب داشته باشند و اسلامی به این معناست که آزادی در راستای اسلام باشد و ما باید این نگاه را در جامعه ما تزریق کنیم.

حاجتی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی تا زمانی که مردمی بودن خود را حفظ نماید می‌تواند به دوام خود ادامه دهد، اظهار کرد: این جمهوری اسلامی پس از ۱۳۰۰ سال مبارزه جوانان اسلامی در عصر ما تحقق یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه انقلاب اسلامی امانتی در نزد ماست، گفت: باید جوانان ما مانند جوانان اوایل انقلاب این نظام را حفظ نمایند.

گیلان ۶۰۰ دانش آموز شهید دارد

عبدالله پاکاری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در افتتاح مدرسه انقلاب، ضمن تبریک دهه مبارک فجر و زنده‌ نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، گفت: تا به‌حال چنین نمایشگاهی را ندیدم زیرا یک نمایشگاه پژوهشی است.

وی با اشاره به اینکه ما نمی توانیم نقش فرهنگیان و دانش آموزان را در شکل‌گیری انقلاب و دفاع مقدس نادیده بگیریم، اظهار داشت: ما ۳۶ هزار دانش آموز شهید در کشور و ۶۰۰ شهید دانش آموز در گیلان داریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان گفت: باید نقش دانش آموزان‌ در چنین نمایشگاهی پررنگ‌تر شود، اظهار کرد: باید بتوانیم برای دانش آموزان خود الگوسازی نماییم.

گفتنی است همزمان با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر، ششمین دوره نمایشگاه های دانش آموزی مدرسه انقلاب با شعار «انقلابی می مانیم» در مدارس متوسطه دوم به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و مشارکت سایر تشکل های دانش آموزی برپا شد.

Share